Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16GB-modellen er nå på lager hos Clove, som sender til Norge. Prisen derimot er temmelig brutal. Hvis man regner med norsk toll kommer totalprisen på kr 2 817,33. Dette fordi de tar £220 eks. VAT for det i butikken.

 

Tenkte jeg uansett skulle si ifra dersom noen likevel vil kjøpe fra dem. De har som sagt noen brett på lager klare til utsending.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne videon, så vurderer jeg å selge ipaden og kjøpe nexsus 7. Virker konge, og endelig er android helt buttery smooth

Nåja, selv jeg kommer aldri til å bytte ut iPad til fordel for en Android tablet. Etter min mening er App Store vs. Google Play den desidert størte fordelen til iPad. Er ekstremt mye dårlig apps på Android. (Jeg har både Nexus S mobil og Nexus 7 nå, men utvalget av apps er forferdelig kontra iOS).

Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne videon, så vurderer jeg å selge ipaden og kjøpe nexsus 7. Virker konge, og endelig er android helt buttery smooth

Nåja, selv jeg kommer aldri til å bytte ut iPad til fordel for en Android tablet. Etter min mening er App Store vs. Google Play den desidert størte fordelen til iPad. Er ekstremt mye dårlig apps på Android. (Jeg har både Nexus S mobil og Nexus 7 nå, men utvalget av apps er forferdelig kontra iOS).

Bruker padda mest til lesing, har mba som jeg bruker mye mer enn padda, da jeg kan gjøre så mye mer på den enn på en iPad. Pluss at jeg syntes ikke app store har så fantastiske programmer. Det er veldig mye generiske spill etc, men ikke noe jeg er int i.

 

Når jeg bruker padda om kvelden til lesing, facebook, mail etc. Så passer nexus 7 mye bedre til meg.

 

iPaden er alt for nære mba og er langt fra å erstatte den. Det er så mange begrensninger i ios også

Lenke til kommentar

2000 for billigste Nexus 7 versjonen. Kan tippe at 16 GB kommer til å koste greit opp mot 2500 kr.

Plutselig ikke så billig lenger i mine øyne med tanke på at iPad 2 koster 2800 kr.

 

Dog, så er Nexus 7, (igjen i mine øyne), en fetere pad enn hva iPad er. Grunnet det du kan gjøre med paden. Jeg kommer til å skaffe meg Nexus 7 grunnet må-ha-det prinsippet. Noe jeg ikke får av kjedelige apple.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Så passer nexus 7 mye bedre til meg.

 

iPaden er alt for nære mba og er langt fra å erstatte den. Det er så mange begrensninger i ios også

If you say so... Selv har jeg MBP og iPaden kan aldri i verden erstatte Macen. Men alle har vært sitt bruksfelt selvfølgelig. For min del så finner jeg bruksområde både for Macen, iPaden, Nexus 7 og Nexus S, utrolig nok... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så passer nexus 7 mye bedre til meg.

 

iPaden er alt for nære mba og er langt fra å erstatte den. Det er så mange begrensninger i ios også

If you say so... Selv har jeg MBP og iPaden kan aldri i verden erstatte Macen. Men alle har vært sitt bruksfelt selvfølgelig. For min del så finner jeg bruksområde både for Macen, iPaden, Nexus 7 og Nexus S, utrolig nok... :p

Har du et problem med at folk har forskjellige bruksområder.

 

Du skriver jo bare det jeg nettopp skrev.

 

Har selv retina mbp, imac og macbook air, og mac mini. men alle de har hvert sitt bruk. Poenget mitt var bare at iPaden er for stor, for det jeg bruker den til. Hvis du er glad i å spille wheres my water, da er den sikkert fin. Og alt det jeg kan gjøre på iPaden, kan jeg gjøre på mba, med mye bedre opplevelse.

 

Når jeg bare bruker et tablet til mail, web og facebook fungerer asusen mye bedre for meg.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Fikk Nexus 7 i går! Strålende fornøyd.

Kjappeste Android enheten jeg har hatt så langt.

Alt flyter perfekt og ting er lynkjapt å starte.

 

Bestilte via Play Store og Jetcarrier.

Tok under en uke fra Google sendte til jeg fikk den i posten fra Jetcarrier.

(Sendt forrige onsdag fra Google og fikk den i går tirsdag).

 

For de som skulle være interessert:

 

Momsgrunnlag (varens verdi): 1716.54 Mva : 429.13

Sum frakt Jetcarrier: 175

Altså totalt: 2320,67 (1716,54 + 429,13 + 175).

 

16GB versjonen...

Endret av masterj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mastercard.. Må bare huske å knytte mastercardet mot Jetcarrier adressa på Wallet.

 

Brukte norsk mastercard.. Remembercard

Hvilken løsning brukte du for å få bestilt fra Play Store? Og hvordan fungerer det med reklamasjon dersom det skulle oppstod noen feil med brettet? Kan du sende det direkte til Google?

 

Oppdatering:

Jeg fikk akkurat en e-post fra John Lewis som jeg har betilt fra om at de ikke får inn flere brett før 31. august, så slengte meg på Play Store og JetCarrier jeg også og la inn en bestilling. HotSpot Shield fungerte som VPN løsning (gratis). La inn JetCarrieradressen på MasterCard'et mitt på Google Wallet og valgte det kortet og JetCarrieradressen når jeg bestilte. Får bare håpe alt går gjennom hos Google nå, slik at jeg kan booke JetCarrier.

 

Hvordan fungerer det med betaling til JetCarrier masterj? Betaler man med kort når man booker eller får man faktura sammen med pakken?

 

Kjenner jeg er spent på å se om pakken blir sendt fra Google. Bestilte 7:18 AM lokal tid så håper den blir sendt i dag :)

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Mastercard.. Må bare huske å knytte mastercardet mot Jetcarrier adressa på Wallet.

 

Brukte norsk mastercard.. Remembercard

Hvilken løsning brukte du for å få bestilt fra Play Store? Og hvordan fungerer det med reklamasjon dersom det skulle oppstod noen feil med brettet? Kan du sende det direkte til Google?

 

Oppdatering:

Jeg fikk akkurat en e-post fra John Lewis som jeg har betilt fra om at de ikke får inn flere brett før 31. august, så slengte meg på Play Store og JetCarrier jeg også og la inn en bestilling. HotSpot Shield fungerte som VPN løsning (gratis). La inn JetCarrieradressen på MasterCard'et mitt på Google Wallet og valgte det kortet og JetCarrieradressen når jeg bestilte. Får bare håpe alt går gjennom hos Google nå, slik at jeg kan booke JetCarrier.

 

Hvordan fungerer det med betaling til JetCarrier masterj? Betaler man med kort når man booker eller får man faktura sammen med pakken?

 

Kjenner jeg er spent på å se om pakken blir sendt fra Google. Bestilte 7:18 AM lokal tid så håper den blir sendt i dag :)

 

Hei, det høres ut som du gjorde det samme som meg angående bestilling fra Google.

Jeg brukte en vpn tjeneste selv..

 

Du får en mail fra Jetcarrier med betalingsinfo.

Den vil også bli oppgitt på kontoen din under "mine faktura".

 

Husk å book pakken hos Jetcarrier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, det høres ut som du gjorde det samme som meg angående bestilling fra Google.

Jeg brukte en vpn tjeneste selv..

 

Du får en mail fra Jetcarrier med betalingsinfo.

Den vil også bli oppgitt på kontoen din under "mine faktura".

 

Husk å book pakken hos Jetcarrier!

Pakken er allerede booket hos JetCarrier, og har også sendt dem kvitteringen på e-post. Nå venter jeg bare på sendebekreftelse fra Google slik at jeg kan få lagt inn sporingsnummer hos UPS også. Jeg antar at jeg får faktura fra dem når pakken er videresendt fra dem? Hvor lang tid tok det fra du bestilte til Google sendte pakken?

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Tok litt over en uke fra jeg bestilte hos Google.

Men jeg bestilte akkurat i den perioden hvor google sendte ut pre-orders.

Så de sleit litt med kapasiteten og de gikk vist også tom.

 

Ser at det står "Delivered in 3-5 business days" nå, så det er vel det du bør forvente også.

Levert hos jetcarrier i USA ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...