Gå til innhold

HJELP! Corsair hx750 Loddepunkt falt ut!?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle akkuratt til å sette inn strømforsyningen inn i den nye riggen min da jeg hørte noe som skranglet inni da jeg snudde den i rett posisjon. Jeg snudde den med viften ned, og da falt det ut en bid av et loddepunkt!

 

Hva skal jeg gjøre!? Jeg er desperat!

 

Håper jeg ikke må sende den inn igjen til komplett eller corsair.

 

Se på bildet jeg har lagt ved.

post-265766-0-00846200-1342128437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det eneste du burde gjøre, er å reklamere på varen. Det er vanskelig å vite hva som har falt ut, og om den kommer til å virke eller ikke, men dersom du ønsker avhjelp, må du huske at: Dersom du får den til å virke, og ingenting skjer, kan det hende den svikter i fremtiden. Selv om selger vanskelig kan bevise dette, vil det da kunne medføre at du ikke reklamerte innen rimelig tid. Videre, hvis du bruker den, og andre komponenter skulle ta skade, må du huske din plikt til å begrense utgifter dersom du skulle ønske erstatning, hvilket innebærer at man ikke skal forsøke å bruke en PSU etter at en loddebit har falt ut.

 

Mitt råd er derfor: Reklamer nå.

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Takk for svar! Prøvd å kontakte komplett, men akkurat nå er det høy trafikk. Vil det ta lang tid før jeg får tilbake en ny vare? Må jeg betale frakten til og fra komplett? Må jeg betale noe ekstra for at de skal se på varen?

 

Jeg hadde vært veldig takknemlig hvis noen kunne gi meg litt informasjon angående retur av defekt vare.

Lenke til kommentar

Sist jeg skulle rapportere en defekt SSD fikk jeg til slutt tilbake et halv-automatisert svar angående angrefrist, når produktet var flere måneder gammelt. Bare ga opp og kjøpte en ny Samsung 830 hos dustin i stedet. Har gitt opp komplett og kundeservice. Sendte en mail i ettertid og klagde på behandlingen, 1 uke siden, ingen svar.

Lenke til kommentar

Du bør ringe komplett og fortelle det, sikker på at de vil fikse det, selv om det er litt sent nå da...

 

Jeg har nå ringt dem og de ba meg returnere den. Har også sendt inn returforespørsel, og vil få pakkeseddel innen 1-2 dager.

 

Når de sier at jeg skal bruke orginalembalasje, mener de da bare boksen strømforsyningen kom i? Den med logoene og alt på? Eller må jeg bruke den store esken jeg fikk alle delene i?

 

(Pakket ut psuen etter klokken var 12, snakk om en grei fredag den 13. for meg... )

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Bare for å få klarhet i visse ting: I ditt tilfelle er det forbrukerkjøpsloven som regulerer dine rettigheter.

i) Reklamasjon og avhjelpsforsøk er ikke avhengig av at du sender noe i originalemballasje. Komplett.no har ikke anledning til å kreve dette. Du må imidlertid pakke forsendelsen forsvarlig, og i den forbindelse er bruk av originalemballasje et godt tips.

ii) Det følger av fkjl. § 30 første ledd at avhjelp skal skje "uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren". Du skal altså ikke betale for frakt verken til eller fra.

iii) I følge § 30 fjerde ledd, kan selger, dersom det ikke foreligger en mangel, bare kreve betaling for "undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel". Dette bare dersom selgeren har "gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader". Du må derfor bare betale for undersøkelser hvis det skulle vise seg at det ikke foreligger en mangel (for eksempel hvis forbrukeren er årsaken til feilen - de første seks månedene etter kjøpet hviler det en betydelig bevisbyrde på selgeren), og bare dersom du er blitt gjort oppmerksom på dette før varen sendes i retur.

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Så komplett skal dekke frakt til og fra? I returseddelen som jeg får på mail, er det denne jeg bruker til å sende den til komplett? Skal jeg tape den på utsiden av pakken,er det slik dekker de frakten? Eller gir de meg tilbake på konto? Vet ikke helt hvordan de skal klare å betale/betale tilbake for frakten...

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri reklamert på noe hos Komplett.no, men standard praksis er at du får en fraktseddel som skal festes utenpå forsendelsen (med sporingsnummer). Frakten er da forhåndsbetalt.

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...