Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liiiiiiiitt skeptisk til tactical map enda, selv om de prøver å berolige folk som meg. Er redd for at mange, og ikke minst meg selv, kommer til å bruke det litt for mye, og det vil ødelegge noe av det Total War-serien gjør best, nemlig de gigantiske slagene i herlig og realistisk grafikk. Men for å være ærlig tror jeg de vet nøyaktig hva de gjør, så kan ikke annet enn å glede meg. La forresten også merke til musikken under videoen! Som alltid i et TW-spill virker det som OST-et er av høy kvalitet også nå.

 

Bare så synd oktober er så langt unna...

Lenke til kommentar

Liiiiiiiitt skeptisk til tactical map enda, selv om de prøver å berolige folk som meg. Er redd for at mange, og ikke minst meg selv, kommer til å bruke det litt for mye, og det vil ødelegge noe av det Total War-serien gjør best, nemlig de gigantiske slagene i herlig og realistisk grafikk. Men for å være ærlig tror jeg de vet nøyaktig hva de gjør, så kan ikke annet enn å glede meg. La forresten også merke til musikken under videoen! Som alltid i et TW-spill virker det som OST-et er av høy kvalitet også nå.

 

Bare så synd oktober er så langt unna...

 

Dette beroliger deg sikkert litt: :)

 

"It’s a purely overhead look at the action, designed to give an at-a-glance report of where the enemy is in relation to your force, but not allowing you to issue orders."

 

http://www.pcgamer.com/2012/12/18/total-war-rome-2-developer-diaries-show-carthage-crumble/

 

Så blir altså bare ett kart man ikke kan interagere med, ellers er jeg enig i at det fort kunne gått med for mye tid til å se på det istedenfor de nice slagene i seg selv. Tror dette går på at det blir så store og komplekse maps med så mange styrker at man hadde mistet oversikten uten, isåfall er dette ett voldsomt godt tegn :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var det ikke slik at man ikke kunne gjøre noe med det?

 

Tja. Man kan bygge eller øke garnisonen, men det er både en kostbar og en ikke-varig løsning. Tilslutt må man slåss mot rebels. Pleide å tømme byen for soldater og vente på at rebels tok over, så tok jeg over byen i neste turn. Sykt irriterende.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Har det ikke vært sånn i alle TW? Er alltid et eller annet som påvirker Public Order som du ikke kan gjøre noe med.

 

For akkurat "Squalor" burde det vært en mulighet for å "pusse opp" byen eller dele ut penger til fattige osv., hvis jeg har forstått "Squalor" riktig. Jeg savner også en mulighet for å bestikke "ledende" menn i byene som kan hjelpe til å roe folket ved opptøyer.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid trodd at health hjalp mot squalor, det virker liksom så logisk, men det er mulig jeg tar feil.

Tror det hjelper litt, men når du har bygd "Public Baths" eller hva den heter den bygningen til sist på Hygiene-treet får du likevel "Squalor".

 

EDIT: Fikk dette bekreftet nå. Er også anbefalt å "flytte" deler av befolkningen til en annen by, siden jo større befolkning jo mer squalor får du.

 

Kilde: http://hardforum.com/showthread.php?t=1108915

 

Dette blir vel uansett gjort på en helt annen måte i Rome 2 skulle jeg tro.

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...