Gå til innhold

[Løst] Familiepress, utdanning til gode penger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, er du ferdig utdannet Herr Brun da? Nei? Kanskje ikke du heller kan gi tips ang lønn som advokat da? Han har tydligvis erfaring mtp hva en advokat og partner tjener.

At det var? Alt jeg gjorde var å prøve å forklare hva ENY klaget på, siden Von Matterhorn tydeligvis ikke forsto det. Jeg er ikke enig med ENY, og har ikke sagt at det var galt å skrive hva familien hans drev med - bare at det altså strengt tatt ikke er et svar på om Von Matterhorn selv er advokat.

 

Og man trenger da åpenbart ikke selv være advokat (eller ha en mamma som er det) for å komme med opplysninger om hva slike tjener.

Lenke til kommentar

Alt er relativt. Hvis alle i familien hans er veldig suksessrike og tjenere veldig mye penger så blir en halv million året ikke en veldig høy lønn. For en gjennomsnittlig familie er 500.000 året en grei lønn. For en fattig familie så hadde en 500.000 vært en kjempelønn. Så alt er relativt.

 

Ja, dessverre er det sånn i Norge. :hm:

Lenke til kommentar
Pappa eier et selskap og har ingen utdanning...

 

Der har du svaret ditt. De store pengene ligger i vellykket, selvstendig næringsvirksomhet. Det du trenger er ikke utdannelse men en vare eller tjeneste som du kan tilby og som det er etterspørsel etter. Da vil du også få uttelling for den enorme arbeidsinnsatsen du er innstilt på.

 

Som lønnsmottager vil det være opp til arbeidsgiveren din hvor mye lønn du skal få. Det er en konstant oppoverbakke, da arbeidsgiver naturlig nok aldri vil gi en krone mer enn nødvendig. Det skal godt gjøres å tippe over en mill som vanlig lønnmottager, uansett utdanning. Jeg jobber selv sammen med jurister og de fleste ligger på 400 til 600k maks, altså ikke så mye bedre enn en industriarbeider. På den annen side har jeg en slektning som kun har fagbrev som mekaniker, men som startet eget firma og omsatte for 8 mill i 2011.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...