Gå til innhold

Planetside 2 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Grafikkortet betyr ikke så mye på ytelsen. Jeg oppgraderte til et 7970 Ghz uten å få bedre ytelse siden jeg har samme CPU. Kjører alle andre spill jeg har på max, men kjører PS2 på medium med dårligere FPS enn alle andre. Hvis du trykker ALT+F ser du FPS samt flaskehalsen. Hos meg står det CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt drøy med partikler innimellom, men det gir på et vis litt mer liv generelt sett, iaf. om natten.

Ser ut til at jeg har 5-10 FPS mer med PhysX på, uten at jeg har målt så lenge at jeg er 100% sikker på det. Det ble sagt tidligere at det kunne skje, så det er jo en hyggelig overraskelse.

 

Jeg har iaf. en veldig mye bedre opplevelse nå, enn før de siste 2-3 patchene. Det er en merkbart bedre flyt uansett hva som skjer.

 

Er ikke helt sikker på om jeg synes disse dyrelydene (monstre eller hva faen det skal forestille) er noe å skrive hjem om, men forandring fryder sier de.

Lenke til kommentar

Jeg merker at det er mye å tjene på å tweake grafikkinstillingene i brukerinstillingsfilen fremfor å "bare" bruke menyen. Har tilsvarende "ultra" på instillingene, og har god fps og kun sjeldent noe drops som er merkbart. Kjører 3570K, 8gb minne og et 660 TI.

Man må nesten bare prøve seg litt frem, spiller er fortsatt ustabilt med GPU physx, så den er ikke helt stabil enda. Ikke for meg - i allefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Dobbel XP og SC denne påsken, så hold av pengene, hvis dere har tenkt å kjøpe SC :)

Så det stod "weekend", er det bare lørdag og søndag? Har ikke sett noe til det enda.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Hvor bra vil pcen min kjøre dette spillet antageligvis?

 

Antakelig med alt på maks. Merk at du ikke får Phys-X, siden det er kun Nvidia, men jeg synes ikke det er noe must, kun en grei bonus. Nå er det jo gratis å laste ned spillet og prøve.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

 

Antakelig med alt på maks. Merk at du ikke får Phys-X, siden det er kun Nvidia, men jeg synes ikke det er noe must, kun en grei bonus. Nå er det jo gratis å laste ned spillet og prøve.

Kan ikke sjekke med det første. Pcen skal ikke bygges før mandag desverre :(

 

Men hva er egentlig physX og CUDA? Jeg vet at jeg kan lett finne det på Google, men hadde vært greit med et kort og presist svar her :p

Lenke til kommentar

Så det stod "weekend", er det bare lørdag og søndag? Har ikke sett noe til det enda.

 

Når de har 2 X EXP weekend bruker det å være fredag til søndag, og jeg antar dette blir det samme.

 

Tror det er fredag/lørdag til utpå mandagen en gang, om jeg ikke husker helt feil

 

 

 

Btw: NS-11C som kom i går var midt i blinken for min del. Stort sett bare brukt razor eller GD-7F, men NS ble en slags god mellomting. Ikke noen av de er bra på langt hold, men det trengs ikke uansett.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Kan ikke sjekke med det første. Pcen skal ikke bygges før mandag desverre :(

 

Men hva er egentlig physX og CUDA? Jeg vet at jeg kan lett finne det på Google, men hadde vært greit med et kort og presist svar her :p

 

CUDA vet jeg ikke. PhysX er kort forklart en egen grafisk fysikkmotor Nvidia har, som gir deg ålreite partikkeleffekter på endel ting i spillet.

 

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

CUDA vet jeg ikke. PhysX er kort forklart en egen grafisk fysikkmotor Nvidia har, som gir deg ålreite partikkeleffekter på endel ting i spillet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=aXzfAdlschE

 

 

CUDA tror jeg NVIDIA klarer å forklare fint selv:

 

http://www.nvidia.co...a_home_new.html

 

Enkelt forklart er det bare bare en mulighet til å få GPUen til og gjøre andre jobber enn å gi deg fin grafikk. Avlaste CPU, eller å kjøre Folding@Home eller hva det heter, for å regne ut diverse stuff fra menn i hvite frakker. Du kan til og med bruke GPUen til å knekke WPA passord på trådløst nett.

 

PhysX kan bruke GPU og CPU (funket tidligere på AMD med fikling, men jeg har aldri testet det). PhysX var egentlig kjørt på et eget kort før, laget av Ageia, men Nvidia kjøpte like godt selskapet som laget det, og dermed ble det software i stede :p

 

Til PS2 synes jeg det fungerer bra, selv om det er litt overkill i ny og ne. Du får "bare" eye candy, men jeg synes det lager litt mer "liv", spesielt om du er vant til BF3 etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...