Gå til innhold

World of Warcraft mistet 1,1 million brukere (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er totalt løgn, de 9.1 illioner spillerne trenger ikke å være aktive kontoer, men aktive kontoer som har vært pålogget de siste 6 mnd, det innebærer også trial accounts og folk som kjøpte Diablo 3 promotion pack fra blizzard som var 1 år med WoW (mange kjøpte dette uten å spille WoW) for en stor penge, også fikk du Diablo 3 når det kom ut.

 

Det jeg vil si er at WoW ikke har i nærheten av 9 millioner aktive spillere, de fleste som spiller WoW for tiden er de som tviholder på troen at MoP skal bli bra, mens alle hardcore gamers har gitt seg for lengst.

 

Angående Diablo 3 så svarte jo en av utviklerne på spørsmål for en stund siden, og der validerte han det folk trodde, at Diablo 3 begynte bra, men sluttet dårlig.

Diablo 3 hadde i starten, og jeg siterer han utvikleren her "flere millioner spillere", mens når dette spørsmålet ble stilt i ettertid svarte han "flere hundre-tusenere spillere", det er et ganske drastisk fall fra flere millioner til flere hundre tusenere vil jeg si..

Lenke til kommentar

"bedre balansert og polert" det der kan jeg med erfaring si er helt feil, balanse finnes det ikke, bare sammenlign hvor lang tid det tar for en person i WoW å få en annen spiller fra 100% til 0%, også gjør du det samme i Guild wars 2.

WoW = nuked in a few sec

Gw2 = Balanced so you can't die in a few sec.

 

Som en gammel WoW spiller på høyere nivå kan jeg trygt si at WoW er verken balansert eller polert, hvor mange ganger har de ikke måtte fjerne ring of valor, eller hvor lang tid tok det ikke for Blizzard å fikse AB gate for Alliance? (6 år btw)

Lenke til kommentar

Klart de fleste hardcore spillerne tar seg ferie når de nå er ferdig med heroic deathwing for flere måneder siden, de har ikke mer å strebe etter. Men så fort Mists of Pandaria kommer så er de like fort tilbake igjen å kjemper om å komme først til level 90, ta de nye heroic 5-man, nye raids osv osv...

 

At det er flere millioner spillere er det vell heller liten tvil om, det er fremdeles bøttevis med servere som er på kanten av å ha køer ved peak hours selv midt i dødtiden mellom to utvidelser hvor det knapt skjer noe som helst spennende in-game.

 

"bedre balansert og polert" det der kan jeg med erfaring si er helt feil, balanse finnes det ikke, bare sammenlign hvor lang tid det tar for en person i WoW å få en annen spiller fra 100% til 0%, også gjør du det samme i Guild wars 2.

WoW = nuked in a few sec

Gw2 = Balanced so you can't die in a few sec.

 

Som en gammel WoW spiller på høyere nivå kan jeg trygt si at WoW er verken balansert eller polert, hvor mange ganger har de ikke måtte fjerne ring of valor, eller hvor lang tid tok det ikke for Blizzard å fikse AB gate for Alliance? (6 år btw)

 

Guild Wars 2 kan jeg ikke si stort om, baserer ikke noe som helst på det jeg har opplevd i BETA. Min erfaring med Guild Wars 1 var hvertfall at du jeg snublet over bugga quest lang oftere enn jeg noengang har gjort i World of Warcraft.

Lenke til kommentar

Det der er totalt løgn, de 9.1 illioner spillerne trenger ikke å være aktive kontoer, men aktive kontoer som har vært pålogget de siste 6 mnd, det innebærer også trial accounts og folk som kjøpte Diablo 3 promotion pack fra blizzard som var 1 år med WoW (mange kjøpte dette uten å spille WoW) for en stor penge, også fikk du Diablo 3 når det kom ut.

 

Ja, jeg antar at tallet regner med de som kjøpte diablo 3 med 1 år subscription med WoW. Men jeg tviler sterkt på at det er inkludert free accounts. Når de sier de har 9.1m subscribers så antar jeg at de har nettopp det. Vil gjerne se en kilde på din påstand.

 

Angående de som kjøpte Diablo III med WoW 1 år dealen. Jeg tror de fleste av disse spiller WoW eller venter på Mist of Pandaria, ellers ville det vært en fryktelig dårlig deal.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

For min del er jeg ferdig med diablo 3.

de har endret på diverse ting jeg ikke likte.

kan f.eks ikke velge hva en vil oppgradere som i diablo 1 og 2.stamnia mana osv.kan ikke bruke ny healing potins rett etter den første,må vente litt.pga dette døde jeg mange ganger.kan ikke sette opp town portal hvor du vil heller,sykt irriterende.orker ikke skrive opp mer nå.men jeg er skuffet over d3.spiller nå diablo 2 istedenfor.F U blizzard.

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?

 

 

Kay

 

Du mener vel Diablo 2 med dårligere grafikk? Diablo 3 har en latterlig tegnefilm grafikk som skriker superhelter og anime, mens Diablo 2 har en mer realistisk tilnærming som fortsatt ser veldig flott ut i dag, selv om spillet ikke har særlig høy oppløsning. Bare synd at gameplayet på Diablo spillene ikke lenger klarer å engasjere meg i det hele tatt. Det som virkelig gjorde Diablo 1 bra var stemningen i spillet. Lyden, musikken, grafikken, historien. Det var gøy å finne nye magiske gjenstander også, de var ikke overalt slik som i Diablo 2. Rollespillmekanisk er det veldig mange andre spill som er mye bedre

Endret av Mithridates_InnleggNO
Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat uventet dette. WoW er jo inne i en lang dødtid nå frem til MoP release, da vil de nok se en økning igjen. Har jo ikke skjedd noe nytt i WoW på et snaut år, og da er det jo naturlig at en går lei. Selv har jeg Annual Pass, og logger egentlig bare inn for å dra inn litt gold til MoP :)

 

Føler at det er flere aktive spillere som gjør dette :p Er ikke spesielt mye å gjøre på Wow akkurat nå, jeg har også Annual Pass, men driver for det meste med League of Legends samme med venner nå, mens jeg venter på at MoP skal komme ut.

Endret av Glorfindel988
Lenke til kommentar

Om Blizzard går all-inn på Pokémon / Pet Battles så tror jeg det kan slå veldig godt an, mange (meg inkludert) har ventet flere år på et skikkelig RPG / 3D-spill basert på Pokémon og det jeg har sett til nå virker veldig bra, håper bare de går for balansering, polering, mange trenere rundt om i verdenen, utvikling, gymer osv osv.. Men er vell tvilsomt at de går såpass inn for det.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva du sikter til, Starcraft (1), Starcraft 2, Warcraft III og World of Warcraft har vært noen av de best balanserte spillene jeg har spilt, greit nok at World of Warcraft er en smule ustabilt fra tid til annen, spesielt rett etter lansering av nye utvidelser som foretar seg dramatiske endringer av forskjellige klasser, men håpløst ubalansert har jeg aldri opplevd noe.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Tror ikke Wow sin tid er forbi. Bare fordi de mister en million spillere gjør ikke at de sliter, ikke i det hele tatt. Kommer fortsatt til å være det mest populære MMORPG spillet der ute i mange år fram. Det stiger også ofte med et par millioner spillere under lansering av nye expansions.

Lenke til kommentar

Jeg tror genuint at WoW kommer til å nå nye høyder med Mist of Pandaria. Jeg kan ta feil men jeg har troen. Det kommer først og fremst til å ta av i Asia. Det temaet er de helt gale etter der nede og derfor gir det mening at blizzard valgte akkurat det temaet. Pokemon battles, pandas pluss asiatisk inspirert landskap, og selvfølgelig monk klassen. Jeg blir overasket om WoW ikke går over 15 millioner etter Mist of Pandaria :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

WoW er balansert for PvE, ikke PvP.

 

MMO's pvp imbalance blir alltid massivt overvurdert av spillerne. Det starter på toppen, der spillernes evner er så gode at enhver liten skeivhet i balanse vil slå ut, så brer det seg nedover til spillere som er nærmere gjennomsnittet. Til slutt har du et hylekor uten like, over noe som egentlig er en liten bagatell.

 

Legg det fenomenet på toppen av en system med mange hundre forskjellige egenskaper, og et design-valg om at pve og pvp mechanics skal være mest mulig like, så har man en stoe utfordring. En utfordring jeg har problemer med å se at noen har løst bedre enn Blizzard til dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...