Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har da levd på denne planeten lenge nok til å vite at det finnes pene tynne mennesker på vanlig mat. Hallo.

 

 

Dette var for å vise en side ved rå veganer maten og vise at man kan prestere like bra på denne maten.

Finnes det noen råveganere som er med og kjemper i toppen i sporter som styrkeløft eller vektløfting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har da levd på denne planeten lenge nok til å vite at det finnes pene tynne mennesker på vanlig mat. Hallo.

 

Dette var for å vise en side ved rå veganer maten og vise at man kan prestere like bra på denne maten.

Ja, hallo liksom.

 

Så poenget er å bevise at man kan bli i normal form til tross for et råvegansk kosthold, og at de gjør dette ved å spise 30 bananer om dagen. Det alene tilsvarer 3100 kcal nesten utelukkende fra sukker (men fremdeles kun 30 gram proteiner, ca like mye som man får fra én boks tunfisk til 5 kr). Ja det høres jo sunt ut, spesielt for jenta. Hva annet spiser de per dag?

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes veganske og råveganske bodybuildere vet jeg, men har ikke undersøkt om noen er i toppen av noen av de sportsgrenene. Men råveganske atleter finnes det mange av, flere har vunnet det de har konkurert i også.

 

 

De spiser frukt for det meste de to på bildet. Hun var overvektig før forresten.

 

 

Nei phelps ser ikke syk ut nei. Men jeg ville tro at organene hans ikke hadde det så gøy med all den type maten.

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Og enda flere har vunnet uten å være veganere, noe som viser at det er liten korrelasjon mellom de to. Alt i alt virker det mest som om (visse) veganere føler at de har noe å bevise for resten av verden. Nesten et slags mindreverdighetskompleks, om man vil.

 

Det finnes veganske og råveganske bodybuildere vet jeg, men har ikke undersøkt om noen er i toppen av noen av de sportsgrenene. Men råveganske atleter finnes det mange av, flere har vunnet det de har konkurert i også.

 

De spiser frukt for det meste de to på bildet. Hun var overvektig før forresten.

 

Nei phelps ser ikke syk ut nei. Men jeg ville tro at organene hans ikke hadde det så gøy med all den type maten.

Jeg tviler på at du har noen som helst slags kvalifikasjoner til å gjette på hvordan organene til en professjonell idrettsutøver har det. Det blir bare vill (og partisk) gjetning.

 

Bra for jenta at hun var overvektig før, men ikke nå lengre. Det kan ikke ha vært så alt for mye, siden det ikke virker som hun har verken strekkmerker eller løs hud.

 

-edit-

Styrkeløft er forøvrig langt i fra det samme som kroppsbygging.

Endret av Pseudopod
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grunnen til alt dette oppstyret om sunn og usunn mat er veldig oppskrytt fordi et aktivt menneske kan spise nesten hva det vil så lenge det er naturlig. Det vil si kjøtt, frukt, bær, korn , landbruksprodukter og salat.

 

Men en sofakonge eller ei kontor-rotte som er feit i rompa er i gruppen som bør være forsiktig med kostholdet og må lære seg mer om hva de skal spise for å fortsette latskapet sitt så lenge som mulig.

 

Men vi har mange som er aktive. Mange er for lite aktive og de er også i en faregruppe. De som er veldig aktive kan spise stort sett alt de kommer over.

 

Folk må slutte å spise noe fordi de kan spise. Folk må spise fordi dem trenger det og ikke fordi dem har lyst. Folk må også spise for å dekke riktig næringsbehov, ikke bare spise fordi dem syns det smaker godt.

 

Men stort sett all mat er god så lenge det tilberedt på en riktig måte så det bør ikke være vanskelig.

 

Folk må lytte til kroppen ved hjelp av sult til å finne ut hva som er mest effektivt å få i seg og sørge for å ha akkurat det de trenger. På den måten så trenger man ikke å kaste mat. Man vil også unngå fedme.

 

Eneste som er greit av snop er sjokolade.

Lenke til kommentar

...ja greit. Om man skal ta diskusjonen den veien der og bli den type barnslig så kan det være det samme.

 

Mindreverdighetskompleks ja, fint dere tomler hverandre opp her da så fort en av dere slår under beltet. Fin gjengmentalitet!

Vel hva annet tror du det ser ut som da? Du lager en tråd hvor du fastslår at din mening er korrekt, og senere i tråden viser du til bilder som praktisk talt skriker "se, folkens, se! veganere kan bli spreke de også! likens som dere kjøttspisere!" For meg høres ikke det ut som noe annet enn en trang til å nå opp til samme nivå som en annen befolkningsgruppe. Når eksemplene dine i tillegg består av enkelttilfeller og svært sparsommelig informasjon om resten av dietten og treningsoppsettet deres så er det ikke rart folk synes det er lett å ta innleggene dine med en (eller femti) klype salt.

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det rart? Du begynte denne diskusjonen ved å etablere at vegansk kosthold var Riktig, Naturlig og Bra på alle måter, og når vi kommer til bunns i sakene så er det ingen av tingene?

 

Det er meget individuelt det du sier der gitt. Hva du mener, er hva du mener. Jeg har ikke rikket meg en millimeter siden jeg startet tråden og mener fullt og fast hva jeg mener enda. Uavhengig om hundre stk sier seg uenig.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ute etter diskusjon, en ikke når motparten kommer med "det må være mindreverdighetskomplekser" da blir det bare for dumt. Rett og slett.

 

Det er klart at jeg tåler diskusjon her inne, du kan bare gjette hvor mye jeg har måttet forsvare min levemåte irl. Tror nok jeg skal tåle en bitteliten støyt her inne skjønner du..

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Hvorfor føler du at du må forsvare levemåten din uansett? Kan du ikke bare spise hva du vil og la være å fortelle andre hvor fantastisk det er?

 

Forøvrig så så jeg ikke noen spesielt stor vilje til å faktisk diskutere før jeg nevnte det med mindreverdighetskomplekser heller. En bemerkelse som var rettet generelt mot en viss andel veganere som for eksempel de som føler en trang til å gå med en t-skjorte hvor det står "100% raw vegan" på. Det var, tro det eller ei, ikke noe som var rettet direkte mot deg.

 

Når var sist gang du så en treningsentusiast med en skjorte hvor det stod "100% cooked meat" på?

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja om man skal gå etter halmstrå og prøve å disse alt man klarer så finenr man alltids noe å pirke på. Men det blir så useriøst skjønner du. For meg så blir det så useriøst når man skal kommentere ting som en t-skjorte og bruke det som bensin for et argument.

 

i_love_meat_t_shirts-r8b94fdf4e885416aa763b77f85c39f79_f0ck8_512.jpg?rlvnet=1

 

edit: Her er en t-skjorte f.eks om kjøtt. Bare for å vise deg at det finnes lignende. Men det burde være unødvendig. Det finnes vel treningsentusiaster som har bilde av protein pulver merket sitt på skjorta..

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...