Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den skal visst dukke opp i Sverige innen sommeren er slutt. I følge Asus i Sverige:

 

https://www.facebook...448851105148946

 

Det er vel sannsynlig at den kommer til Norge samtidig som Sverige?

Det vil jeg tro. En lansering i hele Skandianvia/Norden samtidig er nok det mest sannsynlige. Hvis ikke er det ikke værre enn å kjøpe fra en svensk nettbutikk (eventuelt ta turen over grensen for de som bor i nærheten).

Lenke til kommentar

Den er dessverre ikke tilgjengelig i Norge. Eneste mulighet er å kjøpe den fra Storbritania, USA eller Australia. Clove Technology skal få den på lager og sender internasjonalt. Det er den eneste butikken jeg har funnet som gjør det og skal selge Nexus 7. Jeg venter selv i spenning på at den skal komme i salg der eller i norske butikker.

 

Hvis vi kjøper den fra utlandet og for eksempel i den butikken, vil man slippe og betale VAT?

Lenke til kommentar
Hvis vi kjøper den fra utlandet og for eksempel i den butikken, vil man slippe og betale VAT?

 

Etter hva jeg har sett på nettsiden slipper man VAT ved levering til en adresse i Norge, men vil selvfølgelig måtte betale toll ved import til Norge. Altså £199.00 + toll for 16GB-modellen. Jeg sendte dem e-post og har fått bekreftet at de vil kunne sende til Norge når den kommer i salg.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

3000 kr er nok nok noe høyere enn den vil koste i Norge. Prisene for 16GB som han solgte er i USA 1520 kr ($249) og i Storbritania 1888 kr (£199). Jeg tipper prisen i Norge vil ligge på 2000 - 2500 kr. Den selges ikke i andre land enn USA, Storbritania og Australia foreløpig, men Asus Sverige har bekreftet at den kommer til Sverige før sommeren er over. Den er også bekreftet til Tyskland, Frankrike og Italia.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat 16GB-modellen fra B&H. Det hele kom på $302.95 med frakt (1844,97 kr). Hvis jeg ikke er veldig heldig ender jeg opp på 2306,21 kr etter at den norske stat har tatt sine 25% MVA. Synes det var en god deal da som Jod-R sier så er sikkert prisen på 2000 kr for 8GB-modellen. Hadde ikke overrasket meg om vi så følgende veiledende priser i Norge:

 

8GB: 1999 kr

16GB: 2499 kr

Lenke til kommentar

Har hatt min nexus noen dager nå, og må si meg meget godt fornøyd. Måtte kjøre til noen butikker i usa før jeg fant en som hadde den inne og det ble Santa Barbara i usa. Ble min til skarve 1600,- for 16gb. Ikke dårlig det :)

 

Edit.

 

 

Noen som vet eller har forslag på hvor denne kan kjøpes i butikk i Los Angeles eller San Francisco ila de neste 9 dagene?

Stikk innom en Staples og bed dem om å finne en butikk i nærheten som har. Er du heldig så finner du en innen fornuftig kjøreavstand. Vær obs på at dette produktet har solgt unna som bare det. Jeg kjøpte min tidlig i forrige uke og måtte da innom to butikker. Han ene karen i butikken sa til meg at de ville ha inne 3 stk i Santa Barbara, og at det var en halvtimes kjøretur unna der jeg var. En halvtime senere var jeg fremme og da var det 2 igjen :p

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat 16GB-modellen fra B&H. Det hele kom på $302.95 med frakt (1844,97 kr). Hvis jeg ikke er veldig heldig ender jeg opp på 2306,21 kr etter at den norske stat har tatt sine 25% MVA. Synes det var en god deal da som Jod-R sier så er sikkert prisen på 2000 kr for 8GB-modellen. Hadde ikke overrasket meg om vi så følgende veiledende priser i Norge:

 

8GB: 1999 kr

16GB: 2499 kr

 

Endte opp med å bestille herifra jeg også. Er for tiden tomt. og vil komme i begrenset antall i følge siden. Får håpe det ikke er snakk om tre eksemplarer.

Endret av Vamos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...