Gå til innhold

Planetside 2 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har jeg misforstått hvordan accountwide unlocks kommer til å fungere, eller vil ikke det gjøre server transfers totalt meningsløse? Eller vil det bare gjelde for ting som er unlocket for SC?

 

 

We would like items purchased with Station Cash to be unlocked across all characters on the account that can utilize them. This change would be retroactive to prior purchases.

 

http://forums.statio...-unlocks.82715/

 

Jeg nekter å tro at de gjør det for noe annet enn SC-stuff. Da vil det vel gi folk et ekstra påskudd for å åpne lommeboka.

Jeg har faktisk kjøpt alle mine våpen med SC, men det betyr jo at jeg bare kjøper (litt) mer om jeg bytter faction, og ikke hele haugen på nytt.

 

 

Kommer vel antakelig i neste update (neste uke i følge en eller annen dude jeg ikke finner igjen).

https://mobile.twitter.com/mhigby/status/306579478145015808

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Game Update 04: Coming soon!

 

 

 

Hey all!

 

We wanted to give you guys a preview of some things you can look forward to in GU04, which is tentatively scheduled for release next week, pending any issues discovered in testing of course. First though, I wanted to talk a bit about our current update schedule "cadence" so you all understand when you can expect the game to be updated.

 

We have three types of updates to live that we use; Game Update, Patch and Hotfix.

  • Game Updates come on a 2-week cadence, so every second week you should expect a major game update with new features, gameplay changes, items and bug fixes. Last week we released GU03, we expect to release GU04 next week.
  • Patches come in between Game Updates, they typically don't introduce new gameplay or features, but will usually contain bug fixes, balance changes, and new items. We won't always have one each week, these come as needed.
  • Hotfixes can come any day, and they're based on an urgent need to change a game balance issue or bug.

In general we try to release Game Updates and Patches early on Wednesday mornings (PST), but we sometimes need to hold back the updates for more QA time when issues are found.

 

Coming with GU04

 

Here's a preview of some of the features which are currently scheduled to be released with GU04 next week and the patch in the following week:

  • Flash update:
    • Wraith Module (Cloaking) for infiltrators using the Flash
    • Rumble seat - bring a passenger with you on your flash, they are weapons free in the passenger seat!
    • New weapon: Renegade shotgun

    [*]Account level unlocks

    [*]Items you've purchased with StationCash will be available to all characters on your account that are eligible to use that item.

    [*]Common pool items, such as the Zephyr or NS-11 will be available to all characters on your account.

    [*]Empire specific weapons such as the GD-22 and Lasher will be available to all characters of the required faction on your account.

    [*]We are working on a solution for those of you who have purchased the same item on multiple characters.

    [*]A safe test zone where you can try each weapon and vehicle in the game with no resource cost or cooldown timers.

    [*]Target practice areas to learn weapon strengths and weaknesses at range, practice recoil patterns.

    [*]Driving/flying area to practice with vehicles.

    [*]Areas to practice team tactics, such as towers and small outposts.

    [*]No player stats are recorded in VR, so have fun!

    [*]We've combined the respawn and map screen into one.

    [*]The new map screen has been cleaned up better use space.

    [*]Additional top requested features, such as friendly troop locations will be coming soon, but not with GU04.

    [*]We've increased the number of passive certifications for members and scaled the increase in cert points based on length of membership. The new cert point rates are as follows:

    [*]VR Training

    [*]New respawn & map screen

    [*]Membership enhancements

1-mo. member - 24 passive cert points/day

2-mo. member - 28.8 passive cert points/day

3-mo. member - 33.6 passive cert points/day

4-mo. member - 38.4 passive cert points/day

5-mo. member - 43.2 passive cert points/day

6-mo. + member - 48 passive cert points/day

  • Empire specific Rocket Launchers
    • VS - Lancer: an extremely precise, super-high-velocity, anti-vehicle energy weapon with a unique charge mechanic, the longer you charge the weapon the more damage it deals.
    • TR - Striker: launches a series of mid-damage guided missiles at a single target, the Striker's user must maintain the lock by keeping the enemy in the crosshairs while the missiles are tracking.
    • NC - Phoenix: A high damage, slow firing camera guided missile which must be guided by the Phoenix's user. The Phoenix is capable of dealing high damage with very little warning since there is no lock on.
    • These weapons will be released in the patch the week following GU04

    [*]Notable balance changes

    [*]Explosive radius from ALL vehicle based damage sources have been reduced, this does not affect vehicle vs vehicle direct hit damage, only splash damage vs infantry.

    [*]Prowler HEAT / HE rounds have had their damage reduced to no longer 1-shot kill infantry, killing a full health infantry will require both Prowler rounds to be fired. This does not affect vs. vehicle damage.

    [*]Edit: Movement improvements for the Magrider, bringing back some of it's glideyness, but not it's ability to climb every hill in the game.

    [*]Edit: Torque increases for all MBTs so they don't slow down as much on inclines.

This is just a small preview of the main tentpole features for GU04, in addition to the above GU04 will contain a number of bug fixes and smaller balance tweaks, map changes to Indar, optimization and stability improvements.

 

I want to be absolutely clear that all of this is tentative, and until it's on the server it's not a guarantee! We want to keep you guys as up to date as possible with the current development, but it must come with the understanding that features slip & dates slip, and what we're giving you is our best possible projection of what and when.

 

Edit: Wanted to add a quick note about server merges. I've heard from a lot folks on Connery & Woodman who are upset that they didn't get a chance to have their server merged. We're going to be continuing to monitor server populations to see if it's possible to do further merges, but with the current peak player loads there wasn't a good way to merge those servers without causing login queue bottlenecks and a generally bad experience.

 

As always, we're excited to hear your feedback, here, twitter, facebook and everywhere else.

Thanks!

-

mh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stille det ble her da. Ingen som spiller lengre? :p

 

Prøvde å spille litt igjen igår, men fps'en har jo bare blitt værre. Selv på low var det ikke spillbart. Kjenner at jeg angrer på å ha brukt såpass mye penger på dette spille, når de engang ikke får det skikkelig optimalisert.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Spillet bruker bare 1 cpu-kjerne, jeg har brukbar men ikke bra fps med en ganske sterk og overklokket prosessor.

 

Ellers er svakheten i spillet de store kampene, samme hva du gjør så får det ingen virkning på kampens utfall. Du kan kaste granater og drepe 30 stykker, vekke dine lagkamerater tilbake til live og det har ikke noe å si for kampens utfall.

 

Du er et ØRLITE tannhjul av hundrevis av andre, om du gjør det bra eller dårlig er helt likegyldig..

Lenke til kommentar

Jeg har allerede spilt over 200 timer, er vel ingen andre spill jeg har spilt mye mer de siste åra. Tar ei pause nå.

 

 

Ellers er svakheten i spillet de store kampene, samme hva du gjør så får det ingen virkning på kampens utfall. Du kan kaste granater og drepe 30 stykker, vekke dine lagkamerater tilbake til live og det har ikke noe å si for kampens utfall.

 

Du er et ØRLITE tannhjul av hundrevis av andre, om du gjør det bra eller dårlig er helt likegyldig..

 

Hva så? Superheltfølelsen får man i de fleste andre spill, kan ikke skjønne hvorfor alle spill må få en til å føle seg så spesiell.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillet bruker bare 1 cpu-kjerne, jeg har brukbar men ikke bra fps med en ganske sterk og overklokket prosessor.

 

Ellers er svakheten i spillet de store kampene, samme hva du gjør så får det ingen virkning på kampens utfall. Du kan kaste granater og drepe 30 stykker, vekke dine lagkamerater tilbake til live og det har ikke noe å si for kampens utfall.

 

Du er et ØRLITE tannhjul av hundrevis av andre, om du gjør det bra eller dårlig er helt likegyldig..

 

.....

Du har virkelig misforstått hele spillet .

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som gjør dette spillet så bra. Du får følelsen av å være en del av noe mye større. Hvis du plent vil ha "superhelt-killingmachine" følelsen så er ikke dette spillet for deg.

 

Det sier seg selv når story bak spillet også fremhever det faktum at å dø er likegyldig i dette universet.

 

 

 

 

Og forøvrig så er det nok av "Saved our ass" moments hvis du ser godt etter.

Hvis du ikke føler at du utretter noe, så gjør det ikke bra nok :p

Endret av MrLee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har allerede spilt over 200 timer, er vel ingen andre spill jeg har spilt mye mer de siste åra. Tar ei pause nå.

 

 

 

 

Hva så? Superheltfølelsen får man i de fleste andre spill, kan ikke skjønne hvorfor alle spill må få en til å føle seg så spesiell.

 

 

Spillet er på mange måter genialt hvis du spiller med en stor klan.

Et helt lan-party i samme outfit hadde vært stilig og, selv om det ikke vil skje.

 

Det jeg misliker er at de straffer de som bruker penger på spillet, siden alle våpen kan unlockes for cert-points har de lov å gjøre endringer på våpen selv om du har kjøpt dem for ekte penger. For du har ikke kjøpt selve våpenet, du har kjøpt en raskere unlock og fått raskere tilgang på et våpen du kunne fått gratis med å bruke lengre tid.

 

Det vil si at du kan kjøpe et våpen, og i neste patch kan våpenet være helt forandret.

 

 

Blir som i World of Tanks hvor mange kjøpte en premium tank som var spesielt bra, og så fant utviklerne ut at den var for bra og i neste patch ble det en av de dårligste tanksene.

 

 

 

Planetside2 er tunet for lagspill, ikke et spesielt gøyt spill å spille alene.

Lenke til kommentar

Spillet er på mange måter genialt hvis du spiller med en stor klan.

Et helt lan-party i samme outfit hadde vært stilig og, selv om det ikke vil skje.

 

Det jeg misliker er at de straffer de som bruker penger på spillet, siden alle våpen kan unlockes for cert-points har de lov å gjøre endringer på våpen selv om du har kjøpt dem for ekte penger. For du har ikke kjøpt selve våpenet, du har kjøpt en raskere unlock og fått raskere tilgang på et våpen du kunne fått gratis med å bruke lengre tid.

 

Det vil si at du kan kjøpe et våpen, og i neste patch kan våpenet være helt forandret.

 

 

Blir som i World of Tanks hvor mange kjøpte en premium tank som var spesielt bra, og så fant utviklerne ut at den var for bra og i neste patch ble det en av de dårligste tanksene.

 

 

 

Planetside2 er tunet for lagspill, ikke et spesielt gøyt spill å spille alene.

 

Det med endring av våpen er jeg til dels enig i, men ting må jo uansett balanseres (iaf. forsøker de) en eller annen gang.

 

Jeg har i løpet av mine 300+ timer ennå ikke vært i en klan/outfit (for samarbeid), og har foreløpig ikke tenkt til å joine en.

Det er alltids squads man kan joine, om man bare gidder å spørre/søke/autojoine, men det er ikke noe stort problem å finne frem til plasser man trengs uansett.

Jeg regner ikke med du mener "å spille alene" som i å fly helt for deg selv, og jeg er ikke enig i at det er noe problem. Spesielt nå når du faktisk kan finne både store (zerg-opplegget holder jeg meg langt unna) og små kamper mange plasser på kartet samtidig etter at de slo sammen servere.

 

Man får sjelden noen klapp på skulderen for noe som helst, rett og slett fordi folk ikke klarer å følge med på hvem som gjør hva, men om du påtar deg en jobb og kommuniserer underveis får du etter hvert se at de fleste squad/platoon-leaders gir deg en "nice work" i ny og ne.

I helgen fikk jeg en "bloody nice work" fra en TR-fyr (jeg spiller NC) fordi jeg tok ut 2 av sundyene deres og en haug folk på en base ingen andre gadd å beskytte. Det er for meg mer verdt enn en popup med en eller annen achievement.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de absolutt burde skifte på noe du har betalt penger for, da burde du få refundert pengene du brukte på den tingen - slik at du eventuelt kunne bruke pengene på noe annet.

 

Tenk deg at du kjøper en basooka med missile-lock-on. Og så fjerner de lock-on. Da burde du få refundert pengene du brukte siden de har forandret på det du betalte for.

 

 

Jeg spiller for å tilfredsstille konkurranseinstinktet og bli bedre, jeg liker å se noen gjøre noe helt utrolig vanskelig i et spill og så prøve å lære meg det samme.

 

Planetside 2 virker mer som et casual spill hvor ingen er noe spesielt mer viktig eller bedre enn sidemannen. Hvis du vinner eller taper er det som regel fordi man har for mange eller for lite folk, ikke fordi man fikk en av de beste i verden til å joine sin squad.

Lenke til kommentar

Planetside 2 er både et casual spill, og et hardcore-spill.

 

De som spiller hardcore, har vanligvis egne tropper og lag som de leder rundt om kring. De som spiller casual, slenger seg på "zergen", hvor resten av "newbsa" er.

 

Kort fortalt, spillet er usannsynlig kult, men blir fort kjedelig om man ikke har venner å spille med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers er svakheten i spillet de store kampene, samme hva du gjør så får det ingen virkning på kampens utfall. Du kan kaste granater og drepe 30 stykker, vekke dine lagkamerater tilbake til live og det har ikke noe å si for kampens utfall.

 

Du er et ØRLITE tannhjul av hundrevis av andre, om du gjør det bra eller dårlig er helt likegyldig..

Derimot kan du påvirke spillets gang hvis du jobber mot et objekt, og ikke antall kills. Hvis du tar ut en Sunderer/Squad spawn, vil det påvirke slaget. Hvis du tar ut Liberatoren som teppebomber området, vil det merkes. Hvis du oppnår "air superiority" over et område ved å skyte ned nok fly, vil det merkes. Hvis du tar ut anti-luft kanonene slik at dere kan fly inn Liberators som bomber stridsvognene, vil det merkes.

 

Hvis du sitter gjemt i et tre og sniper tilfeldige, er det ikke sikkert det har noen betydning.

 

Når det gjelder optimaliseringen av spillet, er den skandaløst dårlig. Jeg kjører spillet med en CPU på rundt 50%, og spillet skal liksom være CPU-intensivt. GPU'n min er såvidt den får noe å jobbe med, og ligger på rundt 30 grader C når jeg spiller, og jeg får lav FPS. Er ikke rart jeg får lav FPS når maskinvaren min ikke får jobbe! Noen som kan forklare dette? Jeg har et 7970 GHz 3 GB skjermkort, men det jobber like hardt som når jeg ser en film, liksom. Dette har blitt enda verre etter siste oppdatering.

 

Edit: Av og til er det gøy å spille PS2 som COD :p

Legg merke til dialogen i begynnelsen... >_<

 

http://www.youtube.com/watch?v=XzV5CAoN600&list=UU_DqLZEjMHMvSTyi1W89fBw&index=16

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Spillet bruker bare 1 cpukjerne, det er ingen som har god fps.

 

En liberator tåler flere missiler enn du kan bære med deg. Hvis du og en gjeng venner skyter ned fly vil det hjelpe, men alene gjør du lite mer enn å blåse på et stort seil. Din rolle oppi alt blir ganske ubetydelig.

Jeg synes det er bra at en spiller som er god i COD ikke kan påvirke et slag alene, mens en squad som gjør bra taktiske valg kan påvirke spillets gang betraktelig. Og at 1 Heavy assault ikke kan skyte ned en Liberator alene, uten hjelp, ser jeg på som en bra ting. Men har du en dedikert anti-luft squad, er ikke lufta trygg for noen.

Lenke til kommentar

Update Connectivity issues

 

 

Dear Community,

During the last days ProSiebenSat.1 Games and our alaplaya portal suffered network issues related to an apparent distributed denial of service attack (DDos). This resulted in degraded service for all players. In computing, a distributed denial-of-service attack (DDoS attack) is an attempt to make a machine or network resource unavailable to its intended users.

No user data was at risk at any time. We have restored full access to the site as well as for the games for all players, and are continuing to monitor the situation to ensure that players have the fast and reliable experience they’ve come to expect.

Thank you for your understanding and apologize the trouble caused.

 

Your ProSiebenSat.1 Games Team

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...