Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Juli 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.juli med strålende fint vær og besøk i "gamle Molde"! Her på Mali's Cafe i bygata ved Romsdalsmuseet....

Kaffe, vafler, jorbærsyltetøy og rømme, som seg hør og bør servert på tidsriktig måte....

 

Olympus E-30 og Olympus Zuiko 12-60mm f/2.8-4.0 ED SWD

 

1/640, f/9, Iso200, 12mm og 1/640, f/10, Iso200, 26mm

post-251380-0-83513200-1341262730_thumb.jpg

post-251380-0-14540200-1341262778_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Sunset - Skivika by tomme86, on Flickr

 

 

 

Sunset - Skivika #2 by tomme86, on Flickr

 

 

Herlige bilder. Spesielt det første :) Har lyst til å prøve meg på sånt selv. Brukt poalriseringsfilter/gnd filter?

 

takk :) .. har brukt Hitech GND soft edge 100mmX150mm .9 ( 3 stopp ) med lee foundation kit + 77mm adapter for optikken jeg har. kjør på, jeg bruker som regel å speide etter "location" sånn at jeg vet hvor jeg skal dra når det er fint/dramatisk vær. så er jeg der litt før og finner komposisjonen jeg vil ha, så er det bare å venta på det rette øyblikket hvis feks du skal ta bildet rett før solen går ned.

 

edit: så bruker jeg manuel fokus og hyper focal distance for å få mest mulig i fokus!

Endret av tomme86
Lenke til kommentar

så langt unna du var da :p

jeg tror jeg hadde gått så nærme jeg kunne med 135mm'rn min :p

 

men, fint bilde uans. :)

har du croppa det? savner litt luft under halen der

 

Takk :)

Det var så nærme jeg kom på gyngende underlag og det beste jeg fikk til før den slapp seg ned i vannet og forsvant. Det er litt croppet på sider og i topp, men ikke ikke i bunn - og det irriterer meg veldig at halen tangerer kanten...men men, får prøve være mer oppmerksom neste gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...