Gå til innhold

Thors krig! Kampen om kiloane (bilder).


Anbefalte innlegg

Styrke mandag 22.04:

Knebøy: 112,5kgx5 + (115kgx5) x4 Tungt (belte)

Militærpress: (50kgx5) x5 Tungt

Markløft: 145kgx5 Tungt (belte)

Glute-Bridge: (90kgx8) x3 Medium

Hammercurl: (17,5kgx9) x2 Tungt

Bicepscurl: (17,5kgx9) x3 Tungt

 

Kommentar:

Ok økt. Valgte å bruke belte under knebøy og markløft på grunn av korsryggen. Knebøyen var tung, men det gikk såvidt, blir spennende å prøve uten belte på onsdag. Forøvrig deilig å være tilbake på 115kg, har ikke vært der siden jul...

Militærpressen var tung, men ble faktisk letter mot de siste setta, merkelig. Har fortsatt problemer med venstre skulder, så det er kanskje noe psykisk for alt jeg vet.

Markløften var tung, men gikk opp. Film under.

Resten av økta var grei skuring.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3GxBbr-JQY0

 

Diverse trening:

2t fagdidaktik. Ganske lite aktivitet på to timer siden jeg kun var med på 20min turn og 20min fotball. Ville ikke ødelegge for styrkeøkta seinere i dag så droppa styrkeøkta.

2t MMA. Hovedfokus på slag og sparring.

 

 

Kosthold:

1200: 70g havregryn med 5dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1600: 400g kjøttdeig, salat og dressing.

1930: 2 x Skyr.

 

 

Totalt: I underkant av 2000kcal totalt. Ca 172g proteiner, noe som er veldig greit. Prøver å få i meg mellom 1,7 - 2g protein per KG kroppsvekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kosthold:

1200: 70g havregryn med 5dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1600: 300g svinesteaklets, salat og dressing.

1930: 2 x Skyr.

 

Totalt: I underkant av 2000kcal totalt. Ca 140g proteiner, litt lite i dag gitt.

I morgo er planen pasta og kjøttdeig, oh joy! :dribble:

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Lettere å måle fremgang ved å ta mål på ulike plasser framfor å kun gå etter vekta:

 

 

Håndledd: 18,5

Underarm, rett før albue: 30,5

Bryst: 107

Over bryst og skuldre: 134

Hals (rett på adamseplet): 40

Lår rett over kne: 44

Lår rett under baller: 68

Høyre overarm m/flex : 39

Venstre overarm m/flex : 40

Midje, på navlen: 99

Legger: 41

 

Tror vekta ligger på rundt 100kg nå, skal sjekke på søndag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, takk. Når gjorde eg meg riktig nok ganske liten, men det eg ikkje skjønnar er forholdet mellom bryst og skulderbredde.

Du var 115cm over bryst, mens eg er 107 og har tilnærma "bitch tits". Er brystet ditt relativt flatt med 115cm, om det er så må du vell vere jævli svær?

Over navelen var du 98,5 mens eg er 99 og har ein ganske stor "bilring". Hadde du også mykje fett på magen?

 

Føler bare at forholda blir veldig rare. Du er tross alt ganske høg, og då ville eg automatisk anta at du også var ganske "spinkel" i kroppsbyggningen, men det er du kanskje ikkje?

Lenke til kommentar

Hehe, takk. Når gjorde eg meg riktig nok ganske liten, men det eg ikkje skjønnar er forholdet mellom bryst og skulderbredde.

Du var 115cm over bryst, mens eg er 107 og har tilnærma "bitch tits". Er brystet ditt relativt flatt med 115cm, om det er så må du vell vere jævli svær?

Over navelen var du 98,5 mens eg er 99 og har ein ganske stor "bilring". Hadde du også mykje fett på magen?

 

Føler bare at forholda blir veldig rare. Du er tross alt ganske høg, og då ville eg automatisk anta at du også var ganske "spinkel" i kroppsbyggningen, men det er du kanskje ikkje?

 

Alt er jo relativt, men vet ikke om jeg vil karaktisere det som "bitch tits". Og ja, har en god del fett rundt magen ;)

 

Skal ta noen bilder om litt og legge de ut i loggen.

Lenke til kommentar

Ser fram te å sjå bilda, og ja, alt er sjølvsagt relativt. Kanskje me kunne ha tatt bilde på f.eks. laurdag og posta det sammen med vekt, for å offisielt starte konkurransen? :)

 

Diverse trening 24.04:

 

1t dans. Ganske tungt, vi hadde opptrapping, utholdenhet og utholdenhet +. Fikk ganske grei puls.

 

Styrke onsdag 24.04:

 

Benkpress: (90kgx5) x5 Tungt

Knebøy: (115kgx5) x3 + (110kgx5) x2 Tungt

Barbellrows: (60kgx8) x4 Lett

Power cleans: (50kgx8) x3 Medium/tungt

Nedtrekk: (75kgx10) x2 Medium

 

Kommentar:

Tung benkpress. VIL HA MER GAINS! Det er så surt å være stuck...

Knebøy var grisetung. Kjørte med belte på 115kg og uten på 110kg. Trur faktisk jeg må forbedre teknikk, føler jeg ikke får aktivert glutes noe særlig og derfor overkompanserer med ryggen, og det er litt skummelt.

Resten av økta var grei skuring.

 

Kosthold:

1215: 70g havregryn med 3dl melk og 1SS sukker + 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver)

1730: 400g kjøttdeig, 250g pasta og 500g pastasauce (grønnsak)

2200: 2 x Skyr

 

Totalt: Grovt 2500kcal. 205g protein. Ble så mett av middagen at jeg såvidt klarte å bevege meg, drøyt!

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar

Takk, er vell egentleg ganske greit mtp underskudd.

 

Diverse trening torsdag 25.04:

 

 

1t 30min fotball. Knall økt, mye spill og bevegelse. Tok med pulsklokka for morro skyld - 900kcal

1t 30min dans. Samme som sist, hvor noen hadde opptrapping, utholdenhet, utholdenhet +, styrke og uttøying. 700kcal

 

Kosthold:

 

1330: 1 proteinshake (5dl melk, 30g pulver), 1 boks mager vanilje kesam

1600: 400g kjøttdeig, salat og dressing.

1930: 2 x Skyr.

Totalt: I underkant av 2000kcal totalt. Ca 180g proteiner.

 

Kommentar:

Snakka med legen i dag ang. skuldra, og han anbefalte å droppe trening i 2-3 veker. Derfor blir det minimalt med styrketrening framover. Blir isåfall alt om ikkje kan påvirke skuldra i det heiletatt.

Det blir også fri frå MMA fram til skulen begynnar igjen til høsten igjen, dessverre...Flyttar frå hybelen nå, og bur i utgangspunktet 1,5t unna, så det blir for langt å reise 3t kun for å trene MMA. Blir å trene litt på egenhånd framover.

Lenke til kommentar

Endeleg litt styrketrening igjen!

 

Knebøy: (110kgx5) x5 + (60kgx8) x2 Tungt

Power cleans: (50kgx3) x3 Lett

Markløft: 120kgx5 Medium

Smal kabelroing: (50kgx12) x3 Medium

Hammercurl: (16kgx9) x2 Tungt

Bicepscurl: (16kgx9) x2 Tungt

Superset med:

Facepulls: (20kgx12) x3

Triceps pushdown - tau: (20kgx12) x3

 

Kommentar:

Grei økt. Fekk trent litt teknikk i bøy, prøvde ut lowbar på dei siste 2 setta med 60kg, funka faktisk ganske greit, så prøvar kanskje det neste gang.

Merka ikkje noko nevneverdig til skuldra, så dei øvelsane eg har kjørt i dag kjem eg til å fortsette med for å holde kroppen ved like.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eksamen i Idrett, kultur og samfunn i morgen, håper på minimum E!

 

Men fekk faktisk kjørt kroppen godt i dag:

 

Knebøy: (80kgx5) x5 Medium/Tungt

Skulderpress: (16kgx12) x3 Medium/Tungt

Benkpress: 70kgx5 + (80kgx5) x4 Tungt

GB: (90kgx8) x3 Tungt, nesten krampe.

Power cleans: (50kgx4) x4 Tungt

Markløft: 90kgx5 Tungt

Nedtrekk: 70kgx12 (Mellom bredt) + 80kgx12 (Mellom bredt) + 65kgx10 (Maks bredt)

Superset med:

Facepulls: (20kgx12) x3

Triceps pushdown - tau: (20kgx12) x3

Div curlz for girlz.

 

Kommentar:

Ser framgangen i spegelen, deilig men langt frå fornøgd. Merkar også alle vekene uten trening, har små dårlig teknikk og tunge løft...

Endret av Thor - God Of Thunder
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tilbake etter 2 magiske veker i Italia!

Vekta ligger på 96,7kg, noko som er OK mtp at det nesten kun har gått i loff, pasta, ris og pizza. Har nok mista ein del muskelmasse, men men.

 

Dagens (Fredag):

 

Knebøy: (90kgx5) x5 Tungt

Militærpress: (45kgx5) x5 Medium/Tungt

Markløft: 120kgx5 Medium/tungt

Nedtrekk, bredt: (60kgx10) x3 Medium/tungt

Kabelroing: (60kgx8) x3 Tungt

Superset med:

Facepulls: (20kgx12) x3

Triceps pushdown - tau: (20kgx12) x3

Div curlz for girlz.

 

Kommentar:

Godt å få trent litt til tross for tapt styrke. Satser for fullt på muskelminne etter sommarferien. Skal bestille tau, så det blir oldschool trening framover :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt smått. Satsar på at muskelminne er godt til hausten for å sei det slik :)

1 set mark ja. Blir for voldsomt for SNS å kjøyre tung knebøy 5 set deretter 5 set med mark. Varmar sjølvsagt opp med 2-3 set før kvart arbeidsset.

 

Lurar litt på ein ting. Tenkte eg skulle prøve å faste ei heil veke frå Måndag til Måndag. Null mat/næring anna enn te og vatn. Kor hardt vil dette skade muskelmassa? Veit at dette ikkje er ein god måte å gå ned i vekt på, men det er meir for å teste sjølvdiseplin og for å få rensa kroppen. Nokon tankar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...