Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 3: Close Quarters (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere

Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?

 

-Vi ble lovt main platform PC men:

-Main platform console

-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.

-Suppression. Nuff said

-Ingen form for våpenbalanse;

-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.

-Clientside hitreg

-Ingen mod tools

-Ikke battlerecorder

-Ikke record feature

-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands

-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:

-Fragmentert community;

-Ingen/dårlig esport støtte

-BF4 er allerede annonsert

 

For å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

Takk, det er vel en fin oppsummering. I tillegg driter EA i spillet og er bare ut etter å tjene penger på bekostning av oss spillere.

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

-Vi ble lovt main platform PC men:

-Main platform console,- På hvilket vis?

-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer. ,- så med dette mener du også at css, cod, hl2 og absolutt alle andre spill med lignende UI er laget for konsoller? gameplay går under sjanger, og det finnes ikke faste "konsoll sjangere".

 

-Suppression. Nuff said ,- uff ja.. er jo helt feil å bli ufokusert/stresset når man får kuler kommende i sin retning....

-Ingen form for våpenbalanse; ,- hva forventer du? at en 9mm pistol skal ha like mye spark som en rifle med .338 lapua? Skulle kanskje ha puttet inn 360 noscoping og quickscoping.

-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser. hva er galt med flashlight og laser? det er natt nå.. så passer fint så du kan teste ut din første lommelykt og se hvordan den fungerer... (ta en kjøretur og følge med på motgående biler sine fjernlys funker også).

-Clientside hitreg ,- ja stakkars dem som har mer enn 20 ping

-Ingen mod tools ,- dette er ikke cod.. spillet har realistisk fysikk... trenger ikke promod og lignende her.

-Ikke battlerecorder ,- sant, men det er en manglende funksjon som du ikke akkurat kan forvente

-Ikke record feature ----""-------

-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands. ,- ja, for det vi trenger er set_gravity 0!

-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen. når er det dårlig å annonsere dlc før spillet er ute? skal du gruslegge borderlands 2 da i samme slengen som mest sansynligvis blir årets spill? Samtidig så må du ikke glemme at BF2 også hadde dlc'er.....

-Fragmentert community. ,- på hvilket vis?

-Ingen/dårlig esport støtte ,- kjenner lite til akkurat esport

-BF4 er allerede annonsert ,- ta en titt over på cod.. og du klager på BF!? Du er klar over at grunnen til at Dice brukte evigheter på bf3 var pga. de jobbet med Frostbite 2.0?`Når en grafikk/fysikkmotor er ferdig, så er det bare å pøse på. dice har selv sagt at FB2 er en enkel motor å bygge på.

 

Tåpelig av deg å dømme Dice opp og ned for å holde følge med markedet....

 

P.S. du oppsummerte nettopp hva som ser ut til å være en tro kopi av CSS

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei det er ikke tåpelig av meg å dømme DICE(rettelse EA/DICE) opp og ned. DICE har lagd gode spill de men de er desverre eid av EA som har et fint rykte på å ødelegge spill. Jeg skal komme tilbake til deg med svar på alle punktene dine i morgen. Though er kanskje ikke vits hvis du sammenligner BF3 med CSS og har null erfaring med BF spill som er eldre enn BC1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke helt si at jeg forstår eller er enig i all misnøyen her. Mye av whininga er jo den samme som i BF2-tiden da folk skulle boikotte BF på grunn av tilleggspakker noobtube osv. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, selv om jeg mest av alt savner ett par ting fra bf1942, men sånn tror jeg det blir uansett. Anngående DLC så savner jeg også den tiden da ekstramaps kom gratis i pathcer men det virker desverre som den tiden er forbi.

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Dårligere og dårligere? De tok noe som var populært og la det til i sitt eget spill... er du klar over hvor vanskelig det er idag å faktisk komme med noe innovativt og nytt i et fps?Og hvorfor komme med en negativ kommentar rettet mot hele spillet når du har mer enn nok av andre spillmoduser som er helt annerledes?Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
Close Quarters er nok mer tatt fra cod, sånn at dice kan kapre cod spillere til sitt eget spill. både cod og bf3 begynner nå å bli helt like. med unntak av bf3 har litt mere å by på nå... med bf4 og Close Quarters del av spillet kan dice nå pushe cod serien av pallen. hvis mw4 og blkops2 ikke lever opp til forventningene... spennede tider i vente :D

 

Det som mangler nå er jo at CoD prøver å få til noe som ligner BF3 og den delen kan jo bli litt være med tanke på at alle CoD spillere er vant med å sprinte og stoppe for å skyte.

 

Lenke til kommentar

Det er mange som klager på at DICE/EA Bare er ute etter å tjene penger. Sist jeg sjekka var jo også det poenget med å drive i en bransje som dette akkurat det, å tjene penger. + at noe av det de tjener kommer jo også til å være med på å bidra til å utivkle de kommende spillende.

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console,- På hvilket vis?-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer. ,- så med dette mener du også at css, cod, hl2 og absolutt alle andre spill med lignende UI er laget for konsoller? gameplay går under sjanger, og det finnes ikke faste "konsoll sjangere".-Suppression. Nuff said ,- uff ja.. er jo helt feil å bli ufokusert/stresset når man får kuler kommende i sin retning....-Ingen form for våpenbalanse; ,- hva forventer du? at en 9mm pistol skal ha like mye spark som en rifle med .338 lapua? Skulle kanskje ha puttet inn 360 noscoping og quickscoping.-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser. hva er galt med flashlight og laser? det er natt nå.. så passer fint så du kan teste ut din første lommelykt og se hvordan den fungerer... (ta en kjøretur og følge med på motgående biler sine fjernlys funker også).-Clientside hitreg ,- ja stakkars dem som har mer enn 20 ping-Ingen mod tools ,- dette er ikke cod.. spillet har realistisk fysikk... trenger ikke promod og lignende her.-Ikke battlerecorder ,- sant, men det er en manglende funksjon som du ikke akkurat kan forvente-Ikke record feature ----""--------Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands. ,- ja, for det vi trenger er set_gravity 0!-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen. når er det dårlig å annonsere dlc før spillet er ute? skal du gruslegge borderlands 2 da i samme slengen som mest sansynligvis blir årets spill? Samtidig så må du ikke glemme at BF2 også hadde dlc'er.....-Fragmentert community. ,- på hvilket vis?-Ingen/dårlig esport støtte ,- kjenner lite til akkurat esport-BF4 er allerede annonsert ,- ta en titt over på cod.. og du klager på BF!? Du er klar over at grunnen til at Dice brukte evigheter på bf3 var pga. de jobbet med Frostbite 2.0?`Når en grafikk/fysikkmotor er ferdig, så er det bare å pøse på. dice har selv sagt at FB2 er en enkel motor å bygge på.Tåpelig av deg å dømme Dice opp og ned for å holde følge med markedet....P.S. du oppsummerte nettopp hva som ser ut til å være en tro kopi av CSS

 

Mange gode poenger her!

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

-Vi ble lovt main platform PC men:

-Main platform console,- På hvilket vis?

-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer. ,- så med dette mener du også at css, cod, hl2 og absolutt alle andre spill med lignende UI er laget for konsoller? gameplay går under sjanger, og det finnes ikke faste "konsoll sjangere".

 

-Suppression. Nuff said ,- uff ja.. er jo helt feil å bli ufokusert/stresset når man får kuler kommende i sin retning....

-Ingen form for våpenbalanse; ,- hva forventer du? at en 9mm pistol skal ha like mye spark som en rifle med .338 lapua? Skulle kanskje ha puttet inn 360 noscoping og quickscoping.

-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser. hva er galt med flashlight og laser? det er natt nå.. så passer fint så du kan teste ut din første lommelykt og se hvordan den fungerer... (ta en kjøretur og følge med på motgående biler sine fjernlys funker også).

-Clientside hitreg ,- ja stakkars dem som har mer enn 20 ping

-Ingen mod tools ,- dette er ikke cod.. spillet har realistisk fysikk... trenger ikke promod og lignende her.

-Ikke battlerecorder ,- sant, men det er en manglende funksjon som du ikke akkurat kan forvente

-Ikke record feature ----""-------

-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands. ,- ja, for det vi trenger er set_gravity 0!

-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen. når er det dårlig å annonsere dlc før spillet er ute? skal du gruslegge borderlands 2 da i samme slengen som mest sansynligvis blir årets spill? Samtidig så må du ikke glemme at BF2 også hadde dlc'er.....

-Fragmentert community. ,- på hvilket vis?

-Ingen/dårlig esport støtte ,- kjenner lite til akkurat esport

-BF4 er allerede annonsert ,- ta en titt over på cod.. og du klager på BF!? Du er klar over at grunnen til at Dice brukte evigheter på bf3 var pga. de jobbet med Frostbite 2.0?`Når en grafikk/fysikkmotor er ferdig, så er det bare å pøse på. dice har selv sagt at FB2 er en enkel motor å bygge på.

 

Tåpelig av deg å dømme Dice opp og ned for å holde følge med markedet....

 

P.S. du oppsummerte nettopp hva som ser ut til å være en tro kopi av CSS

 

-Main platform console:

"This explains many of the odd design decisions in the PC version, for example, the game menu and load-out layout is identical to consoles but looks too compressed and unintuitive on the PC — a result of it being developed for consoles and ported to the PC."

Nei jeg mener ikke HUD men GUI eller UI. Altså menysystemet blant annet. Et annet poeng er at det ikke er mulig å starte spillet uten å gå gjennom Battlelog og Origin som er retarded.

 

- Jo man kan nesten si det er en egen "sjanger" for consoles siden gameplayet blir balansert og lagd for en controller. Derfor får man mye tregere gameplay. Eksempel på dette er hardware(fly, tanks, chopper etc) er ekstremt tregt og har elendig handling når man spiller på en PC kontra console.

 

- Suppresion. Det finnes en grense på hvor mye suppression- og motion blur man kan ha i et spill før det blir uspillbart. Realisme er en ting men når det blir for realistisk blir det kjedelig. BF3 er også en arcade shooter og ikke en military sim som ArmA. Hvis jeg vil ha full realisme spiller jeg heller spill som ArmA. I BF3 prøver de å gjøre ting "realistisk" men andre ting er langt i fra det, eksempel på dette er flashlighten som man blir blendet på 50m avstand i dagslys. Er dette realistisk?

 

- Våpenbalanse. Jeg forventer at våpen er balansert, det betyr ikke at en pistol skal ha like mye dmg som en rifle men at våpen skal kunne countre hverandre. Eksempel er Canister Shell eller hva det heter, har spread som en shotgun og range som en rifle. Man kan bare løpe rundt og oneshotte folk på range, det er retarded.

Våpenbalanse i BF spill opp til BF2 var mye enklere siden det var kun 1 våpen per klasse og i BF2 var det 1 unlock våpen per klasse. Ikke det at unlocks i BF2 ble balansert men i klanspill var ikke unlocks lov uansett. Med så mange våpenvalg per klasse i BF3 forventer jeg en viss balanse og at man ikke kan spille en klasse med 1 spesifikt våpen som er OP i forhold til andre. Jeg ser ikke helt hva du drar inn 360 non- og quickscoping. Kanskje noe du driver med på consollen din? PC gamere(som er eldre enn 15) år driver ikke med tilbakestående ting som det.

 

- Jeg har allerede nevnt eksempel på hvor ødelagt flashlighten var, de fiksa litt på den men la heller til enda mer suppression.

 

-

I filmen jeg linker til ser du et fint eksempel på det. Man peaker ut fra en vegg og når man er tilbake bak veggen blir man truffet siden hitboksen henger igjen. Dette er ikke bare et problem for de med ping over 20. Jeg har selv merket det samme med 20-30ms. Her er problemet med clientside hitreg godt forklart. EA/DICE bruker denne metoden på grunn av consoles(main platform) og at folk med høy ping skal få grei spillbarhet. Som det står i posten jeg linket til blir spillermodellen og hitboxen usynket siden de har "lag compensation" som gjør at modellen kan løpe videre mens hitboksen henger igjen for å ungå at modellen hakker bortover eller bakover. Dette pretty much rewarder de med høy ping.

 

- Mod tools. Igjen hvorfor drar du opp CoD? CoD har ikke hatt mod tools siden CoD 5 og vet du hvorfor nyeste CoD ikke har dette? Jo nettopp consoles, CoD ble mainstream der og de strippa ned spillet for å tilpasse det til consoles og porta det tilbake til PC.

 

6334167599383769_l.png

 

 

Jo det trengs mods som promod og lignende. På denne måten kan man begrense ting som ødelegger gameplay og optimalisere for klanspilling. Men dette skjer ikke siden EA/DICE skal tjene penger på DLCs(mappacks) isteden for å lage støtte for dette. Argumentet at "Frostbite er for avansert for moddere" er en slap i trynet for modders. Annen grunn til at modding er bra er at det holder spillet i live mye lengre, men igjen er ikke dette planen til EA/DICE siden de skal selge DLCs frem til mars også er det BF4 som blir neste spill. Kanskje du har hørt om et spill som heter Counter Strike? Belive it or not dette er oprinnelig en mod. Uten mulighet for modding til HL1 hadde ikke CS eksistert og heller ikke CSS som du sammenligner med.

 

-Battlerecorder. Hvorfor kan vi ikke forvente battlerecorder? Fordi vi skal bare godta alt søppelet EA/DICE serverer oss? BF2 hadde denne funksjonen og de kunne lett tatt seg litt mer tid til å utvikle dette(igjen skjedde ikke dette siden EA skulle pushe ut spillet før det var helt ferdig). Riktig nok er det rykter om at det kanskje kommer en sånn funksjon i fremtiden. Men da er vel BF4 allerede ute.

 

- Ikke record feature. Akkurat det samme her. Hvorfor kan vi ikke forvente dette? Mulighet for førstepersons opptak betyr mer filmer o.l som igjen betyr mer gratis PR for EA/DICE.

 

- Tweakingmuligheter og consolecommands. Dårlig argument. Det finnes andre ting man kan tweake på. Eksempel er instillinger for å øke ytelsen, fjerne div effekter, networking tweaks m.m

 

- DLC. Ja jeg kommer nok til å gruslegge BL2 på grunn av shit som det og at man får "VIP" stuff når man pre-order. Ikke det at jeg bruker unlocks osv i spill uansett men det er en utvikling jeg ikke liker. Ja BF2 hadde både en expansion og DLCs. Ikke det at noen spilte disse. Det kom også mappacks med patcher i BF2 som var gratis. Nå skal de ha penger for alt. Litt ironisk at EA/DICE gjorde narr av CoD Elite også kommer de med en lignende tjenste selv.

 

- Fragmentert community. Ved å lansere nye spill og DLCs flere ganger i året blir community fragmentert siden noen kommer til å kun spille det første spillet mens andre vil kjøpe alt de gir ut. Dette er grunnen til at CoD ikke har en esport playerbase nå(13åringer som spiller konkurranser i BO/MW3 på consoles teller ikke).

 

- Esport støtte. Ikke mer å si der da jeg har nevnt mange grunner til hvorfor i andre punkter.

 

- Jeg trenger ikke å se over på CoD. Både Activision og EA/DICE er like flinke på å melke franchises. Eksempel på tidligere EA spill er Sims, NFS og de siste årene BF med BC serien og BF3. Ja jeg vet hvorfor de brukte så lang tid på BF3, de kunne godt brukt enda flere år for min del hvis de hadde giddet å lagd en skikkelig PC versjon. Ja de kan for all del pøse på, men da skjønner vel du også hvorfor? $$. Jeg foretrekker heller 1 godt spill med flere års mellomrom isteden for et middelmådig spill og mappacks hvert år. Du sier at DICE har sagt at FB2 er enkel motor å bygge på? Nok et argument for mod tools.

Endret av eleNef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

-Vi ble lovt main platform PC men:

-Main platform console,- På hvilket vis?

-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer. ,- så med dette mener du også at css, cod, hl2 og absolutt alle andre spill med lignende UI er laget for konsoller? gameplay går under sjanger, og det finnes ikke faste "konsoll sjangere".

 

-Suppression. Nuff said ,- uff ja.. er jo helt feil å bli ufokusert/stresset når man får kuler kommende i sin retning....

-Ingen form for våpenbalanse; ,- hva forventer du? at en 9mm pistol skal ha like mye spark som en rifle med .338 lapua? Skulle kanskje ha puttet inn 360 noscoping og quickscoping.

-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser. hva er galt med flashlight og laser? det er natt nå.. så passer fint så du kan teste ut din første lommelykt og se hvordan den fungerer... (ta en kjøretur og følge med på motgående biler sine fjernlys funker også).

-Clientside hitreg ,- ja stakkars dem som har mer enn 20 ping

-Ingen mod tools ,- dette er ikke cod.. spillet har realistisk fysikk... trenger ikke promod og lignende her.

-Ikke battlerecorder ,- sant, men det er en manglende funksjon som du ikke akkurat kan forvente

-Ikke record feature ----""-------

-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands. ,- ja, for det vi trenger er set_gravity 0!

-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen. når er det dårlig å annonsere dlc før spillet er ute? skal du gruslegge borderlands 2 da i samme slengen som mest sansynligvis blir årets spill? Samtidig så må du ikke glemme at BF2 også hadde dlc'er.....

-Fragmentert community. ,- på hvilket vis?

-Ingen/dårlig esport støtte ,- kjenner lite til akkurat esport

-BF4 er allerede annonsert ,- ta en titt over på cod.. og du klager på BF!? Du er klar over at grunnen til at Dice brukte evigheter på bf3 var pga. de jobbet med Frostbite 2.0?`Når en grafikk/fysikkmotor er ferdig, så er det bare å pøse på. dice har selv sagt at FB2 er en enkel motor å bygge på.

 

Tåpelig av deg å dømme Dice opp og ned for å holde følge med markedet....

 

P.S. du oppsummerte nettopp hva som ser ut til å være en tro kopi av CSS

 

-Main platform console:

"This explains many of the odd design decisions in the PC version, for example, the game menu and load-out layout is identical to consoles but looks too compressed and unintuitive on the PC — a result of it being developed for consoles and ported to the PC."

Nei jeg mener ikke HUD men GUI eller UI. Altså menysystemet blant annet. Et annet poeng er at det ikke er mulig å starte spillet uten å gå gjennom Battlelog og Origin som er retarded.

 

- Jo man kan nesten si det er en egen "sjanger" for consoles siden gameplayet blir balansert og lagd for en controller. Derfor får man mye tregere gameplay. Eksempel på dette er hardware(fly, tanks, chopper etc) er ekstremt tregt og har elendig handling når man spiller på en PC kontra console.

 

- Suppresion. Det finnes en grense på hvor mye suppression- og motion blur man kan ha i et spill før det blir uspillbart. Realisme er en ting men når det blir for realistisk blir det kjedelig. BF3 er også en arcade shooter og ikke en military sim som ArmA. Hvis jeg vil ha full realisme spiller jeg heller spill som ArmA. I BF3 prøver de å gjøre ting "realistisk" men andre ting er langt i fra det, eksempel på dette er flashlighten som man blir blendet på 50m avstand i dagslys. Er dette realistisk?

 

- Våpenbalanse. Jeg forventer at våpen er balansert, det betyr ikke at en pistol skal ha like mye dmg som en rifle men at våpen skal kunne countre hverandre. Eksempel er Canister Shell eller hva det heter, har spread som en shotgun og range som en rifle. Man kan bare løpe rundt og oneshotte folk på range, det er retarded.

Våpenbalanse i BF spill opp til BF2 var mye enklere siden det var kun 1 våpen per klasse og i BF2 var det 1 unlock våpen per klasse. Ikke det at unlocks i BF2 ble balansert men i klanspill var ikke unlocks lov uansett. Med så mange våpenvalg per klasse i BF3 forventer jeg en viss balanse og at man ikke kan spille en klasse med 1 spesifikt våpen som er OP i forhold til andre. Jeg ser ikke helt hva du drar inn 360 non- og quickscoping. Kanskje noe du driver med på consollen din? PC gamere(som er eldre enn 15) år driver ikke med tilbakestående ting som det.

 

- Jeg har allerede nevnt eksempel på hvor ødelagt flashlighten var, de fiksa litt på den men la heller til enda mer suppression.

 

-

I filmen jeg linker til ser du et fint eksempel på det. Man peaker ut fra en vegg og når man er tilbake bak veggen blir man truffet siden hitboksen henger igjen. Dette er ikke bare et problem for de med ping over 20. Jeg har selv merket det samme med 20-30ms. Her er problemet med clientside hitreg godt forklart. EA/DICE bruker denne metoden på grunn av consoles(main platform) og at folk med høy ping skal få grei spillbarhet. Som det står i posten jeg linket til blir spillermodellen og hitboxen usynket siden de har "lag compensation" som gjør at modellen kan løpe videre mens hitboksen henger igjen for å ungå at modellen hakker bortover eller bakover. Dette pretty much rewarder de med høy ping.

 

- Mod tools. Igjen hvorfor drar du opp CoD? CoD har ikke hatt mod tools siden CoD 5 og vet du hvorfor nyeste CoD ikke har dette? Jo nettopp consoles, CoD ble mainstream der og de strippa ned spillet for å tilpasse det til consoles og porta det tilbake til PC.

 

6334167599383769_l.png

 

 

Jo det trengs mods som promod og lignende. På denne måten kan man begrense ting som ødelegger gameplay og optimalisere for klanspilling. Men dette skjer ikke siden EA/DICE skal tjene penger på DLCs(mappacks) isteden for å lage støtte for dette. Argumentet at "Frostbite er for avansert for moddere" er en slap i trynet for modders. Annen grunn til at modding er bra er at det holder spillet i live mye lengre, men igjen er ikke dette planen til EA/DICE siden de skal selge DLCs frem til mars også er det BF4 som blir neste spill. Kanskje du har hørt om et spill som heter Counter Strike? Belive it or not dette er oprinnelig en mod. Uten mulighet for modding til HL1 hadde ikke CS eksistert og heller ikke CSS som du sammenligner med.

 

-Battlerecorder. Hvorfor kan vi ikke forvente battlerecorder? Fordi vi skal bare godta alt søppelet EA/DICE serverer oss? BF2 hadde denne funksjonen og de kunne lett tatt seg litt mer tid til å utvikle dette(igjen skjedde ikke dette siden EA skulle pushe ut spillet før det var helt ferdig). Riktig nok er det rykter om at det kanskje kommer en sånn funksjon i fremtiden. Men da er vel BF4 allerede ute.

 

- Ikke record feature. Akkurat det samme her. Hvorfor kan vi ikke forvente dette? Mulighet for førstepersons opptak betyr mer filmer o.l som igjen betyr mer gratis PR for EA/DICE.

 

- Tweakingmuligheter og consolecommands. Dårlig argument. Det finnes andre ting man kan tweake på. Eksempel er instillinger for å øke ytelsen, fjerne div effekter, networking tweaks m.m

 

- DLC. Ja jeg kommer nok til å gruslegge BL2 på grunn av shit som det og at man får "VIP" stuff når man pre-order. Ikke det at jeg bruker unlocks osv i spill uansett men det er en utvikling jeg ikke liker. Ja BF2 hadde både en expansion og DLCs. Ikke det at noen spilte disse. Det kom også mappacks med patcher i BF2 som var gratis. Nå skal de ha penger for alt. Litt ironisk at EA/DICE gjorde narr av CoD Elite også kommer de med en lignende tjenste selv.

 

- Fragmentert community. Ved å lansere nye spill og DLCs flere ganger i året blir community fragmentert siden noen kommer til å kun spille det første spillet mens andre vil kjøpe alt de gir ut. Dette er grunnen til at CoD ikke har en esport playerbase nå(13åringer som spiller konkurranser i BO/MW3 på consoles teller ikke).

 

- Esport støtte. Ikke mer å si der da jeg har nevnt mange grunner til hvorfor i andre punkter.

 

- Jeg trenger ikke å se over på CoD. Både Activision og EA/DICE er like flinke på å melke franchises. Eksempel på tidligere EA spill er Sims, NFS og de siste årene BF med BC serien og BF3. Ja jeg vet hvorfor de brukte så lang tid på BF3, de kunne godt brukt enda flere år for min del hvis de hadde giddet å lagd en skikkelig PC versjon. Ja de kan for all del pøse på, men da skjønner vel du også hvorfor? $$. Jeg foretrekker heller 1 godt spill med flere års mellomrom isteden for et middelmådig spill og mappacks hvert år. Du sier at DICE har sagt at FB2 er enkel motor å bygge på? Nok et argument for mod tools.

 

Nok en gang, takk! :) Bra noen forklarte dette skikkelig.

Lenke til kommentar

Vel, det er en ting å være "esport fiksert" når man spiller spill, og akkuratt bf3 er ingen esport titel! Selv har jeg spilt css i mange år kompetetivt og hadde meget lyst til å gå over til bf3 når det kom. Når alphaen var ute var det meget klart at dette ikke var en esport titel, og jeg tok det for akkuratt det!

 

Men nå skal det sies at Dice VET at esport er viktig. De VET at en esport tittel lever mye lenger, og begynner nå smått å gjøre det klart for evt. BF4. Og da vil vi kanskje til og med få "matchmaking" systemet som de implementerer i battlelog nå med en stor forberdring over måndene som kommer, og tilogmed kanskje ligaer slik som SC2 har.

 

Slik jeg ser det: Bf3=Public fun med venner/kjente. Esport fikserte får vente og krysse fingrene for Bf4. i mellomtiden får man prøve spill som CSGO for kompetetiv fps, som er rett rundt hjørnet og tiltrekker seg mange store som la byggesteinene for esport i europa idag.

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

Hvis du er så negativ mot BF3, kan du ikke gå over til cod? Har du i det hele tatt prøvd BF3

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

Hvis du er så negativ mot BF3, kan du ikke gå over til cod? Har du i det hele tatt prøvd BF3

 

Personlig ga jeg opp COD etter MW2, da det begynte å ta helt av for min del. Jeg har spilt BF siden 1942, bortsett fra 2142, og jeg liker BF2 å BC1 best da det hadde Battlefield-følelsen i fokus. Jeg forhåndsbestilte BF3 fordi det så helt sinnsykt rått ut i traileran og fordi jeg er en BF-fan, men spille skuffet meg på alle områda.

 

Så nei, jeg skal ikke gå over til COD selv om jeg er negativ til BF3. Jeg skal likevel si meningen min, fordi det er det som er poenget med et forum ;)

Lenke til kommentar
Noen har spilt CS og inplementert GunGame.. Herregud, BF3 blir bare dårligere og dårligere
Og kan jeg spørre hvorfor BF3 i utgangspunktet er et dårlig spill?
-Vi ble lovt main platform PC men:-Main platform console-Spillet er lagd for consoles, UI, gameplay med mer.-Suppression. Nuff said-Ingen form for våpenbalanse;-Tar flere mnd før de fikser shit som gjør spillet uspillbart, eksempel flashlight/laser.-Clientside hitreg-Ingen mod tools-Ikke battlerecorder-Ikke record feature-Dårlig med tweakingmuligheter og consolecommands-DLC ble annonsert før launch og de spyr ut DLC for $$$ som igjen:-Fragmentert community;-Ingen/dårlig esport støtte-BF4 er allerede annonsertFor å nevne noen. Og til 64Zombie; BF3 er BC3. Jeg gir EA/DICE en sjanse til å lage en skikkelig sequel til BF2.

 

Hvis du er så negativ mot BF3, kan du ikke gå over til cod? Har du i det hele tatt prøvd BF3

 

Hvorfor skal jeg gidde å bruke tid på å bytte til et annet spill som også er portet fra consoles? Som jeg har nevnt er det elendig esport støtte i nyeste CoD og ingen gidder å bruke tid på det lengre(forutenom 13år gamle unger). Jeg spilte også kun på servere med pcw configs/promod for å slippe killstreaks og tilbakestående perks og våpen. Mods er det ikke mulighet for i nyeste CoD. Nyeste CoD rewarder også camping og bruk av killstreaks isteden for skill så nei aldri mer CoD.

 

Jeg har spilt CoD 1, 2 og 4. Jeg prøvde MW2 men det avinnstallerte jeg med en gang jeg fant ut at det var en shitty console port. Etter det har serien gått til helvette, det samme skjer med BF også. Har spilt BF siden BF42 og spilte BF3 både i alpha og etter release og en god del B2K for nostalgia.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...