Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en liten ferie er det tilbake til 3D-printing. Satt sammen denne her i går:

d140a8048fa011e2bcd822000a9f129c_7.jpg

 

fant ut at det å printe sakte gir bedre resultat (avbilde første forsøket der jeg hadde for mange skall slikt at infill ikke ble printet). Fant også samtidig at skøyten fra lag skifte havner noe lunde på samme sted, og det er noe man kan tenke med tanke på hvilken vei modellen ligger - slikt at skøyten havner der det er noe detaljer og ikke flat vegg.

 

Fant også ut at jeg angrer litt på at jeg kjøpte Makerbot og ikke et helt 100% open-source printer - får blant annet ikke brukt KISSSlicer / Cura etc - har ikke testet så alt for mye - men ser ut som jeg er ganske låst til Makerware - prøvde ett par gang med ReplicatorG men resultate er ikke helt optimalt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et lite problem når jeg skal printe og har gcodeet i ReplicatoG, noen som har en løsning på dette?

Noen grunn til at du lager G-Code i ReplicatorG?

 

Bruker du feks Slic3r (som følger med i Repetier), så vil du enkelt konfigurere din egen profil. Eller feks få min eller andres profiler som du kan bruke.

 

ReplicatorG bruker jeg kunn til midtstilling av 3D-modeller. Slik at de havner i midten på print bed fremfor ut på siden (som bildet ditt viser til).

Lenke til kommentar

Noen grunn til at du lager G-Code i ReplicatorG?

 

Bruker du feks Slic3r (som følger med i Repetier), så vil du enkelt konfigurere din egen profil. Eller feks få min eller andres profiler som du kan bruke.

 

ReplicatorG bruker jeg kunn til midtstilling av 3D-modeller. Slik at de havner i midten på print bed fremfor ut på siden (som bildet ditt viser til).

 

har prøvd dette også, men det ser ikke ut til at det funker for meg. Har også problemer med at det "hakker" når jeg bruker Repetier.

Lenke til kommentar

Hva hakker? Selve programmet, eller når du printer? er jo 3D fremvisning, så avhengig av maskinen så kan det godt være at programmet vil hakke noe i selve 3D-visningen, men det bør ikke spille noen rolle så fremt ikke printeren hakker når den skal printe ut.

 

ReplicatorG er hovedsaklig laget for Makerbot, eller de andre printerene som er støttet på "Machines". Så vidt jeg vet så er ikke Solidoodle på den listen, så da vil jeg ha holdt meg unna den. Men ReplicatorG duger fint til andre ting (andre ting enn generere GCode).

 

Har du prøvd med SkeinForge og Pronterface? Det var det jeg brukte i starten, men foretrekker Repetier + Slic3r mye bedre nå. Skeinforge er egentlig veldig bra, men genererer G-code mye tregere enn Slic3r (snakk om flere minutters forskjell)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem og betille fra utlandet. Men nå bestiller jeg ekstremt mye rart fra utlandet \ ebay etc, så er en vanesak for min del. Dumper jo ned pakker i postkassen hver dag.

 

Kjøper man fra reprap.no repraper.com, så kommer de i postkassen \ på døren også så vidt jeg husker.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Noen grunn til at du lager G-Code i ReplicatorG?

 

Bruker du feks Slic3r (som følger med i Repetier), så vil du enkelt konfigurere din egen profil. Eller feks få min eller andres profiler som du kan bruke.

 

ReplicatorG bruker jeg kunn til midtstilling av 3D-modeller. Slik at de havner i midten på print bed fremfor ut på siden (som bildet ditt viser til).

 

Kunne jeg fått din profil, for teste om det funker bedre da?

Lenke til kommentar

Hmm virker rart.

 

Hvilken PC var det du hadde? Godt mulig at du har for lite minne, men veldig rart siden det fungerer med ReplicatorG?

 

Postet linken til et par andre som har noe mer peiling enn det jeg har, så skal komme med oppdatering så fort jeg får tips fra de :)

+ vist det til en som jobber i Solidoodle, så får vi se hva de koker isammen.

 

Edit: Hvilken baud rate har du? Printer du fra ReplicatorG, eller genererer du kunn G-coden, så bruker Repetier Host som selve printprogram?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

ok, tusen takk. Har en toshiba med 6GB ram og win 8

Ok, da er det sannsynligvis ikke noe galt med selve PCen, så fremt du ikke har installert mye rart på den..

 

Men, spørsmålet: Når den printer fint, printer du da via Repetier Host, eller er det via ReplicatorG\Pronterface?

 

Kan du ta screenshot av instillingene i Repetier Host, så poste dem her? De fleste du kommer over. sannsynligvis noe konfigurasjons feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...