Gå til innhold

Hva tror DU feiler ABB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Schizofreni (mild foreløpig) pluss / eller narcissistisk personlighetsforstyrrelse.

Personfokuset er egentlig mest tydlig.

 

Men samtidig er handlingene hans barnslige, overdrevne og helt fullstendig bak feil mål, på feil bane -- ett eller annet sted i en helt annen by en der kampen spilles.

 

 

Under 4% muslimer i landet -- jeg må drepe ungdommer fra arbeiderpartiet eller folk som arbeider i pressen slik at muslimene ikke overtar landet

 

Da ville jeg hatt mer forståelse for dem som frykter at samene tar over landet.

Lenke til kommentar

Først og fremst at han har drept 77 mennesker.

 

??

 

"Jeg kan ikke komme på jobb i dag"

"Hvorfor ikke?"

"Jeg drepte 22 mennesker og føler egentlig ingenting"

"Uffda, god bedring! Håper du kommer på jobb i morgen!"

 

??

 

Ingen verdens ting tror jeg. Han har gjort opp sin mening, og har låst seg til den. Er dette en psykisk sykdom eller er han helt menneskelig?

 

 

Hvis man vil, kan man sikkert gi en diagnose til hvem som helst, det har psykologene til ABB bevist.

 

MEN ved å scanne hjernen hans kunne man bekreftet en BÅDE asbergers og en schizofreni-diagnose.

Litt profesjonelle "hva enn de som analyserer informasjonen heter" kunne sett om han er homofil eller heterofil også etter at svenske forskere klarte å skille eksakt mellom homofile og heterofile barn ved hjernescanning.

 

Han nektet.

Dermed kan hvem som helst bli "frikjent", men Breivik nektet muligheten for å bli "frikjent" ved hjelp av fysiske beviser.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Først og fremst at han har drept 77 mennesker.
Og hvor mange drepte Gunnar Sønsteby? Jeg kan ikke se at det er noen idag som prøver å gi man en diagnose selv om de tyske okkupasjonsstyrkene så på ham på samme måte som vi idag ser på ABB.

 

Jeg har ærlig talt mine tvil på at TYSKE OKKUPASJONSSTYRKER ser på NORSKE OPPRØRERE som schizofrene virkelighetsfjerne, narcissistiske mennesker som går ut over alle forsvarlige grenser for å drepe sine ubevæpnede motstandere uten forvarsel.

 

...

Det handler blant annet om at tyskerene okkuperte norge med våpenmakt, sperret av demokratiet, sendte over 1000 mennesker til konsentrasjonsleirer hvorav over 750 av dem døde.

 

Jeg gir deg i hjemmelekse å finne EN tysker som ikke forstod hvorfor Kjakan ønsket å ende okkupasjonen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fakta om schizofreni

* Alvorlig psykisk lidelse over minst seks måneder kjennetegnet ved forandringer i tenkning. Samtidig kan den intellektuelle kapasiteten for øvrig være bevart, og personen er ved klar bevissthet

Familie og venner merket denne forandringen for seks år siden.

 

* Typiske symptomer er tilbaketrekning fra nære forhold,

dette startet i 2006 med isoleringen

såkalt tanke-ekko, dvs. at man hører sine egne tanker,

ikke observert, men det er påpekt at det er funnet forstyrrelser i assosiasjonene. Ved å snakke så utløser han unormal tankevirksomhet ved seg selv akkurat som om sine egne ord skulle vært stikkord han får fra andre.

 

opplevelse av å bli påført tanker eller at tanker stjeles eller kringkastes,

ikke observert av noen så langt jeg vet

vrangforestillinger omkring egen kropp eller omgivelsene (forfølgelse)

observert, men blir ugyldig da han sikkert ville ha hatt samme følelse om han var frisk og drev med ulovlige aktiviteter

, stemmer som kommenterer egen atferd,

ikke observert

 

følelse av å bli dirigert utenfra,

observert. Han skal ha blitt "aktviert" 6 år etter dette møtet i London. selvoppfatelse\egosentriske tanker om egen posisjon i forhold til resten av verden er at han er utvalgt, en oppgave gitt av "høyere makter".

usammenhengende tale og fattig tankeinnhold eller viljesløshet.

observert, spesielt i tiden rett etter 22/7

 

 

* Personen vil ha sosial eller arbeidsmessig funksjonssvikt på grunn av sin lidelse eller fungere på et betydelig lavere nivå enn før sykdommen brøt ut. Mange har dessuten svær angst.

Breivik har selv vært arbeidsledig de siste 5 årene, han har stort sett vært avhengig av at moren lagde mat, vasket klær og tok seg av huset. angst for sykdom og edderkopper.

 

Det er også slik at vrangforestillingen har preget det totale bildet av Breivik sin hverdag de siste årene, og han har så og si ikke kunne gjort noen ting som ikke er tilknyttet disse.

 

* Det er vanlig å skille mellom positive symptomer (hallusinasjoner, vrangforestillinger) og negative symptomer (manglende initiativ, tilbaketrekning).

både positive og negative symptomer er til stede.

* Den paranoide formen rammer gjerne personer i 30-årsalderen og oppover. Vrangforestillinger ved klar bevissthet er nøkkelsymptomet. Forfølgelses- eller forgiftningsforestillinger, som av andre oftest vil bli oppfattet som klart meningsløse, er vanlige foruten andre symptomer som er forenlig med schizofreni.

Kilde: NTB, Store norske leksikon

 

Observasjonen

«Sluttrapport fra regional sikkerhetsavdeling Dikemark» viser hvordan observatørene lette etter symptomer på paranoid schizofreni:

Hallusinasjoner og sansebedrag, slik at han feiltolker informasjon rundt seg.

Forstyrrelser i assosiasjonene.

Affektavflatning og regulering av følelsene.

Tilbaketrekning fra kontakt med andre.

Vrangforestillinger.

Lenke til kommentar

tyske okkupasjonsstyrkene så på ham på samme måte som vi idag ser på ABB.

Du kødder?

 

Når det gjelder det andre du nevnte, vil jo så klart også måten drapene skjedde være avgjørende. Det er annerledes å drepe folk i krig mot en okkupasjonsmakt i forhold til å helt meningsløst gå rundt å plaffe ned ungdommer i en leir.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Jeg har ærlig talt mine tvil på at TYSKE OKKUPASJONSSTYRKER ser på NORSKE OPPRØRERE som schizofrene virkelighetsfjerne, narcissistiske mennesker som går ut over alle forsvarlige grenser for å drepe sine ubevæpnede motstandere uten forvarsel.

Tja, skal man fortsette å kverrulere her, så var det vel akkurat det mye av aksjonene til Sønsteby & Co gikk ut på. De tok mange sivile mål og utførte likvidasjoner, men kan så klart ikke sammenlignes ABB sin helt meningsløse WOW-lignende "aksjon".

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Jeg har ærlig talt mine tvil på at TYSKE OKKUPASJONSSTYRKER ser på NORSKE OPPRØRERE som schizofrene virkelighetsfjerne, narcissistiske mennesker som går ut over alle forsvarlige grenser for å drepe sine ubevæpnede motstandere uten forvarsel.
Jeg kjenner ikke diagnosen, men tyskerne så også på de som motarbeidet dem som syke og prøvde å helbrede/omskolere dem.

 

Mitt poeng er at folk blir dømt/vurdert forskjelligfor lignende handlinger. Den enes terrorist er den andres frihetskjemper. Og det er seierherren som skriver historien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Når det gjelder det andre du nevnte, vil jo så klart også måten drapene skjedde være avgjørende. Det er annerledes å drepe folk i krig mot en okkupasjonsmakt
ABB mener vi er i krig og under innvasjon.

 

i forhold til å helt meningsløst gå rundt å plaffe ned ungdommer i en leir.
Det har da skjedd mange ganger i verdenshistorien at massedrap på ubevepnede personer blir sett på som heroisk av enkelte grupper.

 

Selv synes jeg aldri drap er legitimt eller riktig, men prøver bare å gjøre folk oppmerksom på at lignende handlinger har blitt behandlet veldig forskjellig alt etter hvem som skriver historien.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg har ærlig talt mine tvil på at TYSKE OKKUPASJONSSTYRKER ser på NORSKE OPPRØRERE som schizofrene virkelighetsfjerne, narcissistiske mennesker som går ut over alle forsvarlige grenser for å drepe sine ubevæpnede motstandere uten forvarsel.
Jeg kjenner ikke diagnosen, men tyskerne så også på de som motarbeidet dem som syke og prøvde å helbrede/omskolere dem.

 

Mitt poeng er at folk blir dømt/vurdert forskjelligfor lignende handlinger. Den enes terrorist er den andres frihetskjemper. Og det er seierherren som skriver historien.

 

Og mitt poeng er at "seierherren skriver historien" er sterkt overdrevet selv om det er sannhet i det.

 

Den enes terrorist er den andres frihetskjemper.

 

Men nå var ikke Breivik en frihetskjemper, med mindre frihet for deg er et totalitært nasjonalistisk kristenfascistisk styre hvor henrettelser av pressefolk og sosialister er helt greit og noe folk flest oppfordres til av myndighetene.

 

ABB sin aksjon er som om kassadama på rimi skulle drept 70 mennesker i Høyre fordi hun mener at butikkmedarbeidere er underbetalt og har for dårlige levevilkår og frykter for at de vil danne en ny undertrykket underklasse.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når det gjelder det andre du nevnte, vil jo så klart også måten drapene skjedde være avgjørende. Det er annerledes å drepe folk i krig mot en okkupasjonsmakt
ABB mener vi er i krig og under innvasjon.

Det er likevel ingen ting som tyder på at tyskerne så på Sønsteby på samme måte som vi gjør med ABB. Det kan i så fall heller sammenlignes med hvordan amerkanere ser/så på irakiske, afghanske og vietnamesiske geriljasoldater/terrorister (ettersom hvordan man ser på det).

 

Det har da skjedd mange ganger i verdenshistorien at massedrap på ubevepnede personer blir sett på som heroisk av enkelte grupper.

Nei, ikke på den måten. De har i alle fall ikke blitt sammenlignet med hvordan tyskere så på Sønsteby.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Men nå var ikke Breivik en frihetskjemper, med mindre frihet for deg er et totalitært nasjonalistisk kristenfascistisk styre
Mange har da kjempet for det opp gjennom tidene.
hvor henrettelser av pressefolk og sosialister er helt greit og noe folk flest oppfordres til av myndighetene.
Pressefolk blir stadig sett på som legitime mål og blir stadig likvidert rundtom i verden og det blir også tilhengere av forskjellige ismer så ingenting er nytt her.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvor mange av disse tilfellene er det samfunnet generelt ser opp til og verdsetter som gode idealer?
Over en milliard muslimer har Muhammed som ideal til tross for alle massakrene han ifølge islamsk historie gjennomførte.

 

På Balkan har det vært flere massakre på slutten av 1900-tallet. De skyldige ble sett på som helter av store folkegrupper.

 

Jeg kan ikke se noen prøver å gi noen av disse en diagnose.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvor mange av disse tilfellene er det samfunnet generelt ser opp til og verdsetter som gode idealer?
Over en milliard muslimer har Muhammed som ideal til tross for alle massakrene han ifølge islamsk historie gjennomførte.

 

På Balkan har det vært flere massakre på slutten av 1900-tallet. De skyldige ble sett på som helter av store folkegrupper.

 

Jeg kan ikke se noen prøver å gi noen av disse en diagnose.

 

Erkjenner disse menneskene som støtter "opprørerene" at massakrene på ubevæpnede sivile fant sted, eller fortrenger de dem slik normale empatiske mennesker gjør i lignende tilfeller?

 

I rest my case.

 

Det er ingen som støtter drap på sivile, og det er bare GRUPPER med våpen -- og da som oftest med mennesker som har drept før eller vært i krig i spissen -- som klarer å sette i gang massakrer.

 

Ja for all del.

Jeg erkjenner at de fleste normalt oppegående personer kan begå mord om de blir tilstrekkelig provosert.

Problemet her er at drapsmannen angrep uprovosert, mer som en skolemassakre enn et opprør.

 

Om et rasjonelt oppegående menneske starter et opprør handler det som oftest om å danne en gruppe med likesinnede og først og fremst om å bryte ut av landet -- akkurat som på Balkan -- ikke om å overta et helt KONTINENT med makt fordi det er 4% mennesker med en bestemt religion i nasjonen vedkommende bor i.

 

...

 

Men nå har jeg kastet bort nok tid på denne debatten hvor Breivik får sine handlinger usskyldiggjort og andre politiske situasjoner blir oppblåst og tatt helt ut av sammenheng for å sammenlignes.

Lenke til kommentar
Erkjenner disse menneskene som støtter "opprørerene" at massakrene på ubevæpnede sivile fant sted, eller fortrenger de dem slik normale empatiske mennesker gjør i lignende tilfeller?

 

I rest my case.

Javisst, de skryter av det og sier det var "nødvendig", akkurat som ABB.

 

Hadde en islamist stått for 22. juli hadde ingen spurt om noen diagnose, men siden det var en "norsk" gutt fra Skøyen så godtar enkelte rett og slett ikke at han har gjort dette uten å bortforklare det som en psykisk lidelse.

Endret av robertaas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...