Gå til innhold

Serier som handler om udødelige


Anbefalte innlegg

Jeg liker veldig godt serier som handler om, eller har udødelige eller folk som lever evig etc i serien. Elsket serien highlander av den grunn. Liker også godt vampyrene i true blood. (og vampire diaries, men kjedelig serie)

Jeg er ikke så glad i magi/voodoo men litt går bra.

 

 

Jeg lurer på om noen vet om noen bra serier som har lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carnivale

 

Game of Thrones - Ikke direkte mye magi, og mer om et maktkamp i en fantasi-verden. Magi ligger i bakgrunnen av serien, og er ikke direkte en stor del av serien enda. Men en serie lett verdt å se.

 

Angel - Mye om demoner, magi, vampyrer o.s.v. Liker den bedre enn Buffy som Angel er en spinoff av. Noen sesonger som er ganske mørke. Helhetlig bedre enn Buffy synes jeg.

 

Buffy - Igjen litt av det samme som Angel. Noen gode første sesonger, og litt

 

Once Upon A Time er litt småkjip til tider, men helt grei serie om magi og et eventyrland o.s.v. Fra to av forfatterne fra Lost b.l.a.

Lenke til kommentar

Husker "New Amsterdam", med danske Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister i Game of Thrones), var en slik serie du snakker om. At han blei gjort udødelig av en kvinne i en indianerstamme mange hundreår siden, fordi han reddet dattern hennes. I førsøket på å redde dattern døde han selv. Deretter lever han som udødlig til han møter sitt livs kjærlighet, eller "soulmate".

 

Serien var utrolig god i min mening, men blei kansellert etter en sesong. Men du burde fortsatt se på det ;-)

 

http://en.wikipedia....rdam_(TV_series)

Endret av HerrNordmann
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...