Gå til innhold

Hva tror DU feiler ABB?


Anbefalte innlegg

Jeg mente de arabiske tallene.

De "arabiske tallene" kommer fra India og ble oppfunnet før islam.

 

Og de andre "oppdagelsene" som er linket er ikke særlig imponerende. "Oppdagelden" av minareter?

hmm når det gjelder Tahrir-plassen. Kan du vise en video når det gjelder det der eller en annen kilde og takk :)

http://edition.cnn.c...lted/index.html

http://edition.cnn.c...ouric.chung.cnn

http://www.google.co...MQrBv-QN86b42Wg

Og når noen prøver å protestere mot dette:

http://www.france24....ed-tahrir-cairo

 

Er det ikke en hyggelig fremtid Arbeiderpartiet har planlagt for oss i Norge?

De "arabiske tallene" kommer fra India og ble oppfunnet før islam.

Og de andre "oppdagelsene" som er linket er ikke særlig imponerende. "Oppdagelden" av minareter?

hm.. Jeg sa jo legevitenskap. Ka skal du si nå da at det er dårlig legevitenskap?

når det gjelder de arabiske tallenen så vet jeg ikke hvor de oppstod, men jeg på en måte arabere har hjulpet jo Europere gjennom dette men det er jo ingen oppdagelse som du sa :)

 

Det er vanlig i Islam at muslimene klipper forhuden og det er begrunnet med renslighet

Det viser seg at det er under livsplage til kvinner kan skje med dårlig penishygiene, der for er det viktig å klippe forhuden.

Det er en del kristne som gjør det i muslimske land :)

Og de andre "oppdagelsene" som er linket er ikke særlig imponerende. "Oppdagelden" av minareter?

men seriøst har ikke du hørt om Avicenna , det står om han i femte eller fjerde klasse historiebok. :)

Jeg ser i dine argumenter er at du ser på Islam med bare en synsvinkel

 

Ezio :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Denne vinklingen mot SSB viser igjen at man står på svært ulike steder i debatten. Fokuserer man kun på SSB og deres tall, så får man ett bilde. Men om man leser at erna ønsker sharia, at Ap ønsker et flerkulturelt samfunn, at nav brukte sharia i et vedtak osv osv så får man et helt annet bilde på utviklingen.

 

Det er litt som å sette verdien på en nyvasket og polert bil. Utseendemessig kan den være flott og virke veldig dyr, men så sjekker man motor og under bilen og finner så mange feil at den er moden for skraphaugen. Hva man ser på og hva man legger i det gjør jo at man komemr til vidt forskjellige konklusjoner.

 

I gamle dager var det sunt å røyke, folk som drev med idrett skulle få bedre kondis og resultater av å røyke. Når DDT kom var det verdens beste stoff. Folk dusjet i det, og man lagde brødposer med DDT i seg. Senere kom asbest, og man fikk verdens beste servietter man kunne "vaske" ved å legge på peisen.

Slike ting som folk oppfattet som fantastisk, viste seg senere å ikke være så bra allikevel.

 

Hva man leser ut av islamiseringsdebatten avhenger av hvilke kilder man bruker og hva man legger i det.

Noen ser på et samfunn med masse muslimer som poitivt og spennende, andre er mer opptatt av at de vil få makt til å forandre samfunnet.

Lenke til kommentar

Nå var det på tide å finne ut hva det sharia-greiene du snakket om var, fordi nå har jeg kontroll på statistikken... Og var det vel ikke som jeg trodde......

 

Har du i det hele tatt lest noe annet enn overskriftene?

 

Det er snakk om et tillegg slik at muslimske ektepar skal kunne skille seg, og bli ansett som skilt. Ikke bare juridisk men også religiøst. Det er ikke snakk om å innføre noen lov, eller noe. Det er ment som et tiltak. Jovisst er det vennlig imot muslimer, men det er langt ifra å innføre sharialov. Hun sa også at de like gjerne kunne kalle det for "Muslimsk familierådgivningsråd" dersom dette var noe nordmenn var mer komfortabel med å kalle det.

 

http://dt.no/nyheter...iarad-1.3110543

 

Det var ikke snakk om noe som ville påvirke noen andre enn muslimer heller. Akkurat det samme gjelder NAV. Det var fremdeles ikke snakk om at de skal innføre noe sharialov. Jeg er helt enig i at akkurat den saken var det rart å ta hensyn til sharia, men det er fremdeles ikke i nærheten av å prøve å innføre noe slikt i landet.

 

http://www.document.no/2008/02/nav_folger_sharia/

 

Og det er på tide å lære seg hva MULTIkulturelt betyr. Det betyr IKKE BIkulturelt. Det betyr at vi, i tillegg til Islam, henter kultur ifra buddhisme, USA, Kina, Japan, Polen, Storbritannia, Tyskland osv. Mange vil nok argumentere for at vi først og fremst henter kultur ifra USA, da vi både bruker mye språk derfra, feirer dager slik som de gjør, osv. Se for eksempel hvordan Valentines og Halloween har kommet og Thanksgiving er på vei. Joda, vi hadde allehelgens og høsttakke ifra før, men det er USA vår plutselige feiring av disse dagene kommer ifra.

 

Jeg tør vedde på at for hver eneste ting vi har tatt opp i kulturen vår ifra Islam, kan jeg nevne to ting som ikke har noe med Islam å gjøre :-)

Endret av Leifen18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har lest saken og kjenenr til hva det går ut på. Saken er at slike saker skremmer antiislamistene som legger mer i det enn hva saken egentlig gjelder. Shariaråd ønsket til erna ses på som første steg til sharialover i norge. Shariabruken til nav ses på som bevis for at sharia blir brukt, og er man litt konspiratorisk så tenker man at det sikekrt er andre saker det brukes sharia på men som ikke er havnet i media. Slike nyheter heller bensin på bålet for anitislamistene, og bekrefter for dem at norge islamiseres.

 

Og det er på tide å lære seg hva MULTIkulturelt betyr.

Igjen så handler det om retorikken som antiislamistene bruker. Multikultur sett i sammenheng med nyheter om shariaønsker og navs vedtak danner en sammenhengende linje og forsterker igjen ideen om at norge islamiseres. Multikulturelt leses som islam, og et multikulturelt samfunn blir da et islamsk samfunn slik mer multikulturisme blir mer islamsk samfunn.

 

Det går altså både på hva de betyr og menes, og hvordan det oppfattes og tolkes. Og, selvsagt, avisenes kyniske spekulasjoner for å skape frykt og gnisninger. Avisene vet veldig godt at hvis de utformer overskrifter på en bestemt måte, får inn et bilde på en bestemt måte osv så kan de skrive det på en måte som gjør at folk legger mer i det enn hva det er. Da kan de neste dag intervjue en sur antiislamist, skape politiske bruduljer slik at erna kan krangle med carl på TV, og med litt kreativitet har de skapt avisstoff for ukesvis. Samtidig har de skapt ABB, men det gir jo bare enda mer å skrive om.

Lenke til kommentar

Med andre ord er det du prøver å si at antiislamister er:

 

Ekstremt tolkende.

Ignorante i forhold til språk.

Ute av stand til å forstå statistikker og konsekvenser.

Produserer tornado og malstrøm i et fingerbøl.

Sneversynt og trangtenkt ut av en annen verden.

 

Eller konkludert i sammen: Fullstendig virkelighetsfjerne.

 

For jeg synes ikke det er å dra det så langt å trekke denne konklusjonen når du sier:

 

Det handler ikke om statistikkene: De er 2,2% og vokste ikke sist år i det hele tatt.

De tolker M U L T I kulturelt til Islamkulturelt.

De leser ordet Shariaråd til muslimer som vil skilles, konkluderer med innføring av Sharialov for alle.

De hører om en hendelse i NAV, og sier at denne ene hendelsen er den første i en lang, lang rekke. De har ikke en gang to tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, det er faktisk en grei oppsummering. Og i dette miljøet vokste ABB frem.

 

Ekstremt tolkende.

Ja, helt klart. F.eks, det at krekar ikke sendes ut av landet tolkes som en del av islamiseringen.

 

Ignorante i forhold til språk.

Det er nok mer at de tolker alt de leser og hører, og oppfatter folk som ikke tolker noe som naive.

 

Ute av stand til å forstå statistikker og konsekvenser.

Igjen, man tolker det til det ekstreme.

 

Produserer tornado og malstrøm i et fingerbøl.

Absolutt, men her er også media med på produksjonen. De er konfliktskapende, og vinkler saker slik at de vet at antiislamistene vil tolke det maksimalt ekstremt og når de reagerer har de en case, en mulighet til å skrive om konflikten de selv har medvirket til å skape. Dette ser man f.eks i erna saken. De lager en svær overskrift om at erna ønsker sharialov, vel vitende om hvordan en slik overskrift oppfattes av antiislamistene.

 

Sneversynt og trangtenkt ut av en annen verden.

Ihvertfall voldsomt fokusert på sin sak.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg også er relativt skeptisk til hvordan media lager tabloidoverskrifter og saker ut av ingenting, som for eksempel med Erna. Jeg er derimot ikke sikker på at de tenker så utrolig mye på antiislamistene, men heller Ola Nordmann... Ola Nordmann trykker relativt fort på "Erna vil ha sharialov", og kanskje ikke ekstremt fort på "Erna synes det er greit å gi et legitimt middel til muslimene så de kan skilles her i Norge"...

 

Og jeg synes ikke det er snakk om å tolke språket, når multikulturelt blir til islamering. Det er rett og slett feil, fordi ordet multi hentyder til at det er flerkulturelt, og ikke tokulturelt. Med andre ord må de også hente ifra minst en annen kultur også (Det er ofte regnet som en, to, mange).

At det kan være større påvirkning ifra Islam enn andre plasser, er jo selvfølgelig mulig, og sånn sett kan vi som ikke forstår denne islameringa kalles både ignorante og naive.

 

I så henseende lurer jeg på hvilke kulturelle verdier, egenskaper og tradisjoner vi henter ifra Islam. Da tenker jeg på noe som påvirker noen andre enn muslimene, fordi å ta hensyn til muslimene og tilrettelegge så de kan trives bedre, anser ikke jeg som multikulturisme, men medmennesklighet, forståelse og høflighet. Nå skal det sies at jeg kan forstå om antiislamister ikke synes dette, og peker heller på at det er tegn på at vi klargjør for at disse 2,2% skal ta over Norge.

Men jeg vil allikevel vite noe som tyder på dette utover at Erna uttalte sin uttalelse, som vi har konkludert med at ikke akkurat var noen så stor greie som media ville ha det til, og NAV-hendelsen var fremdeles en enkelthendelse. Krekar? Hmmm... Jeg synes ikke den heller er helt legitim, med tanke på at det faktisk går imot Norges lover å utlevere ham, samt at det også er et enkelttilfelle, og ikke en verdi, egenskap eller tradisjon i landet.

 

Jeg kan nevne ifra for eksempel USA, som er veldig lett å referere til, og allerede nevnt:

Halloween, Valentines, Thanksgiving. Dette er tradisjoner vi adopterer fra USA. Akkurat nå kommer jeg ikke på noen verdi eller egenskap, men hvis du finner en ifra Islam som blir hentet inn i norsk kultur, skal jeg klare å finne fram noen eksempler :-)

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje gått i en annen diskusjon når det gjelder tråden men nå skal jeg svare på det trådstarten stilte:

 

Det er ikke noe feil i ABB men hvordan han har hørt og lært om innvandrere.

Feilen ligger ikke i ABB men i den norske samfunnet syn på innvandrere ( Ikke misforstå meg folkens :) )

og det er to ting:

 

ALLE innvandrere er kriminelle

ALLE Muslimer er terrorister.

-jeg vet ikke hvordan hans liv har egentlig vært men jeg tror at det er disse to påstandene som har gjort slik det han gjorde

Jeg tviler ikke på at det kommer nye terrorister som ABB så lenge den norske samfunnet har disse fordommene.( Ikke misforstå meg :) )

 

Håper på at det skjer det beste :)

 

Ezio :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke HELT hvor fordommene mot innvandrere får ham til å starte en væpnet kamp mot alle akademikere og sosialdemokrater, hvor det overordnete målet er å ta over makten i alle vest-europeiske land og henrette alle sosialdemokrater og akademikere de ønsker for så å omfordele eiendelene mellom medlemmene sine og starte et hånddukkedemokrati for å erstatte demokratiet vi har i dag -- ETTER en periode med totalitært styre som kanskje aldri slutter, noe som er en reell fare dersom nordmenn ikke ønsker å bli styrt av mennesker som Breivik.

 

...

 

Å si at den mannen er redd for innvandrere blir som å kalle Holocaust en familietragedie.

Lenke til kommentar

Rent bortsett fra at Tyskland hadde ALVORLIGE problemer med sult og en uoverkommelig handelsblokade som gjorde at tyskland ikke KUNNE reise seg fra askene etter første verdenskrig.

 

...

Breivik sin ideologiske bakgrunn er jo bare tragisk i forhold.

 

Hitler:

Soldat under første verdenskrig med ambisjoner om å bli kunstner.

Som soldat var han rasende over at makten i Tyskland kapitulerte med elendige vilkår etter første verdenskrig -- vilkår pålagt Tyskland som ledet Tyskland ut i LANGVARIG hungersnød, økonomisk død og fattigdom.

Skrev et politisk verk som ble solgt i butikker i landet og som han fulgte da han kom til makten.

Han ble medlem av et politisk parti, og tok det til makten, blant annet gjennom terrorisme rettet mot hans POLITISK AKTIVE MOTSTANDERE.

Da han hadde kapret makten i Tyskland klarte han på tross av alle grusomhetene Nazistene utførte å få landet på fote og sikret at Tyskland var en stormakt selv etter sin død.

Han tok livet av seg framfor å bli fanget.

 

...

Så tar vi utøya-terroristen:

Droppet ut av videregående for å tjene penger.

Drev av salg av illegitime diplomer og unndro skatt.

Ble medlem av FPU, men droppet ut.

Drepe ungdommer som ikke engang har vært i posisjon til å forandre landet for å reklamere for boken sin, som er klipp og lim fra kilder som i hovedsak ikke engang støtter hans sak.

Han utførte aksjonene fordi han frykter at 4% av Norges befolkning skal ødelegge landet fordi disse har en annen religion enn ham selv...

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke HELT hvor fordommene mot innvandrere får ham til å starte en væpnet kamp mot alle akademikere og sosialdemokrater, hvor det overordnete målet er å ta over makten i alle vest-europeiske land og henrette alle sosialdemokrater og akademikere de ønsker for så å omfordele eiendelene mellom medlemmene sine og starte et hånddukkedemokrati for å erstatte demokratiet vi har i dag -- ETTER en periode med totalitært styre som kanskje aldri slutter, noe som er en reell fare dersom nordmenn ikke ønsker å bli styrt av mennesker som Breivik.

 

...

 

Å si at den mannen er redd for innvandrere blir som å kalle Holocaust en familietragedie.

hva ville ha skjedd hvis han for eksempel han hadde dårlige foreldre så tar han en innvandringsfamilie for å passe på han ville han da ha de samme meningene?

 

Det er hva slags kultur du lever i påvirker ditt liv :)

 

Ezio :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke HELT hvor fordommene mot innvandrere får ham til å starte en væpnet kamp mot alle akademikere og sosialdemokrater, hvor det overordnete målet er å ta over makten i alle vest-europeiske land og henrette alle sosialdemokrater og akademikere de ønsker for så å omfordele eiendelene mellom medlemmene sine og starte et hånddukkedemokrati for å erstatte demokratiet vi har i dag -- ETTER en periode med totalitært styre som kanskje aldri slutter, noe som er en reell fare dersom nordmenn ikke ønsker å bli styrt av mennesker som Breivik.

 

...

 

Å si at den mannen er redd for innvandrere blir som å kalle Holocaust en familietragedie.

hva ville ha skjedd hvis han for eksempel han hadde dårlige foreldre så tar han en innvandringsfamilie for å passe på han ville han da ha de samme meningene?

 

Det er hva slags kultur du lever i påvirker ditt liv :)

 

Ezio :)

 

Problemet er vel mer at det ikke er antiislamisme som er Breiviks sak nummer 1. Det er en hel ideologi, og dersom han hadde hatt muslimske barnepassere, hadde sannsynligvis resten av ideologien stått igjen, og han hadde gjort samme handlinga.

Hadde det vært muslimer som var det store problemet, hvorfor ta ut en diger haug med norske ungdommer, og ikke asylmottak for eksempel? Tatt ut tre slike plasser, hadde sannsynligvis påvirket muslimenes innvandring til Norge i langt større grad...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Han angrep de som ble gitt ansvaret for å åpne grensene for islamiseringen og skape det islamiserte samfunn, isteden for de som benyttet seg av det. Det er vel omtrent slik man tetter sikkerhetshull også. Man tetter sikkerhetshullet isteden for å gå etter de som benyttet seg av det.

 

Dette er forøvrig en helt vanlig forståelse i antiislamske miljøer, det at politikere/Ap har skyld i islamiseringen og ikke de som benyttet seg av Ap`s politikk.

 

Det var jo også bakgrunnen for at de ble angrepet. De representerte de islamiseringsansvarliges politikk, og ABB angrep de islamiseringsansvarlige der det gjorde mest vondt.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Så. Kan du vise til vedtak AP har gjort som har ført til at vi tar i mot muslimske flyktninger, som ikke Høyre og FRP også støtter -- eller bare skriver du uten å vite hva fakta i saken er?

 

For øvrig angrep han ikke de som ble gitt ansvaret for å åpne grensene for islamisering -- grensene våre har vært stengt, av AP, siden circa 1985..!

 

ALLE stortingspolitikerene er ansvarlig for utviklingen.

 

Ungdommene på utøya har sansynligvis ALDRI fått gjennomslag for NOE forslag de har rettet til stortinget, og er HELT uskyldige.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var jo at i utgangspunktet bommer du på grunnen, du får det til å virke som om antiislamisering var grunn nummer en for Breivik, hvilket det ikke var.

 

Dersom jeg sprenger en togbane fordi den bråker veldig utfor huset mitt, betyr ikke det at jeg er imot at NSB mener vi burde ha bedre togtilbud i landet. Da synes jeg den bråker, og er irritert over det.

 

Han gikk ikke amok på Utøya fordi han først og fremst tenkte på antiislamisering, men som et klart signal på HELE hans ideologi, hvor antiislamisering har et like stort fokus som Hitler hadde på homofile. Jovisst var de en del av de som ikke var ariske, men det var bare en bitteliten del av hva han mente. Han hadde også en langt større ideologi, utover arisk/ikke ariske hensyn.

 

Og som Red Frosthaven sier, dersom antiislamiseringa var hovedmålet har han bommet litt....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.dagbladet.no/2010/02/20/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/ekstremisme/islam/10504560/

 

http://debatt.sol.no/content/statsm-jens-stoltenberg-sidestiller-islam-med-vare-kirker-0

 

http://touch.abcnyheter.no/nyheter/2012/04/19/muslimer-arrangerer-fredskonferanse-i-oslo

 

Breiviks handlinger var hovedsakelig basert på et sterkt hat mot islam og muslimer. Han så på Arbeiderpartiet som landssvikere for å ha vært det han anså som muslim- og islamvennlige.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Setningen som stod i siste linken og som jeg siterte beskrev ganske bra hva som var den bakenforliggende årsak, hvorfor han valgte som han gjorde og hvorfor han hatet Ap nok til å gjennomføre aksjonen.

 

http://frpkoden.blogspot.no/2011/07/malrettet-politisk-heilnorsk-terror.html

 

Ideologien og tankebanene er alt annet enn nye - dette har vært en del av det rådende ordskiftet i Norge i ti år.

 

http://www.bt.no/meninger/kommentar/rossavik/En-smart-galning-2542896.html

 

Ap legitimerer og forsterker det multikulturelle samfunnet ved å pakke det inn i både strammere regler og hardhendte "uttransporteringer" på den ene siden, og antirasistisk retorikk på den andre.

 

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread202089/#post_202089

 

11 av de 20 representatene Ap får inn i bystyret, er innvandrere.

 

Dette er multikultur, slik skal Norge fronte det multikulturelle, norske demokratiet, mener AP-toppene.

Ikke bare ønsker Ap multikultur i norge, men norge skal også gå inn for å fronte det.

 

Jeg synes ikke det er rart at ABB hatet Ap når Ap kjemper hardt FOR akkurat det samme som ABB kjempet hardt IMOT. Sånn sett så var angrepet mot utøya et selvfølgelig mål, man rammer fienden på verst mulig måte med de midlene man har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...