Gå til innhold

Thors krig! Kampen om kiloane (bilder).


Anbefalte innlegg

^Det er mellom 2500-3500 i slike mener jeg. Varierer veldig på hvilken det er ;)

https://www.pizzabak...ringstabell.pdf

 

Vil forresten anbefale å fikse opp i fargene på bloggen din. Veldig slitsomt å lese den skriftfargen på den bakgrunnen. Ellers ser det bra ut, godt initiativ.

Takker for svar, nokon som veit kor mykje ein stor pizza veg? Om den er på rundt 1 kg, så er det ikkje så ekstremt mange kcal som eg hadde trudd, hmm...

 

Akse: Sjekk nå, blei kanskje litt bedre med svart på hvit? Takk for innspillet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrke:

 

Knebøy: (110kgx5) x5 Tungt

Markløft: 135kgx5 Tungt, sumo

Hip thrust: (80kgx8) x3 Tungt

Nedtrekk: (75kgx10) x3 Medium, teknikk

Hammercurl: (15kgx10) x2 Medium

Curl: (15kgx10) x3 Medium

 

Kosthold:

 

- 100g havregryn m/ mjølk og sukker

- 2 Skyr

- Potetbåter, løvsteik, salat og bernaissaus

 

Kommentar:

 

Filma delar av økta, så skal få prøvd å redigere det sammen. Merka at teknikken på nedtrekk sugde, så den må eg jobbe med.

Føcka venstre skuldra totalt på mma treninga, så droppa militærpress. Horeskulder.

Lenke til kommentar

Skal ikke utnevne meg selv som noen ekspert, så ta alt det jeg sier med en klype og to salt:

 

Knebøy: Første repsa ser greie ut, men når du kommer til rep 3-4'ish så begynner du å få en ganske kraftig knevandring innover. Altså, du presser de på vei ut nedover, men når du skal opp så går de inn en god del - om du ser hva jeg mener? Har jeg forstått ting riktig så er dette noe en for all del skal unngå.

 

Markløft: Ser greit ut. Ser dog ut som at du drar for mye med ryggen i starten, og "hugger" til litt, samt du kunne fått hoften bedre med. Altså, presse hofta frem å stramme dem glutes.

 

Nedtrekk: Ser ut som om du går for langt ned. Noe som resulterer i at skuldrene dine "roteres" fremover. Dette er også noe en skal unngå.

 

Hip thrust: Det er egentlig glute bridge du gjør der ;) - Men det såg greit ut. Selv foretrakk jeg å holde noen små sek på toppen når jeg bedrev med slikt.

 

Ellers - BEIST.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleedar meg allerede til onsdag så eg får forbedra teknikken! Tusen hjertleg Anewz, du har dratt fram mykje eg ikkje har lagt merke til.

Har sjølv merka det med knea under knebøy når det blir litt for tungt, skal passe på det meir framover.

Merka også at eg løfta altfor mykje med ryggen i mark, må få trent på å få med rumpa som du seier.

Nedtrekk: ja det kan stemme. Burde eg ta den ned til rundt nesa eller? Tenker kanskje eg også burde utføre øvelsen saktare, kanskje med ein meir markert stopp i bunn?

GB: Skal gjere som du seier å holde den nokon sek!

Lenke til kommentar

Har sett den før, men tingen er at han gjer det mykje breiare, og då er det lettare å ikkje gå innover med albuane f.eks. Skal uansett prøve meg litt fram i morgo eller onsdag.

 

Kosthold:

- 2x små millano pizza

- 1 baguett med ost og skinke

- Wasa knekkebrød

- Iste, 2x0,25 mjølk

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Vekt: 101,3kg.

-2,3kg fra 01.04.

 

 

Når jeg veide 103,6kg brukte jeg ikke kreatin, noe jeg bruker nå, derfor er det vanskelig å si akkurat hvor mye vann jeg har lagt på meg etter 01.04. Vil tippe mellom 1 og 2kg ekstra vann.

 

Styrke mandag 15.04:

Knebøy: (110kgx5) x5 Medium/tungt

Benkpress: 87,5kgx5 + 90kgx5 + 92,5kgx5 + 92,5kgx4 + 70kgx12 Tungt

Barbellrows: (85kgx5) x5 Tungt

Power cleans: (50kgx5) x3 Tungt

Nedtrekk: (75kgx10) x3 Medium, teknikk trening

 

Kommentar:

Bra økt, mye trykk i knebøy. God teknikk, øke neste gang.

Benkpressen var tung, men overaska med å ta eit sett på både 90 og 92,5kg. Det blir å trene på 90kg neste gang.

Under power cleans ble det mye terping på teknikk, kan absolutt anbefale denne øvelsen i alle program! Tar vannvittig bra på både rygg, skuldre og nakke.

 

Diverse trening:

1t 30min fotball. Fokus på skudd, beste fotballøkta så langt. Forøvrig også første økta med fotballsko, så det hjalp veldig. Hadde gjømt dem under klesskapet, fant dem ikke før i dag...

2t MMA

 

Kosthold:

1230: 100g havregryn med 5dl melk og 1SS sukker.

1730: 300g svinesteakle, salat og dressing + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1930: 2 x Skyr

Totalt: Grovt 2100kcal totalt. Ca 150g proteiner. Må få i meg enda mer proteiner, skal ligge på rundt 200, så har litt å gå på...

 

Valgte å kopiere direkte frå bloggen, derfor det står på bokmål, håpar det ikkje er for forstyrrande :)

Lenke til kommentar

Diverse trening 16.04:

1t 30min volleyball. Fokus på smash og block, beste volleyball-økta så langt. Ble mer bevegelse og fikk opp pulsen enn del høyrer enn de andre gangene.

Bare denne treningen i dag.

 

Kosthold:

1200: 70g havregryn med 3dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1730: 400g karbonader, salat og dressing + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1930: 2 x Skyr

 

Totalt: Grovt 2200kcal totalt. Ca 185g proteiner. Ganske greit inntak av proteiner i dag, men vil gjerne opp på ca 200g.

 

Ingen fare for å gå rundt sulten!

 

1729152-8-1366132782867.jpg

Lenke til kommentar

Diverse trening 17.04:

1t 30min dans: "dom som inte dansar er voldtektsmenn", ikke nødvendigvis sant, men jeg følte meg voldtatt etter dansetimen i dag. Hadde noe som kalles "rytme og puls" om jeg ikke husker feil, og puls ble det! Var møkkasliten når timen var over, vi hadde alt fra kondisjon til styrke inkludert i dansen...Ikke direkte heldig for styrkeøkten som kom litt senere.

 

Styrke onsdag 17.04:

Knebøy: (112,5kgx5) x4 Tungt

Militærpress: (30kgx10) x3 Lett/medium

Markløft: 120kgx5 Tungt - teknikktrening

Glute-Bridge: (80kgx8) x3 Tungt

Roing-smal: (45kgx10) x3 Lett, teknikk trening

 

Kommentar:

En heller slapp og dårlig økt i dag. Fikk smerter i korsryggen under første settet i bøy, og det fortsatte under alle fire setta, derfor valgte jeg å droppe sett nr. 5. Det er ekstremt lenge siden jeg har smerter i korsryggen, men tror det kan ha noe med dansen å gjøre. Uvante posisjoner sammen med dårlig utførelse kan ikke ha vært heldig.

 

(Sletta bilda fordi dei tok så jævli stor plass.)

 

Kosthold:

1215: 70g havregryn med 3dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1745: 400g karbonader, salat og dressing

2030: 2 x Skyr + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

Totalt: Grovt 2200kcal totalt. Ca 185g proteiner.

Endret av Thor - God Of Thunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diverse trening 18.04:

1t 30min fagdidaktikk. Fem elever hadde 20 minutter til rådighet for å holde en time innenfor forskjellige temaer som utholdenhet, ballspill, turn, friidrett o.l. Det var veldig mye forskjellig, derfor varierte intensiteten veldig. Det var stort sett ganske rolig med unntak av utholdenhets biten.

2t MMA.

 

 

Kosthold:

1230: 300g kjøttpølse, 200g tomat bønner og 2 medium egg.

1630: 400g kjøttdeig av svin, salat og dressing (Taco ish)

1930: 1 Skyr + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

Totalt: Grovt 2600kcal totalt. Ca 212g proteiner. Hadde ikke planlagt å få i meg så mange kcal, men får ta det igjen i morgen.

 

Cowboy frokost:

 

1729152-8-1366286873391.jpg

Endret av Thor - God Of Thunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Styrke fredag 19.04:

Knebøy: (114kgx5) x5 Tungt

Benkpress: (90kgx5) x2 + 84kgx5 + 80kgx5 Tungt

Barbellrows: (60kgx5) x5 Lett

Power cleans: (50kgx5) x3 Medium/tungt

 

Kommentar:

Fornøyd med knebøy, men det var nok noen reps som ikke var fullverdige. Ubehage i korsryggen også, kan være at jeg har stanga litt for langt opp på skuldrene, får bare prøve å se litt fremover.

Benkpressen gikk ræva. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så jævli tungt siden jeg trente med 90/92,5 på mandag...

Barbellrows tok jeg rolig både med tanke på korsryggen og for teknikken sin skyld.

Powercleans gikk greit, men har fortsatt dårlig teknikk.

 

Kosthold:

1115: 70g havregryn med 3dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1630: Pizza (en originale type + en halv kebab pizza)

2200: 2 x Skyr + en originale pizza

Totalt: Grovt regna, alt for masse. Ble den store pizza dagen i dag, siden jeg har vært på besøk (ingen unnskyldning). Ble også endel tull med fasten i dag, og blir nok de resten av helgen også på grunn av festen i morgen. Kommer tilbake sterkere etter helga!

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Helga:

 

20.04

 

 

Kosthold:

1230: 2x taco baguett

1630: 4 grillpølser med lompe + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1600 - 0100: Ca 5L øl og noen få shots

Diverse: Potetgull 600kcal, sjokolade 712kcal og smågodt 500kcal ish.

 

21.04

 

Kosthold:

1330: Potetstappe og kjøttpølse

1800: Potetstappe og kjøttpølse

Totalt: Grovt regna 1600kcal, 51g proteiner.

Sliten, trøtt og null matlyst etter gårsdagen til tross for at jeg ikke var veldig fyllesyk når jeg våkna.

 

Blir hardkjør til uka, stay tuned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...