Gå til innhold

Thors krig! Kampen om kiloane (bilder).


Anbefalte innlegg

http://www.eskimo-3....tet/sporbarhet/

 

 

Ingen truede fiskearter eller fisk fra omstridte områder

Eskimo-3 inneholder altså bare fiskeolje fra ansjos og sardiner som kommer fra kysten av Peru. Alt fiske er regulert av landets myndigheter. Det benyttes ikke utrydningstruede arter, ei heller fisk fra truede bestander. Eskimo-3 inneholder ikke fiskeolje fra omstridte områder, slik som Vest-Sahara.

Levedyktige bestander med rask tilvekst

I Eskimo-3 produktene er det en selvfølge å kun benytte fisk fra levedyktige bestander, samtidig som det bare brukes fisk som gir den kvalitetsmessig beste oljen. Bare sardiner og ansjos dekker dette kvalitetskravet. Dette er dypvannsfisk som fødes i det rene ishavet ved Antarktis og siden følger Perustrømmen til vestkysten av Sør-Amerika.

Ansjos og sardinbestandene er bestander med rask tilvekst. Marinebiologer har beregnet at de faktisk fornyer seg hele to ganger i året, samtidig som at fiskene ”bare” har en naturlig livsløp på ca to år. Ansjos og sardiner har en naturlig høy andel omega-3. Det er faktisk en forutsetning for disse fiskeartene å ha en høy andel olje for å overleve i så kalde vann.

 

 

 

Ikkje oppdrett, ei heller laks.

 

Det er vell ein fordel at det er optimalt uansett? Kvifor bruke noko som ikkje er optimalt, når det som er "optimalt" er å få tak i? ;)

Sjølvsagt er eg ingen bodybuilder eller toppidrettsutøver, men det er veldig lettvint å putte nedpå 2-3 kapsler framfor å dra fram skei å måle opp 10ml (Og nei, det er ingen grenser for latskapen min).

2-3 kapsler er ikke i nærheten av hva du må putte i deg for å få i deg nok. Vi snakker 10-12 kapsler og da begynner dette å bli svindyrt.

 

Tran fra PERU?!?!?!?!??!?!??!?!????

Der er ihvertfall produksjonsanleggene forurenset. Det var disse anleggene som var i hovedfokus da skandalen om tranproduksjon var i media.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blehh, jeg blir så sliten av 2,5 time trening to ganger i uka, fatter ikke at du orker så mye hver eneste dag! :D

 

Hvis du syns det går sakte på styrkefronten.. prøver ikke du å gå ned i vekt, da?

Er ikkje kvar dag då, hehe, har tatt fri heile helga nå fredag - sondag :D

Hadde forventa framgang på styrkefonten, men det er vell som å tru på jolenissen kanskje...prøvar å gå ned i vekt ja. 99,1kg i dag, så går riktig veg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt trening i dag:

 

2 timar skøyter. Mykje intervall og spill til slutt. Blei heilt kake i beina..

2 timar MMA.

 

Styrke:

 

Sumo mark: 100kgx10 + (105kgx8) x4

Chins: (5xBW) x3 + 7xBW

1-arm roing: 23kgx8 + 23kgx10

Kabelroing smal: (45kgx12) x4

Hammercurl: 15kgx8 + 12,5kgx12 + 12,5kgx10

Curls, stang: (25kgx10) x3

 

Kommentar:

Slitsom dag. Var heilt ødelagt i beina etter skøyter, klarte såvidt å løfte dei. Litt deilig også, hehe.

Enorm trøkk på styrketreninga. Ekstrem pump i armane, såg ut som to ballongar, i tillegg har eg fått fram meir BLODÅRER. Motivasjonsboost! At eg var så opplagt på trening kjem sikkert av at eg kun har spist dritt i heile dag (bollar, sjokolade, baguett), ikkje ein einaste sunn ting (Fyrste gong på 1 mnd). Fom måndagen igjen startar eg igjen på ein endå "cleanare" deffing. Null protein/energibarar etc.

Lenke til kommentar

Kommer til å se drøy ut etter deff da!

Om eg blir "ferdig" ein gong så, haha!

 

Nyt pausen ^^

Om du tenkte treningspausa, så blei eg bitt av dårlig samvittighet. Føler eg MÅ trene kvar dag, føler også at ein treningsøkt er alt for lite...låter ikkje bra for psyken gitt :hm:

Vurderar å slutte med JJ, sidan eg brukar 1,5 time aleine til kjøring...kanskje heller starte med bryting.

 

Dagens økt:

 

Benkpress: (80kgx7) x4

Dips: (BWx6) x4

Skrå hantelpress: (17,5kgx12) x2

Skulderpress: (15kgx12) x 3

Tricep pushdown: (16kgx10) x3

Nedtrekk - ekstremt smalt: (75kgx10) x3

Overhead tricep ext: (20kgx12) x3

 

Kommentar:

Grei økt, nok energi, følte det blei for lite trening så gledar meg til ekstra økt i morgo.

 

Er seriøst redd for at eg er på feil veg, det er rart å sei det men eg har på følelsen av at eg har/ er på veg til å utvikle megareksi.

Eg føler meg "liten" til tross for ei vekt på 100kg, og er på ein eller anna måte "redd" for å slanke meg då eg sjølvsagt blir mindre. Ufattelig vanskeleg å forklare, men kan nevne nokon symptom:

 

 

 

Kjennetegn på megareksi:

Dårlig selvbilde.

Føler seg ikke som en "riktig" mann.

Er livredd for å bli liten, tynn og få små muskler, og er besatt av tanken på at kroppen hans ikke er stor og muskuløs nok.

Bruker uvanlig mye tid på trening og spising.

Bryr seg ikke om at trening, diett og dop er skadelig, men fortsetter med hardtrening.

Liker ikke å kle seg lett eller i tettsittende klær slik at andre ser kroppen hans, men "gjemmer seg" i store, vide klær for å dekke seg – selv om sommeren når det er varmt.

Besettelsen fører til isolasjon og har negativ påvirkning på hans arbeid og sosiale liv.

Fokusering på trening og spising gjør ham stresset, gir ham angst og fører til depresjon.

 

 

Det er ein klassekammerat som har snakka om dette, og har tenkt over det ei stund og kommet fram til at han har eit poeng, så har lest litt om "forstyrrelsen".

Har gode og dårlige dagar. Nokon dagar er eg fornøgd, til tross for fett%, men andre dagar er det "rock bottom". Har den siste måneden også vurdert å begynne med steroider og andre medikamenter for å booste framgangen.

Det er den samme kompisen som har holdt meg unna dritten fram til nå, og grunnen til at eg velger å skrive det, er i håp om at ein eller anna som les denne tråden har hatt samme problem og kan hjelpe eller gi meg tips.

 

Det er ikkje sympati eg er ute etter, og det er ikkje meininga å virke som ein "whiny bitch". Men etter å ha sett delar av "lyset" velger eg å poste det. Ønsker man hjelp, må ein be om hjelp I guess.

 

OBS: Eg meiner eg ikkje lider av megareksi, men at eg kanskje er på veg, og er redd for å falle ned i det hullet for å aldri komme meg opp igjen.

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall bra at du skriver om det og får det ut. Det er nok mange som føler det slik, og jeg har vært innom til tider, men god fremgang og resultater gjør at man slutter å tenke på det og heller er fornøyd med den man er.

 

Du har jo kommet langt, men har helt sikkert en lang vei igjen for å få kroppen du drømmer om. Du har nok også forstått at det å forandre kroppen tar veldig lang tid, men du har også sett hva hardt arbeid gir deg, nettopp resultater.

 

Etter at jeg begynte med kroppsbygning og styrketrening har jeg blitt mer og mer selvbevisst, og har blitt ekspert på å sammenligne meg selv med andre. Dette er nok en av ulempene med denne livsstilen.

Lenke til kommentar

Mykje sant i det du seier Akse. Trur det kanskje har forsterka seg på grunn av liten/ dårlig framgang, og det at eg aldri har deffa tidligare, bare slanka meg med null tanke på musklar. Så nå som eg skal deffe, er eg vell litt for redd for å miste den massen eg har bygd opp.

 

Det er nok feilen eg også har, å nettopp sammenligne meg med andre. Håpar for min egen del å bli kvitt denne mentaliteten. Framgang er, som dei fleste veit, vanskelegare om ein prøvar å bli kvitt fett samtidig, det er noko eg snart må innsjå.

Lenke til kommentar

2 timar MMA, tuuuuungt

 

Styrkeøkt, rygg/biceps:

 

Chins: (BWx5) x4

Kabelroing smal: (45kgx12) x4

1-arm row: (22kgx8) x2

Smal nedtrekk: (83kgx10) x3

Curls, stang: (27kgx12) x3

Hammercurls: (12,5kgx10) x3

Facepulls: (20kgx12) x3

Shrugs: (40kgx10) x3

 

Kommentar:

Feilberegna tida, så fekk veldig god tid før MMA trenings, derfor eg kjørte ein del ekstra. Rygg/biceps/skulder øktene er definitivt dei morsomste å trene, gud for ein pump!

Tek ein tur i slalåmbakken i morgo, derfor dyttar eg beinøkta til Laurdag i staden for.

Trur eg kanskje har fått ein god strekk i venstre lyske etter skøytinga tidligare i veka, er ubehaglig kvar gong eg må løfte beinet ved hofta...satsar på at beinøkta på Laurdag gjeng greit, tenkt å prøve meg på frontbøy for forandringa si skyld :)

Lenke til kommentar

Blei ingen bein økt gitt. Skulle ta det rolig på Laurdag, men det blei alt anna enn rolig, så det var ikkje akkurat rolig i magen på Sondag...

 

2 timar ski - skøyting

2 timar MMA

 

Rygg/Biceps:

 

Sumo mark: 105kgx10 + (110kgx10) x3

Chins: (BWx5) x4

1-arm roing: (23kgx10) x2

Kabelroing smal: (45kgx14) x4

Hammercurl: 12,5kgx12 + (15kgx10) x2

Curls, stang: (27,5kgx14) x3

 

Kommentar:

Veldig god økt. Fekk pressa meg bra + økte litt på kg/reps her og der. Tek vinterferie i morgo, så tek å trenar bryst/triceps/skulder før eg reiser heim. Begynnar på skulen igjen 25. Feb.

Lenke til kommentar

Bryst/Triceps/Skuldre:

 

Benkpress: (70kgx7) x4

Skrå hantelpress: (20kgkgx12) x2

Skulderpress (stang): (30kgx12) x 3

Tricep pushdown: (16kgx10) x3

Overhead tricep ext: (25kgx12) x3

 

Kommentar:

Så som så økt. Glømte treningstøy, så vurderte å droppe det, men kjørte på med olabukse og fin shorta.

Løfta ganske lett og fokuserte på teknikk, men benkpressen var ganske tung uansett.

Lenke til kommentar

Fekk sannelig trent litt i dag, viste systra mi litt forskjellige øvingar og teknikk :)

 

Økta:

 

Knebøy: (100kgx8) x3

Tåhev: (110kgx20) x2

Roing - smal: (65kgx10) x3

Beinpress (les kommentar): (100kgx10) x3

Hammercurl: (15kgx12) x3

Curl - stang: (27,5kgx12) x3

 

Kommentar:

Knebøyen var veldig tung, og på kanten til fail, men det gjekk. Beinpressen var også tung, men den var annerledes enn den eg har brukt før (http://ndla.no/sites/default/files/images/Beinpress.PNG) Resten var lett. Brukte stort sett tida på å vise litt forskjellige øvingar og teknikk.

Godt å få trent litt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Måndag:

2t Svømming

 

Tysdag:

2t Svømming

 

Torsdag 28/2

 

2t MMA

 

Rygg/Biceps:

 

Sumo mark: (100kgx8) x4

Chins: (BWx5) x4

1-arm roing: (23kgx8) x2

Kabelroing smal: (45kgx12) x4

Hammercurl: (15kgx10) x3

Curls, stang: (27,5kgx14) x3

 

Kommentar: Kjørte lett, var lett. På MMAen fekk eg gjennomgå av tidligare norgesmester i bryting, vondt i dag!

Har blitt lite styrke i det siste på grunn av ei stor innlevering og dårlig disponering av tida. Reiser på fjelltur på måndag og er borte til torsdag, så er usikker på når det blir trening neste gong.

Lenke til kommentar

Bryst/Triceps/Skuldre:

 

 

Benkpress: (85kgx5) x4

Skrå hantelpress: (17,5kgkgx10) x2

Skulderpress (stang): (40kgx6) x3

Nedtrekk (veldig smal): (83kgx10) x3

Tricep pushdown: (20kgx12) x3

Overhead tricep ext: (22kgx10) x2 + 17,5kgx12

 

Kommentar:

Veldig bra økt. Vore lenge uten trening nå, og har akkurat komme tilbake frå ei veke på hardangervidda.

Sliter litt med å velge mellom å fortsette på dette programmet, eller om eg skal tilbake til 5x5. Får tenke litt videre på det.

Lenke til kommentar

2t MMA

 

Rygg/Biceps:

 

 

Sumo mark: (120kgx8) x4

Chins: (BWx4) x4

1-arm roing: (23kgx10) x2

Kabelroing smal: (45kgx14) x4

Hammercurl: (15kgx9) x3

Curls: (15kgx9) x3

 

Kommentar:

Veldig nøgd med økta. Bra drag i marken, såg dog ut som om eg hadde driti på meg når eg gjekk rundt etterpå, haha!

Fekk også gode kommentarar på slagstyrke og framgang på mma treninga - herlig!

 

Når det gjelder vekta, trur eg den ligg på ca 100kg. Veit ikkje kor mykje kreatinet spillar inn, men må uansett skjerpe kostholdet ytligare.

Lenke til kommentar

I går, Onsdag

Bryst/Triceps/Skuldre:

 

Benkpress: 90kgx5 + (85kgx5) x3

Skrå hantelpress: (17,5kgkgx12) x2

Skulderpress: (12,5kgx12) x3

Nedtrekk (mellom): (83kgx12) x3

Frankspress: (27,5kgx10) x3

Overhead tricep ext: (22kgx10) x3

 

Kommentar:

Ok økt. Benken var tung. Tok feil vekter i skulderpress, så det blei veldig lett.

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...