Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper Rome 2 blir et utrolig bra grafisk spill men med elendig på "longterm" gameplay, dvs at AI gjør som de alltid har gjort i de originale TW spillene, bare surrer rundt som vanlig og mister totalt kontroll over sin egen økonomi og hær etter 40-50 turns. Kampene er reine kamikase opplegg det det kun gjelder en ting, å storme med cavalry først inn mot spyd-soldtater.

 

Som Mildir sier har moddere måttet gå inn og fikse opp i dette for å økene intelligensen til AI'n slik at de faktisk gjør motstand og ikke bare er avhengig av all den boosten (moral, penger og random spawn av hær) CA ga AI'n for å kompensere for elendig intelligent.

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, hver sin smak, personlig har jeg aldri vært i nærheten av å gidde noen multiplayer i noe Total War spill men burde vel kanskje prøve det en gang. Spiller man da på campaign mappet som i SP eller er det kun slagene?

 

De forøvrig visstnok lagt vekt på å forbedre AI`en så blir nok bedre enn hva man har vært vant til ifra tidligere spill.

Lenke til kommentar

Ny info om Rome II.

 

Factions and Campaign

 

8 playable Factions

Barbarian Tribes will try to unite with other tribes

This is possible trough

War

Diplomacy

Gaining respect by winning battles and Wars, so they join you

When taht happens, you can form a Nation

Suebi will transform to Germans

Averni will transform to Gauls

Iceni will transform to Britons

AI will try to unite the tribes as well

they wont be sucessful all the time

campaign will end after 300 Years (early Emprie time)

There will be short and long Campaigns

 

Roman Politics

 

Three Roman familes with for the Power in the Senat

You can send members of enemy familes into the field with som they get weakend in the Senat. But if they are sucessfull in Field they will gain Power and an Army.. might end with a Push for Rome to claim the Empire

you can bring loyal Members of your family into the Senat so you have more Power

By achiving Missions you get Influence in the Senat

if you are to sucessful, Senat will get suspicios

Assasins can kill Senat Members

in a Civil War, the Empire can be founded

but the Citizens will be unhappy about it = civil unrest

Other Factions will have an Council

 

Research

 

Reserarch will be like in Shogun 2

three kinds: Army, Economy and Community

 

Diplomacy

 

No more Diplomats

Diplomacy over usualy Windows like ins S2

You can ask you allies to attack at a certain city or spot

but the Ai will only do it if possible, for example they wont pull troops from endangered Regions

Religions is gonna be important to keep you people happy

 

Armies

 

Ever Force has a Sign and a Traditions

Traditions will give Armies Traits

for Example, if an army does a lot of Sieges, it well get better at it.

Traits will stay, even if an army gets wiped

Every army need a general now

Troops can only be recruited from the Region it is in.

Armies move over water automaticly

They will stop for one turn to build ships

Enemy ships cant be take and used by yourself

Armys have different Modes now

Offensiv: More movement points

Defensiv: bigger block radius for enemy armies

Ambush: will try to ambush enemy armies

armies get points to build defense if they stay in the same spot longer (they gain pionts)

if you change the mode, the army will have wait one turn

 

Battles

 

You dont have the destroy the enemy in a Battle. their are objectives in every battle

in sieges you need to hold Zones

in field battles you need to conquest the enemy deploy zone. and defend your Zone

AI can lead part of you armies if you want to.

Endret av Heradon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, hver sin smak, personlig har jeg aldri vært i nærheten av å gidde noen multiplayer i noe Total War spill men burde vel kanskje prøve det en gang. Spiller man da på campaign mappet som i SP eller er det kun slagene?

 

De forøvrig visstnok lagt vekt på å forbedre AI`en så blir nok bedre enn hva man har vært vant til ifra tidligere spill.

Den skal visst være bedre, men her om dagen satte de inn flere mann til å jobbe med AI. Virker som de satser på å lage en god AI.
Lenke til kommentar

Forklar :-)

 

Om du ønsker motstand og er bedre enn en middelmådig TW spiller vil du ikke få motstand med mindre du går for MP. En ai i et så kompleks strategispill, med så mange units og strategier kan ikke med dagens teknologi utformes til å utfordre en god spiller i TW. Jeg spiller legendary Shogun II, men jeg slår lett en ai hær med halvparten av hva de har, og jeg anser meg selv som en god spiller men langt ifra eliten.

 

Det er ikke fordi CA ikke vil, men det er rett og slett ikke mulig å lage en ai som kan utfordre den overlegne menneskelige hjerne. Men den kan sikkert gjøres bedre. Det du kan gjøre er å enable ai hærene for at en annen spiller kan ta over kontrollen mens du spiller campaign. Det har de i Shogun 2, og vil sikkert komme til Rome også. Så da kan man faktisk få litt motstand i campaign. Campaign ai er ikke så fryktelig ille, men alt kan jo gjøres bedre.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

"El mapa tactico" Heh, skal tro hva det betyr. Er det fra samme side du har hentet informasjonen i forrige posten din også?

Som Gunfreak er inne på vil vi ha taktisk kart. Dette er til for å få oversikt over slagfeltet. I Rome 2 vil du kunne ha 40 enheter ute i slagmarken, det er dobbelt så mange enheter som har vært tilgjenglig tidligere. Da er det greit å ha et taktisk kart for å få et oversikt. Da det er nesten umulig å multitaske med 40 enheter samtidig.

 

Den andre informasjonen min kommer fra en tysk side www.Gamestar.de

Lenke til kommentar
The doors of Creative Assembly’s Total War development fortress creaked open a little wider today with the release of a new trailer for Rome II’s Battle of the Teutoburg Forest scenario. I saw this mission being played live a few months ago while visiting CA for the lead feature in PC Gamer issue 250. It was the first time I’d seen the game being played properly rather than running as a pre-scripted demo (or while dressed up in black spandex and dancing around like a moron.)

There was a lot to take in, and you’ll be able to read my full impressions in the preview feature which will be going up next week. Now that we’re allowed to talk about it, however, I thought I’d rattle off a few of the key changes to the Total War formula that were shown off – or discussed – while I was there.

...

Dynasty Warriors

We still haven’t seen the new campaign map, but a few details crept out. When selecting a faction you’ll also choose which political power you belong to – in the case of the Romans, these are the Junii, Julii and Cornelii. You are still playing as Rome, effectively, but the presence of other interest groups within your faction gives you something to consider at home as well as abroad. The designers I spoke to described this as a substantially expanded version of Shogun 2’s loyalty mechanic.

...

Dynamic Line of Sight

In a first for the series, you are now only able to see what your men can see – no more abstraction of certain battlefield elements, no more always-visible generals represented by a star. This has the effect of making battles much more reactive – in the dense Teutoburg Forest, with its winding forest paths and multiple elevated ridge-lines, units could appear from the treeline or from around corners demanding an immediate tactical shift. According to the designers I spoke to, making this change has allowed them to fiddle with the pace and balance of battle in ways that will hopefully do away with some of the series’ long-standing problems. Heavy cavalry units, for example, will now be limited by the fact that wearing a lot of armour means that they’re not very maneuverable and they can’t see very much. They’ll need to be accompanied by light auxiliaries or scouts to be effective, and this in turn keeps lighter and faster units tactically relevant when a faction has the resources to afford more powerful troops. A modern analogy would be the relationship between a piece of heavy artillery and the advance spotters that mean it can actually hit something.

Lenke til kommentar

Det jeg liker generelt med CA er at når de implementeres nye ting i spillene så gir de seg ikke selv om det nye får kritikk - de forsøker heller å forbedre det i neste spill. Jeg skulle veldig gjerne hatt rome 2 for fem år siden, men tror de har lært veldig mye av empire og shogun som bare gjør Rome 2 enda bedre. Andre utviklere ville nok ha forandret seriens konsept helt for lenge siden.

 

Jeg skulle også ønske de var litt nøyere med uniformer (hvor mye vet vi egentlig om hvordan disse så it i 270 f.kr.?) og at de utviklet seg utover i spillet, men det viktigste for meg er faktisk en spennende og utfordrene campaign. Det aller meste jeg har lest til nå tyder på at vi nå venter på tidenes total war, og jeg tror både campaign og slag blir utrolig gøy og utfordrende. :)

Lenke til kommentar

Kjipt at Creative Assembly fremdeles ikke bryr seg 100% om korrekt utrustning.

 

De har tatt i betrakting i uniformer og våpen i Rome 2. Som du ser i Teutoburg trailern har romerne 2 forskjellige rustninger og det stemmer med historien. Germanerne vil ha lite sverd og økser fordi det var det faktisk lite av det i Germania. Derfor vil vi se mye spyd og klubber. Det vil være egne enheter i Suebi (Germansk stamme) som har både øks og klubber. Men man kan jo selvfølgelig ikke være for historisk rett ellers ville ikke Rome 2 fungere som et RTS spill.

 

De karakterene under her er agenter som druids, prestinne osv. De vil ikke være på slagmarken...

 

capturalk3rome2.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...