Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - august 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Walk on By!

Sett fra en taverna i gamlebyen på Rhodos! Vi har akkurat bestilt dagens lunch og sitter og ser på "livet"!

Rett over gata er det et sted med navn The Walk Inn! Fikk da ideen om å fange noen som gjør det motsatte! Låta Walk on By kom umiddelbart inn bakveien når jeg så denne sveisne dama noncholant drive forbi....

post-251380-0-78945800-1344622368_thumb.jpg

Canon PowerShot G12

Brennvidde: 24.98 mm,Lukkertid: 1/640 s,Blender: f/4.5 ISO: 200

 

Og låta jeg snakker om er selvsagt denne:

http://www.youtube.com/watch?v=AO073fekFfA

En underskjønn kombinasjon av to storheter, Bacharach og Warwick

Deilig chillfactor på denne låta synes jeg!!

 

PS!

Når vi hadde spist ferdig lunchen og satt og slappet av en times tid etterpå, ja da opplevde vi et skikkelig jordskjelv, ca 5 på Richters skala fikk vi vite litt senere. Og det kjentes kan jeg hilse å si....

Episenteret var ca. 20 km unna mot Tyrkias kystlinje... Ingen ødeleggelser/skader der vi var, men på Tyrkiasiden var det derimot diverse skadetilfeller på både folk og bygninger. Innehaverne av tavernaen ble forskrekket, og fortalte at såpass sterkt skjelv kan de ikke huske å ha opplevd.....

 

Og ja, lyset var virkelig hardt..... :green:

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billig morro fra JP!

 

(Er av alle de som hoppet på det alle tiders tilbudet på Panasonic GF3 m/14mm F/2.5 og Lightroom 3 + Cewe fotobok)....kr.1985;-!!!!

Måtte jo bare prøve den til et kameraportrett!

 

Siden det er så mye snakk om Canon EOS-M så tenkte jeg det kunne være artig med et tilbakeblikk, sånn ca. 50 år tilbake!

Canon Canonet kom i 1961 og skulle vise seg å bli det første steget inn i en stor suksess på rangefindermarkedet. Canonet 28 som du ser her var en populær "billigmodell" fra 1968. Canonet i forskjellige variasjoner hadde meget godt salg fram til midten av 70-tallet!

 

Mon tro om EOS-M kan bli noe av det samme på det speilløse markedet etterhvert?

 

post-251380-0-45917400-1344713547_thumb.jpg

 

 

post-251380-0-71542800-1344713614_thumb.jpg

 

Panasonic Lumix DMC-GF3 og Panasonic Lumix G f/2.5 ASPH

post-251380-0-11023900-1344713587_thumb.jpg

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...