Gå til innhold

DayZ blir et frittstående spill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde jonevnes at ARMA 2, har jo en helt vanvittig utregningsmodell for kulebaner m/hensyn på vind, kaliber, munningsfart, damaga on impact.... De som påstår at motoren er noe dritt har jaggu ikke satt seg mye inn i den.

 

At den derimot er buggete er jo ingen tvil om, hvertfall når vi prater om DayZ, men så er jo denne i Alpha også..

Lenke til kommentar
Så vi som da har kjøpt på steam bare for å spille modden så har vi sløst bort penger? syns de som har på steam burde få det gratiseller i det minste billigere
Du har kjøpt Arma II. Ikke DayZ moden.

 

Følg med litt da det er jo det jeg sier. jeg kjøpte det bare for modden

Eh ja.

 

Poster en kommentar fra DayZ mod forumet jeg:

I love all these "Oh i spent a whole $30 on Arma II and CO so I should get a COMPLETELY DIFFERENT GAME for free" posts!

 

Ettersom mod'en er gratis nå, er det ingen automatikk i at du skal få en frittstående versjon av DayZ gratis eller billigere. Det forutsetter ihvertfall at det er utviklerne bak Arma (Bohemia?) gjør dette, noe jeg tviler sterkt på. Du har kjøpt et spill som det er laget en mod til. Nothing more, nothing less.

Jeg har ikke testet Arma II i særlig grad (jeg må tweake instllingene for å kunne kjøre det bedre), men mye tyder på at det er verdt kronene du har gitt for det. Litt avhengig av hvor mye det er selvfølgelig. Ettersom du åpenbart kun kjøpte det for DayZ antar jeg at det ikke var full pris. Jeg ga cirka 150 kroner, som ikke akkurat er mye for et spill med tilleggspakke. Og du kan fortsette å spille DayZ med den pakken.

 

Jeg kjøpte det også bare for modden. Har spilt det cirka 30 minutter.

 

Ettersom DayZ skal følge Minecraft modellen kan du nok kjøpe spillet i tidlig Alpha for en billig penge, så rekker du å gå lei lenge før det er endelig utgitt også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som spiller Arma 2 for Arma 2?

 

Har vel klokka totalt 400-500 timer på Arma 2 før jeg begynte å spille DayZ. Så du er langtfra den eneste. Kjøpte Arma 2 når det kom ut og har spilt relativt mye i periodevis avhengig av tid og andre spill. For tiden derimot er det lite arma 2 som blir spilt siden DayZ tar all tid. ;)

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Jeg digger dette spillet på pc, men jeg kunne også tenkt meg å se en konsollversjon, da pc'en min ikke klarer å kjøre de aller fleste spill på en grei måte... Dessuten har jeg ikke 15k til overs for å kjøpe meg en ny

 

Om du klarer å mappe alle funksjonene som ArmA 2 bruker, til en håndkontroller... da skal du få en medalje. For ikke å snakke om den nært umulige oppgaven å få et spill med en gigantisk øy, full av vegetasjon, bygninger, kjøretøy og opp til 100 spillere online til enhver tid... til å kjøre på en 7 år gammel drittkonsoll.

 

Lykke til!

 

 

PS: Om noen har fortalt deg at du trenger mer enn 5000kr for å få has på en kraftig moderne PC (ekskluderer mus/tastatur, skjerm og høytalere - regner med du har dem fra før), da har vedkommede løyet for deg. Det skader ikke å opplyse seg selv i ny og ne, fremfor å bare videre spre rykter satt i hodet ditt av andre, minst like uinformerte folk. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...