Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har Solidoodle 3? Har veldig lyst på 3D printer, men er det noe særlig forskjell på Solidoodle 2 Pro, og 3ern?

Eneste forskjellen mellom de 2 er at 3'ern har 200x200x200mm byggeplatform, mens 2'ern har 150x150x150mm.

 

2'ern så kan du også få med kabinett + dør, noe som ikke er laget til 3'ern (orginalt iallefall).

Lenke til kommentar

Its my turn to shine! :D

Fredagskvelden gikk for det meste på å spise take-away og unboxe min printer, installere driver og software og gjøre det som skal til for å få printeren til å virke! Må si jeg ble overrasket over hvor lett det var å sette det opp rent softwaremessig. Eneste som var utfordrende var å levle printerbed'en.

 

Makergear M2

wRc0ox2l.jpg

 

Her er en dings som jeg fikk vedlagt som er visstnok printet på min printer

Wa1RPbXl.jpg

 

Sent på natten fikk jeg startet min første print og printet en slik bracelet til. Tok ikke mer enn snaue 10 minutter maks før den ble ferdig og overraskende nok bittelitt smoothere.

For de interesserte så har jeg slengt opp masse unboxing bilder på bloggen min.

 

BattlefieldForever: Jepp det er fult mulig vil jeg tro, så lenge dimensjonene ikke overskrider byggevolumet. Jeg planlegger faktisk å printe noe lignende i en nær fremtid.

 

MariusJS: I tillegg til det Merko sa, så må man gjøre en nøye vurdering på hvor stor byggevolum man trenger. 15x15x15cm er akkurat på grensen som skiller muligheten til å printe mer enn bare mobildeksler og plast figurer. Jo større jo bedre egentlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gratulerer med ny printer ja. Ser ut som en kjekk printer du har fått deg, @ntls.

 

Merko: Repraper vil ha tilbakemelding på varmesensitiv plast i kommentarfeltet :) Kan du legge ut flere bilder av det?

Hehe, takk for påminnelsen. :)

Skal se om jeg har flere bilder, viss ikke skal jeg få tatt noen flere med temperatur filamentet :)

Lenke til kommentar

Åherre, dette blir neste nye duppeditten min!

 

Kan ingenting, leste bare første og siste side, men er det mulig og f.eks printe ting som Eiffel Tårnet, Taj Mahal, eller ting man lager selv i Maya, C4D eller Schetchup?

 

Kunne tenkt meg og printet ut et helt data kabinett, hadde det gått?

Endret av Sjofelgut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åherre, dette blir neste nye duppeditten min!

 

Kan ingenting, leste bare første og siste side, men er det mulig og f.eks printe ting som Eiffel Tårnet, Tai Mahal, eller ting man lager selv i Maya, C4D eller Schetchup?

 

Kunne tenkt meg og printet ut et helt data kabinett, hadde det gått?

 

TaJ mahal osv osv,ja

 

Ett komplett kabinett,nei men i biter, ja

Lenke til kommentar

Åherre, dette blir neste nye duppeditten min!

 

Kan ingenting, leste bare første og siste side, men er det mulig og f.eks printe ting som Eiffel Tårnet, Taj Mahal, eller ting man lager selv i Maya, C4D eller Schetchup?

 

Kunne tenkt meg og printet ut et helt data kabinett, hadde det gått?

 

Hva med komponenter til vannkjøling?.. Kan bygge enn god del deler av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med komponenter til vannkjøling?.. Kan bygge enn god del deler av det.

 

Det hadde helt klart vært genialt.

 

Mr Calvinator hadde lagd en mount for ssden sin, noe som var helt konge.

 

Noen som har forslag til en bra 3d printer, som kan printe ut store ting i bra kvalitet? Skulle helst vært billig og, men da må nok andre ting bli fira litt på.

Lenke til kommentar

Hmm, noen som bor i Stavanger området som tar på seg et lite oppdrag?

 

Har lyst til å prøve å lage et par motor-mounts til et radiostyrt fly :)

Har du 3d fil \ sketchup fil av det? Bare sleng ut her, så er det vel fare for at noen vil prøve seg.. :)Sende småting som brevpost koster vel ikke så mye heller..

Det hadde helt klart vært genialt.

 

Mr Calvinator hadde lagd en mount for ssden sin, noe som var helt konge.

 

Noen som har forslag til en bra 3d printer, som kan printe ut store ting i bra kvalitet? Skulle helst vært billig og, men da må nok andre ting bli fira litt på.

Solidoodle 2 eller Solidoodle 3 er gode printere iallefall. Koster fra $499. Forskjellen på 2 og 3 er kunn størrelse på platformen (15x15x15cm mot 20x20x20cm).

Lenke til kommentar

Hvor mange grader tåler plasten etter at det er printet? (vet ikke om det er forskjell på før/etter..?)

 

Og her er hva jeg ønsker :D

post-214279-0-30856700-1362328924_thumb.jpg

 

Filen ligger vedlagt rar/.skp

Ikke noe særlig forskjell nei, men den smelter på rundt 150grader~ (Blir printet vanligvis på rundt 180-210 en plass)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...