Gå til innhold

Disse SSD-ene er mest populære


Anbefalte innlegg

Har selv en Samsung SSD 830 256gb og den er helt fantastisk men den har da en høyere skrivehastighet enn 320 MB/s..

Her er mitt resultat (har også samme resultat ved bruken av andre programmer):

post-264877-0-53270100-1341660133_thumb.png

Den i artikkelen er 128GB utgaven som har lavere hastighet. 256GB skal ha ~520/400

Endret av Claes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke heng deg opp i benchmarks - de sier svært lite om den reelle ytelsen.

 

Det er vel den eneste måten å teste ytelsene til SSDer hvorav det faktisk sier mye om ytelsen til en SSD. En SSD med et høyere resultat som er konsistent vil selvfølgelig yte bedre enn en SSD som får dårligere resultat - i likhet med hvordan skjermkort som får høyere score i 3DMark11 yter bedre i 'real world' enn skjermkort som gjør det dårligere. :)

Lenke til kommentar

Disse Sandforce-problemene er blåst ut over alle grenser. Det er sikkert hold i at disse har noe større problemer enn andre disker ift BSOD, men det er jo ikke slik at du sitter der med en BSOD i døgnet. Eneste jeg syns er rart er at M4 128gb ikke er høyt oppe, men den ble kanskje populær litt for sent for 128gb-diskenes del.

Lenke til kommentar

Ikke heng deg opp i benchmarks - de sier svært lite om den reelle ytelsen.

 

Det er vel den eneste måten å teste ytelsene til SSDer hvorav det faktisk sier mye om ytelsen til en SSD. En SSD med et høyere resultat som er konsistent vil selvfølgelig yte bedre enn en SSD som får dårligere resultat - i likhet med hvordan skjermkort som får høyere score i 3DMark11 yter bedre i 'real world' enn skjermkort som gjør det dårligere. :)

 

Nå nei. Det er heller mer gunstig å teste ytelsen til en SSD med dagligdagse ting som å flytte filer og boote opp maskina. I tillegg er 4k ytelse viktigere enn seq r/w.

 

Bare å se sammenligningen her av forskjellige SSDs og SATA2/SATA3.

Lenke til kommentar

Mest populære i prisguiden .

Det er ikke det samme som hva som er mest kjøpt eller "populært p.d.d" , prisguiden har vel kun klikk/søkestatistikk. F.eks har jeg ved flere anledninger søkt opp enkelte SSD typer i prisguiden (nysgjerrig) - men endt opp med å kjøpe noe helt annet i en nettbutikk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne at SandForce SSDene som bruker Async NAND (Agility 3 og Force 3) yter betydelig dårligere enn specs på ukomprimerbar data. Så lesing/skriving av komprimerte filer og media går med lavere fart.

Ellers var dette ganske rett fram i forhold til hva artikkelen prøver på.

 

Topp anbefalinger i SSD-tråden på forumet for tiden er Samsung 830 og Crucial M4 pga prisene og den generelle solide ytelsen (ikke markedsledende, men god nok i massevis) sammen med stabilitet.

Lenke til kommentar
slik jeg så det så var lese/skrive 500/500 på nummer 10 og 500/300 på nummer 1

Det et for et spesialtilfelle. I praksis er den med 500/300 ca like rask. For mediafiler og ukomprimerbar data skriver den som har oppgitt 500/300 raskere enn den som har oppgitt 500/500.

 

hmm fancy, well now i know

Lenke til kommentar

Ser fort at det er flere her med forskjellige meninger som kan en del mer enn meg om det her...

 

Men jeg har tenkt på å kjøre 2 stk OCZ Agility 3 120 GB i Raid 0.

 

Bli det bra? Og evt. noen som har Forslag til bedre løsninger?

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg har innstallert en 256 GB Samsung 830 i en Mac Book Pro (hvor jeg kjører Win 7), og en 512 MB (samme merke) i en Dell Studio XPS 16.Har ingen ting å utsette. Stabile, og så langt ingen kræsj, frysing eller blue screen av noe slag.

 

Du kjøpte 512MB SSD? Fikk du plass til W7 på den? O.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...