Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WEFKsEql.jpg '

Bedre resultat, men fortsatt et stykke igjen tror jeg. Printet i Naturlig PLA, og er litt gjennomsiktig. Tok ca 50 minutter å printe.

Vil forresten ikke legge opp .STL-filen av den? Vil prøve på den samme når jeg har fått gjort unna alt det andre som skal printes.. :p

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer, heller ikke hørt om den printeren før.

Men ser absolutt ut som en grei printer. $99 ekstra for dual extruder var jo eller ikke mye :)

Grei byggeplatform også. Men om du ikke har bruk for Dual Extruder, så bør kanskje Solidoodle 3 være et alternativ, som har samme byggvolum, men noe billigere.

 

Avhengig av to extrudere, så blir nok denne da!

Men lurer fortsatt på om jeg skal vente til teknologien blir bedre, eller om jeg skal kjøpe nå. Hvis jeg ikke kjøper iløpet av to måneder blir det nok en 3-5 år før jeg har råd igjen. Flytter til ny leilighet da / studielån.

 

Er jo også mulig at nye lover gjør teknologien dyrere etc, gambling dette! :tease:

 

Noen som har prøvd ut carbomorph enda?

Lenke til kommentar

Avhengig av to extrudere, så blir nok denne da!

Men lurer fortsatt på om jeg skal vente til teknologien blir bedre, eller om jeg skal kjøpe nå. Hvis jeg ikke kjøper iløpet av to måneder blir det nok en 3-5 år før jeg har råd igjen. Flytter til ny leilighet da / studielån.

 

Er jo også mulig at nye lover gjør teknologien dyrere etc, gambling dette! :tease:

 

Noen som har prøvd ut carbomorph enda?

Hva mener du med at nye lover gjør teknologien dyrere?

 

Er i utgangspunktet latterlig enkel "Teknologi" som blir brukt i slike printere. Er Arduino med opensource kildekode. Så er det bare noen vanlige motorer stort sett.

 

Tror ikke 3D-printere som printer i ABS eller PLA vil bli så ekstremt mye bedre innen 3-5 år. Blir isåfall 3D printere med annen type "blekk" som blir brukt da.

 

Kjøp nå, lag deler for folk, selg deler, tjen de inn igjen. :)

 

Edit: Interessant lesing http://www.defcad.com/

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avhengig av to extrudere, så blir nok denne da!.

 

Husk at dual extrudere kan bety at du mister litt størrelse i X aksen dersom printeren ikke er bygget med hensyn til en dobbel så bred extruder sett

 

Men lurer fortsatt på om jeg skal vente til teknologien blir bedre, eller om jeg skal kjøpe nå. Hvis jeg ikke kjøper iløpet av to måneder blir det nok en 3-5 år før jeg har råd igjen. Flytter til ny leilighet da / studielån.

 

Jeg tror neste steg for 3D printing ligger i brukervennligheten og softwaren. Istedet for å skrive inn 20 felter med instruksjoner og spesifikasjoner så vil softwaren være mye mer smartere og kan selv beregne de optimale hastighetene og selv kalibrere sine motoriske egenskaper. Og på den måten gjøre teknologien printer enklere og bedre å bruke. Men jeg tviler at kvaliteten blir noe bedre/kjappere enn en velkalibrert 3d printer i dag så lenge vi snakker om plastic extrusion teknologien.

 

Selv om printere i dag er ganske så plug and play, så er det fortsatt mye manuell forarbeid for å faktisk få den til å produsere gode prints har jeg lagt merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil forresten ikke legge opp .STL-filen av den? Vil prøve på den samme når jeg har fått gjort unna alt det andre som skal printes.. :p

 

Ser ikke noe harm i det ^^

Skal legge den ut i kveld. Jeg har forresten pusset og malt den nå så den er 99% layer free :D

Lenke til kommentar

Tenker mer på at evt firmaer vil prøve å pushe igjennom "anti-pirat" lover på denne teknologien, men det er forhåpentligvis enda noen år før det blir en realitet! :p

 

Defcad er en god ide, men ser også muligheten for at det kan være med på å forkorte tiden før firmaene reagerer.

Lenke til kommentar

Hva pusser dere modellene med for å få dem mest mulig smoothe?

 

Får printeren enten denne uken eller neste : D så det blir bra.

 

220 sandpapir og opp til 400 har fungert veldig bra for meg. Men det hjelper kun på å fjerne blobs og utstikkere. Skal man ha smooth så må man fylle igjen sprekkene med et eller annet. Kan også anbefale å bruke nøkkelfil sett dersom man driver med mye små prints.

Lenke til kommentar

Tenker mer på at evt firmaer vil prøve å pushe igjennom "anti-pirat" lover på denne teknologien, men det er forhåpentligvis enda noen år før det blir en realitet! :p

 

Defcad er en god ide, men ser også muligheten for at det kan være med på å forkorte tiden før firmaene reagerer.

Det vil gå igjennom. Hvorfor skal firmaer få bruke 3d printere (bare mer avanserte), men ikke vanlige brukere?

Lenke til kommentar

Etter mye sandpapir og dremmel, etterfulgt flere lag med spraysparkel, kom jeg endelig i mål med noe lunde ok resultat.

Slik så det ut først før jeg sandet noe som helst:

RXZOzDil.jpg

 

Og her er det jeg er endt opp med idag

B4BmmFUl.jpg

 

Tok uheldigvis litt mer arbeid enn jeg hadde antatt for å skjule layersene, spesielt på en slik liten og komplisert sak med mye detaljer. Kanskje det er på tide å hoppe på ABS past og acetone kombo istedet :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Etter mye sandpapir og dremmel, etterfulgt flere lag med spraysparkel, kom jeg endelig i mål med noe lunde ok resultat.

Slik så det ut først før jeg sandet noe

helst:

RXZOzDil.jpg

 

Og her er det jeg er endt opp med idag

http://i.imgur.com/B4BmmFUl.jpg[/]

 

Tok uheldigvis litt mer arbeid enn jeg hadde antatt for å skjule layersene, spesielt på en slik liten og komplisert sak med mye detaljer. Kanskje det er på tide å hoppe på ABS past og acetone kombo istedet :)

 

 

Kul den... Men hva er det egentlig? Pyntegjenstand?

Lenke til kommentar

Edit: fikset

Da er Solidoodle i hus, men har et lite problem. Skal prøve å fjerne den plasten som er i maskinen når den kom med, men jeg får opp feilmeldingen:

Problemet oppstår når jeg trykker "reverse"

 

"Reversing 5.000000mm of filament.

Printer stopped deu to errors. Fix the error and use M999 to restart!. (Temperature is reset. Set it before restarting)"

 

Noen som vet hva som er feilen? på forhånd, takk :)

 

Edit: Her er guiden jeg følger: http://www.solidoodle.com/how-to-2/how-to-install-filament/

 

Edit: fikset

Endret av D02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...