Gå til innhold

Hvor idiotisk er ekstremsport!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er vell eigentleg enig i at ekstremsport er idiotisk. Dødsrisikoen er ikkje så veldig høg, men kvar gong det skjer eit uhell så påfører dette samfunnet store utgifter.

 

Prinsippielt sett så burde all ekstremsport foregå på plasser der oppryddninga etter uhell er minst mulig, alternativt så burde basehoppere som sitter fast i fjellveggen få sitte der og la naturen gå sin gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dødsrisikoen er svært høy. De har null respekt for eget og etterlattes liv. Det er idioti i adhd-rus.

1. Dødsrisikoen er ikke SÅ høy,

2. Det er vel heller det stikk motsatte, ekstremsportsutøvere er villig til å ta kalkulerte risikoer for å leve livet fullt ut, i motsetning til sånne som deg tydeligvis..

Etterlattes liv.. Vel, vi skal alle dø, det vil altid være etterlatte, så akkurat NÅR du dør er revnende likegyldig slikt sett.. Men i motsetning til en som deg som ligger unna risikoer og sansynlig vis ikke har skrevet et testamente med den enkleste informasjon engang. Så er ekstremsportsutøvere mer gjennomtenkte på temaet, testamentet er klart, familie og venner er langt mer forberedt på at det en gang skal gå galt.

 

4. Uten risikosøkende "idioter" som du vil kalle dem, i samfunnet vårt så hadde vi fortsatt bodd i huler.. Det er risikosøkere som driver samfunnet fremover, det være seg investorer, politikere, forskere, opprørere, osv..

 

Eg er vell eigentleg enig i at ekstremsport er idiotisk. Dødsrisikoen er ikkje så veldig høg, men kvar gong det skjer eit uhell så påfører dette samfunnet store utgifter.

 

De personene som tiltrekkes av ekstremsport er samme type personer som lett kan bli trukket mot kriminalitet, rus, opprør, osv... ta fra dem sporten, og du har en haug overaktive adrenalinjunkies som kjeder seg... DET skal eg love deg vil påføre samfunnet store utgifter..

 

Forøvrig så er det også samme type personer som kommer i helikopteret og redder livet ditt når du har gått deg vill i fjellet og blitt overaska av en storm i fjellet..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trådstarter har nok et relativt vanlig syn på såkalt ekstremsport.

Men det henger sammen med totalt manglende innsikt i de sportsgrenene som går under begrepet ekstremsport.

Og jeg vil påstå at det er trådstarter som ikke har respekt for andre sine liv.

 

Ekstremsportutøvere elsker livet og de tør leve livet fullt ut.

 

Sikkerheten har alltid høy prioritet. Hvis man setter sikkerheten lavt så betyr det at det er større sjanse å få en skade. Og det å få en skade kan bety at man ikke får utøvd sin sport som man elsker, noe som er det siste man ønsker.

 

Angående at ekstremsport bør foregå der det blir enklest mulig å rydde opp?!

Bør man forby fjellgåing siden det meste av fjellgåing foregår langt unna folk. Hvor mye koster det å lete etter personer som har vært uheldig i fjellheimen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvert år krever livsstilssykdommer svært mange liv i hele verden. Dette er sykdommer som en som driver med ekstremsport har liten sjanse for å få, i og med at en seriøs utøver vil både trene mye og spise riktig. Risikoen for å dø av ulike former for ekstremsport er svært forskjellig, og kommer an på mange faktorer som erfaring, og gren. En fornuftig ekstremsportutøver vil kjenne sitt eget erfaringsnivå, og velge utfordringer som han kan overkomme.

 

Det du sier om at de ikke har respekt for eget og etterlattes liv er jeg svært uenig i. Det er klart at det er noen personer som drar sporten litt for langt, og utenfor sine komfortgrenser, men de fleste av oss vet jo når en bør stoppe. En av hovedgrunnene til å drive med ekstremsport er å få glede i livet, for uten glede - hva er da vitsen med å leve?

 

En person som har funnet glede gjennom for eksempel ekstremsport vil helt klart verdsette livet høyt, og de fleste jeg kjenner som driver med ekstremsport sprer svært mye glede blant andre. En som sitter hjemme på datamaskinen hele uka, vil glede seg selv, og ingen andre - Er ikke det mer egoistisk?

 

Jeg mener at det er viktigst å gjøre det beste ut av den tiden vi har her på jorda, og at mennesker skal få lov til å gjøre det de vil dersom det ikke skader noen andre. Jeg synes det er meningsløst at utenforstående skal kritisere andre for at de har det gøy, og gjør det de vil. Det blir usaklig kritikk som ikke gagner noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dødsrisikoen er svært høy. De har null respekt for eget og etterlattes liv. Det er idioti i adhd-rus.

Risiko er vel ikkje så høy om du følger regler for "gamen". Det er når ein begynner å pushe regler at ting kan begynne å gå galt.

Det er jo langt ferre som dør i fallskjerm ulykker eller skader VS bilkjøring, tatt % i betraktning (altså kor mange som gjør det, kor mange som skader seg/dør av det).

Så du bør slutte å kjøre bil;)

Lenke til kommentar

Synes disse to forklarer det meste:

 

"Flying is a lot like playing a musical instrument; you're doing so many things and thinking of so many other things, all at the same time. It becomes a spiritual experience. Something wonderful happens in the pit of your stomach."

 

og

 

“We take these risks not to escape life...but to prevent life from escaping us.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...