Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk dette som svar:

 

Du har ikke blitt funnet egnet i årets opptak etter en helhetsvurdering på bakgrunn av tester, gruppeøvelse og intervju.

Opptaksnemnda begrunner sitt vedtak på bakgrunn av følgende punkter:

Analytisk evne: Viser lav læringsevne og liten innsikt i komplekse spørsmål. Fremstår lite reflektert i forhold til krevende vurderinger.

 

Det at jeg viser lav læringsevne skjønner jeg ikke!

 

Resten har vel da vært en blanding mellom evnetester og litt svake svar/refleksjon på intervju. Heads up.

 

Fikk du begrunnelsen på forespørsel?

 

Jeg lurer på om det er mulig å få tilbakemelding på opptaket for de som har kommet inn. Det kan jo være ting man bør jobbe med selv om man slapp gjennom.

Lenke til kommentar

Fikk du begrunnelsen på forespørsel?

 

Jeg lurer på om det er mulig å få tilbakemelding på opptaket for de som har kommet inn. Det kan jo være ting man bør jobbe med selv om man slapp gjennom.

 

Korrekt. Sendte de en e-post ganske tidlig i morges.

Lenke til kommentar

3 år på vgs teller vel ikke fullt som praksis? Etter 23/5 regelen så teller oppnåelsen av studiekompetansefagene som 1 år praksis. Så er det noe spes beregning for andre evt løse fag.

 

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

 

Men håper du får svar asap. Evt. så bør du ringe i morgen tidlig. Hadde det vært noe dokumentasjon som er feil så skulle de vel informert om dette tidligere.

Lenke til kommentar

Gratulere til alle kolleger som har kommet inn. Godt jobbet.

 

Og en liten surpille, hva skjer med konkurransepoengene? Mener man måtte ha par-og-femti for få år siden i Oslo. Skjønner jo at poengene går ned når antallet øker, men det er noen relativt tunge teoretiske og akademiske fag på skolen. Håper alle som fikk et noe lavt snitt på vgs er forberedt på det,

 

Surpost slutt.

Lenke til kommentar

Gratulere til alle kolleger som har kommet inn. Godt jobbet.

 

Og en liten surpille, hva skjer med konkurransepoengene? Mener man måtte ha par-og-femti for få år siden i Oslo. Skjønner jo at poengene går ned når antallet øker, men det er noen relativt tunge teoretiske og akademiske fag på skolen. Håper alle som fikk et noe lavt snitt på vgs er forberedt på det,

 

Surpost slutt.

Nå har ikke jeg søkt nå i år, men har planer om å søke om to år. Dette med poengsummen er for min del litt surt, fordi jeg var veldig skolelei det siste året på vgs. Klarte å dra ned et snitt på nesten fem til under fire. Men hadde jeg brydd meg litt mer og tenkt over hvor viktig dette faktisk er hadde jeg enkelt holdt et snitt på ca fem.

Så tunge fag bekymrer ikke meg. Den største bekymringen er faktisk at jeg ikke skulle komme inn på grunn av konkurransepoengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...