Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BH PhotoVideo får ikke inn FØR 1. september, altså rundt tiden den kommer til Norge. Avbestillinger kan kun skje per tlf....

Jeg har bestilt fra dem, og snakket med dem på live chatten. Jeg kunne avbestille derfra om jeg ville. De trodde også det var godt mulig at de fikk inn flere brett før 1. september, men kunne ikke si noe sikkert.

 

Det eneste alternativet jeg har funnet til nå som kan sende direkte til Norge til en akseptabel pris er Clove. Partiet de fikk inn 30. juli er imidlertid utsolgt, men følger med for å se om de får inn et nytt parti før B&H.

 

Hvis noen har tips om hvor vi i Norge kan bestille Nexus 7 og få den tilsendt rimelig raskt setter jeg og sikkert mange andre stor pris på om dere deler med oss.

Endret av jenskristian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Google må sette prisen under 2000 kr. Man får jo Samsung Tab 2 7.0 til kr. 1875,- nå:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1216274

 

Denne har også blitt solgt for 1695,- på et av Elkjøp/lefdals søndagssalg i midten av juni.

 

Samsungen er litt dårligere enn Nexus 7, men ikke så dårlig at folk flest vil betale mye mer for en Nexus. Dessuten har Samsung plass for minnekort opptil 32GB.

Lenke til kommentar

Vi får se utover høsten :-)

 

I følge Asus i Sverige vil 16GB-versjonen koste mellom 2000 og 2500 SEK inkl. mva. i skandinavia. Det tilsvarer 1782-2228 norske kroner for 16GB'en. Som igjen tilsvarer ca. 18-48% over prisen i USA (inkl. svensk/norsk moms på 25%).

 

Hvis man beregner samme prisforskjell USA vs Skandinavia for 8GB-versjonen burde den koste 1421-1783 NOK. Men nå er det ikke sikkert den minste versjonen kommer til skandinavia :-(

Lenke til kommentar

Skjønner i grunn ikke hvorfor dem i det hele tatt lanserte en 8gb utgave. Må da være billigere totalt sett å kjøre alt på 16gb. Minnen er vell noe av det billigere i et nettbrett, da burde det være mulig å få mer lagringsplass. Tror fokuset er mer at alt skal streames og lagres i skyene, noe som fungerer på papiret, men ikke ikke alltid i praksis.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg hadde blitt overrasket hvis de norske prisene ble lavere enn 1999 kr for 8GB og 2499 kr for 16GB. Min ordre hos B&H kom på 2300 kr inkl. norsk moms. Jeg vurderer også legge inn en bestilling hos John Lewis. Der kommer det på 2500 kr inkl. moms. Vil så gjerne ha den fort, så satser i tilfelle på å kansellere den ene ordren. :-P

 

Oppdatering:

Jeg kjørte på og la inn en bestilling hos John Lewis også. Kansellerer ordren som ikke sender først.

 

Fikk endelig Nexusen min idag. Jeg bestilte som nevnt tidligere to stykk, en til meg selv og en til en kompis. Kompisen min ble nødt til å momse den inn, min gikk rett inn. Har drøyt flaks på sånne ting.

 

Hadde også vært digg å sluppet unna norsk moms :) Hvor bestilte du den som gikk igjennom MartinF?

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Har hatt min i nærmere et døgn, men ikke fått testet å se filmer på den enda.

Har fra før av Galaxy Nexus, og må si at de er veldig like. Største forskjellen jeg merker under bruk er at lastetider i spill er lavere - noe som er logisk mtp kraftigere maskinvare, ellers er de så å si identiske i bruk.

 

Var fra før av VELDIG fornøyd med GN, så kommer nok ikke til å bli noe mindre fornøyd med N7.

 

Eneste jeg kunne ønsket, var om de hadde laget en versjon med 3g, da det er perfekt størrelse til å ha med seg, når man er på farta. får bruke nett fra mobilen enn så lenge, men det er ikke helt optimalt mtp batteriforbruk

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Har hatt min i nærmere et døgn, men ikke fått testet å se filmer på den enda.

Har fra før av Galaxy Nexus, og må si at de er veldig like. Største forskjellen jeg merker under bruk er at lastetider i spill er lavere - noe som er logisk mtp kraftigere maskinvare, ellers er de så å si identiske i bruk.

 

Var fra før av VELDIG fornøyd med GN, så kommer nok ikke til å bli noe mindre fornøyd med N7.

 

Eneste jeg kunne ønsket, var om de hadde laget en versjon med 3g, da det er perfekt størrelse til å ha med seg, når man er på farta. får bruke nett fra mobilen enn så lenge, men det er ikke helt optimalt mtp batteriforbruk

Jeg tror nok bakgrunnen for at de ikke har en med 3G/4G er for å slippe å måtte forholde seg til operatører i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...