Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan psykologer få psykose?

 

kan jeg få psykose selvom jeg har lest hva psykose er og studert det?

 

Det er faktisk en veldig kjent psykolog (som jeg ikke husker navnet på) som har lært seg å leve med disse stemmene i hodet. Hun er derfor en veldig dyktig og profilert psykolog som vet hva hun snakker om.

 

Såå videre svar på ditt andre spørsmål. En kan være høyst oppegående og intelektuell selv om en får diagnosen psykotisk.

Lenke til kommentar

Jeg får vonde tanker om at folk ser på meg, at jeg skal banke opp folk og at bilder ser på meg og kan høre meg. Dette går opp og ned. Hva må jeg gjøre? Jeg har prøvd å snakke mot disse tankene.

 

post-168731-0-45169000-1342382595_thumb.png

Det virker som du lider av tvangstanker og er en smule paranoid.

 

Du har nok ikke noe form for psykose ettersom du er såpass bevisst over hva som foregår oppi ditt eget hode, og stiller deg spørsmålet om du er det eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg får vonde tanker om at folk ser på meg, at jeg skal banke opp folk og at bilder ser på meg og kan høre meg. Dette går opp og ned. Hva må jeg gjøre? Jeg har prøvd å snakke mot disse tankene.

 

post-168731-0-45169000-1342382595_thumb.png

Det virker som du lider av tvangstanker og er en smule paranoid.

 

Du har nok ikke noe form for psykose ettersom du er såpass bevisst over hva som foregår oppi ditt eget hode, og stiller deg spørsmålet om du er det eller ikke.

 

Det kan helt klart være en psykose selv om en er "såpass bevisst".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...