Gå til innhold

[Løst] Mater vill-katt utenfor hytta - Dyrebeskyttelsen har ikke kapasitet


Anbefalte innlegg

Jeg håper det er et sted som kan ta seg av en katt som vi har matet flere ganger nå. Naturlig nok kommer katten tilbake for mat, og vi begynner å tenke på hvilke muligheter det er for katten.

Flere organisasjoner har ikke kapasitet og da blir vi urolige for kattene fremtid.

 

Hva er det jeg kan gjøre nå? Og hva er lov å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nærsnes, Røyken kommune. Mer spesifikk?

okei, nei, lurte bare om det var i nærheten - isåfall kunne vi hjulpet. Men da har jeg ikke mange gode forslag, utenom det vanlige.

 

Sjekke evt chip hos veterinær, ellers stå på telefonen til politiet og mattilsynet til dem gir seg og henter katta.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Organisasjonene har per definisjon aldri kapasitet til å ta imot katter. Det ville vært idiotisk av dem å si noe annet da de ville blitt oversvømt. Foreslår at du tar med katten og setter den utenfor døra til et av de stedene som "ikke har kapasitet", så skal du nok se at de tar katten til seg.

Lenke til kommentar

Etter flere uker med mating så kan vi faktisk klappe den såvidt. Med noen brå bevegelser så er det vekk. Har tenkt til å legge ut en annonse på Finn og satser på at noen vil ha den. Takk for alle innspill.

 

Har du fått sjekket om katten har en ID chip?

 

Har ikke peiling annet enn at den ikke har halsbånd.

 

Det mest fornuftige ville jo være å ta livet av katten. Da ville det blitt en mindre løskatt.

En dråpe i havet kanskje, men ett sted må man da begynne.

 

Jeg kjøper ikke tørrfòr for morro skyld. Den skal nok finne en som vil ta seg av den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OPPDATERING: Idag dro vi til hytta, og som planlagt kom både en fra dyrebeskyttelsen og noen som muligens ville ha katten. Etter å ha fanget den (som gikk veldig bra! :) ) bestemte de seg for å beholde katten, så problemet er løst. Tenkte noen ville vite om utviklingen i saken! :D

 

Takk for alle kommentarer og all info!

 

-Marius

Endret av wergz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...