Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det så mye å si hvor mange det er (til en grad)? Altså hovedsakelig spiller man jo de store viktige statene. og av og til prøver man seg på noen puppets. (Men nå skal ikke jeg stille spørsmål til hvordan folk vil spille.).

Nei, er egentlig helt enig. Jeg har spilt helt klart mest Julii, Carthage og Selucids. For meg er det viktigere at de har mange factions med, men må ikke nødvendigvis være spillbare. Hadde vært litt stilig om det for eksempel var masse småstater som for eks. ville alliere seg i krisetid (les du invaderer en av de).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Så denne tråden, og mimret tilbake til Rome:TW, gode tider, husker jeg spilte CO:OP med en fra Bergen og at vi var rate ganske høyt :-D

Hadde noen morsomme strategier med Spartan Hoplites, som merkelig nok var ganske effektive.

 

Men siden Rome har det vært lite TW for min del, så vurderer å ta det opp igjen frem til 2'ern kommer.

Hva er og anbefale av Medieveal2, Shogun2, Empire/Napoleon for å ta opp igjen gamle kunstner? Eller er rett og slett Rome forsatt regnet som det beste spillet?

 

I løpet av dagen skal CA begynne å avduke factions fra Rome 2 på denne siden: http://wiki.totalwar.com/w/Main_Page

Den mest åpenbare av dem alle er iallefall avduket ! :tease:

Lenke til kommentar

Så denne tråden, og mimret tilbake til Rome:TW, gode tider, husker jeg spilte CO:OP med en fra Bergen og at vi var rate ganske høyt :-D

Hadde noen morsomme strategier med Spartan Hoplites, som merkelig nok var ganske effektive.

 

Men siden Rome har det vært lite TW for min del, så vurderer å ta det opp igjen frem til 2'ern kommer.

Hva er og anbefale av Medieveal2, Shogun2, Empire/Napoleon for å ta opp igjen gamle kunstner? Eller er rett og slett Rome forsatt regnet som det beste spillet?

 

 

Den mest åpenbare av dem alle er iallefall avduket ! :tease:

 

At Rome var en spillbar Faction kom ikke som noe sjokk nei :p

 

Tror vel det går litt på personlige preferanser, selv så har jeg (etter Rome 1 forståss) brukt desidert mest tid på Medieval 2 og Empire. Shogun 2 har nok kommet lengst rent teknisk men det manglet den berømte X-factoren for min del uten at jeg helt kan sette fingern på det. Tror jeg savnet settingen med hele verdenskartet (nesten) og variasjonen mellom de forskjellige faksjonene som man har i de andre spillene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Får se om det blir Medieval 2 med Third World mod, hører flere skryter av det :-)

Kanskje bare meg, men våpen med krutt virker litt ødeleggende for disse spillene, ser det er Gatling gun i Shogun 2, hmm...

Lenke til kommentar

Får se om det blir Medieval 2 med Third World mod, hører flere skryter av det :-)

Kanskje bare meg, men våpen med krutt virker litt ødeleggende for disse spillene, ser det er Gatling gun i Shogun 2, hmm...

Jeg anbefaler virkelig Third Age - Total war modifikasjonen til M2TW. Den er utrolig godt laget, har blant annet custom settlements, og blir dermed utrolig morsomt å spille. Jeg er enig med deg i at kruttvåpen ødelegger litt, og har dermed ikke spilt de nyeste TW-spillene.

Lenke til kommentar

Synes gamle kruttvåpen er super spennende, Derfor rome egentlig er det minst spennende spillet for meg i serien ;) .

 

For meg er det faktisk motsatt.. Romersk tid osv er mye mer interessant/spennende fra min side! Så Rome 2 blir et MUST! Håper bare at jeg ikke trenger oppgradere mye på pcen(selvom de sier det ikke skal kreve SÅ mye)! Så blir dette en Fin avslutning på 2013!

Lenke til kommentar

Det jeg elsker med CA er at de skaper hvert nye spill på en måte som gjør at minimumkravet hele tiden holder seg stabilt. Kan man kjøre Shogun 2 kan man derfor også kjøre Rome 2, og Shogun 2 krever faktisk ekstremt lite. Selv spilte jeg det ofte på laptoppen min, og det så ikke så ille ut. Og samtidig som alt det her ser det fremdeles bedre ut enn alle andre strategispill.

Lenke til kommentar

Jeg har helt andre erfaringer. Og mitt inntrykk etter å ha lest diverse forum og generelt holdt meg oppdatert, er at total war spillene er fryktelig dårlig optimalisert. Spesielt da ved lansering. Heldigvis har jeg en rimelig ny pc for øyeblikket, men det har ofte vært for meg helt ubrukelig å spille disse spillene på en litt eldre maskin. Da spesielt slagene som krever voldsomt mye.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...