Gå til innhold

Hva tror DU feiler ABB?


Anbefalte innlegg

Og du vet derimot ingen ting om psyken til personen. Akkurat slik du ikke vet noen ting om Breivik selv om han på overflaten passet inn i bildet du hadde forespeilet deg om en kommende terror i Norge.

 

Resten av det du skriver til Leifen18 har jo lite å gjøre med det han spør om å. Du kommer med det vanlige tullet ditt om hvordan du ser nyhetsbildet, men mangler kunnskap på samtlige fagområder du uttaler deg på. Naivitet i et nøtteskall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Men jeg er overbevist om at det som skapte han vil skape stadig nye inntil man skjønner det.

Kan du være mer presis? Snakker vi om sympatisører som tagger på moskeer og banker opp muslimer eller massedrapsmenn som sprenger bomber?

 

Når vil det isåfall komme nye terrorister? Iløpet av 5 år? 10 år? 15 år? 20 år?

 

Jeg er overbevist om at slik man taklet ABB og hans handlinger så vil det komme flere terroraksjoner. De veivalg man har tatt i eterkant har økt avstanden mellom politisk ukorrekte antiislamister og de politisk korrekte slik at de politisk ukorrekte er nødt til å ta i bruk enda mer ekstreme virkemidler for å få fokus på sin kampsak. ABB har på sett og vis lagt lista for fremtidige aksjoner. Man har et høyt fokus mot politisk ukorrekte miljøer i norge og fokuserer på ett årsdagen. Dette vet antiislamistene også. I utlandet vil jeg anta innen 5 år, mens i norge vil jeg anta 10-15 år.

Lenke til kommentar

Men jeg er overbevist om at det som skapte han vil skape stadig nye inntil man skjønner det.

Kan du være mer presis? Snakker vi om sympatisører som tagger på moskeer og banker opp muslimer eller massedrapsmenn som sprenger bomber?

 

Når vil det isåfall komme nye terrorister? Iløpet av 5 år? 10 år? 15 år? 20 år?

 

Jeg er overbevist om at slik man taklet ABB og hans handlinger så vil det komme flere terroraksjoner. De veivalg man har tatt i eterkant har økt avstanden mellom politisk ukorrekte antiislamister og de politisk korrekte slik at de politisk ukorrekte er nødt til å ta i bruk enda mer ekstreme virkemidler for å få fokus på sin kampsak. ABB har på sett og vis lagt lista for fremtidige aksjoner. Man har et høyt fokus mot politisk ukorrekte miljøer i norge og fokuserer på ett årsdagen. Dette vet antiislamistene også. I utlandet vil jeg anta innen 5 år, mens i norge vil jeg anta 10-15 år.

Rimer ikke veldig med bildet du selv har malt. 1 av 5 000 000 vil utføre en terrorhandling i løpet av 15 år. Da snakker vi ikke om en politikk som høster terrorister men mer en retning av spesielle individer utifra psykologien.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det handler vel om det klimaet som er for å utføre terrorisme nå. Man er vel mer oppmerksomme på folk som kjøper gjødsel eller bestiller politiuniformer på nett, og det er vel mer overvåking på nettsteder så folk kan ikke dele politisk ukorrekte synspunkter uten videre. Det vil derfor være vanskeligere/unødig brysomt å begå terror i norge de neste årene.

 

Andre land har ikke samme fokus, og med den mottagelsen angrepet som ABB utførte fikk, så er det ikke usannsynlig at man neste gang angriper hva som helst som f.eks et atomkraftverk, siden folk flest uansett ikke kobler angrepet mot den antiislamske krigen.

 

I utlandet har ABB lagt listen på ulikt vis. Delvis vil andre forsøke å overgå handlingene for å være best, delvis vil folk begå tilsvarende handlinger for å fortsette krigen ABB er i, delvis vil man smi mens liket er varmt, delvis vil man vise at man er med i kampen, og delvis vil man vise støtte til krigen. Derfor er det viktigere for antiislamister i utlandet å smi mens liket er varmt. Venter de 20 år med neste aksjon, er det vanskeligere å se det som en pågående krig.

 

 

Man ser samtidig fremveksten av antiislamske blackmetal/metal og annen musikk. Usikker på hvor godt de vil fenge blandt massene, men skulle ikke forundre meg om vi ser en bølge av moskebranner tilsvarende kirkebrannene vi hadde i norge i sin tid.

 

http://www.youtube.com/watch?v=61UcZIamYtE&feature=relmfu

Lenke til kommentar

men du må jo ha et visst standardavvik. Om politikken skal ha gått så langt at den får vanlige normale mennesker til å gjøre handlinger, slik du tidligere har påstått, så vil utfallet være totalt forskjellig fra det du selv beskriver.

 

At normal samfunnsproblemer trigger enkelte mennesker er derfor en sak rundt psykologi og ikke rundt samfunnsproblemene i seg selv.

 

Så langt passer Breivik så og si perfekt inn i profilen på en paranoid schizofren, som igjen er grunnen til at han også scoret positivt på ICD 10 for paranoid schizofreni. Han passer ikke inn i profilene som regnes som politisk motivert vold. Breivik faller inn under samme kategori som unabomberen.

 

 

 

Ser egentlig denne diskusjonen som ferdig da du ikke har satt deg inn i et eneste fagområde rundt saken, ingen akademis bakgrunn, ingen forståelse for psykologi og du har ikke en gang lest manifestet eller rapportene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, vi blir nok aldri enige om dette. Vi har totalt ulikt utgangspunkt for dettte. Du ser på det som en psykisk diagnose og kobler handlinger mot dette, mens jeg utelukkende ser på det som antiislamsk motivert.

Vi har en totalt ulik forståelse av årsaker til dette, og vil som sagt aldri bli enige om dette. Vi kan kanskje fortsette diskusjonen når neste ABB`er utfører neste terrorhandling. Inntil videre: So long!

Lenke til kommentar

Vi kan kanskje fortsette diskusjonen når neste ABB`er utfører neste terrorhandling.

 

Skjedde jo i Denver for to dager sidne. Helt sikkert mange som mener at voldelige filmer resulterer i slike hendelser. Psykologisk sett finnes det sikkert en forklaring på hvordan en person går fra å være en dyktig doktorgrad student til å utføre noe slikt uten at det trenger å være film-vold som får skylden.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=psoq8qYvx18&feature=related

 

Tror mye av det samme som feiler denne personen psykisk også gjelder i Breivik sitt tilfelle. legg spesielt merke til hvordan personen var som barn. Her ser vi også at det paranoide ikke nødvendigvis trenger å bety at du går rundt og er redd for alt og alle, men at du kan se klare tegn på paranioa i måten personen forholder seg til andre på det sosiale planet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Tror mye av det samme som feiler denne personen psykisk også gjelder i Breivik sitt tilfelle."

 

Jeg så gjennom hele videoen. The "Iceman" er uten tvil en sadistisk ond fettklump.

 

Det innlysende er jo at the Iceman fikk glede av å torturere, samt drepe tilfeldige katter og hunder. Henge dem. Kutte av dem halen. Brenne dem levende.

 

Det er en ekte feigings tilståelse. Selv har jeg plukket opp en påkjørt katt fra veikanten og gitt henne en ny mulighet i livet. Det kommer jeg aldri til å glemme.

 

Kjæledyrene minner meg om barna på utøya. Uvitende, uskyldige.

 

3538802276_0f71d040a2.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det handler vel om det klimaet som er for å utføre terrorisme nå. Man er vel mer oppmerksomme på folk som kjøper gjødsel eller bestiller politiuniformer på nett, og det er vel mer overvåking på nettsteder så folk kan ikke dele politisk ukorrekte synspunkter uten videre.

Terrorister trenger vel et klima mellom -30 til 40 grader celsius og nok oksigen i lufta til ikke å bli kvalt. Ellers spiller det ikke stor rolle hvor eller når. Mennesker som har lyst til å drepe mennesker finnes alltid. Politisk ukorrekte ytringer kan man heldigvis alltid dele helt uten videre. Det er bare et døgn siden jeg sa at sigøynere burde steriliseres. Ingenting pk ved det.

Lenke til kommentar

Det handler vel om det klimaet som er for å utføre terrorisme nå. Man er vel mer oppmerksomme på folk som kjøper gjødsel eller bestiller politiuniformer på nett, og det er vel mer overvåking på nettsteder så folk kan ikke dele politisk ukorrekte synspunkter uten videre. Det vil derfor være vanskeligere/unødig brysomt å begå terror i norge de neste årene.

Ehm... Det finnes flere måter å få fram sitt poeng uten å bruke politiuniform eller gjødsel...

Uniform i det hele tatt er jo egentlig fullstendig unødvendig. Og det finnes mange måter å sprenge ting på, eller måter å få tak i noe å skyte noen med.

At fokuset er større nå tror jeg er tilnærmet irrelevant. Dersom jeg ville, er jeg rimelig sikker på at jeg skulle klart å ta livet av en 10 000 folk, i hvert fall. Hvis målet mitt bare var å drive terrorrisme.

Det virker også som om det er poenget ditt, at de må drive terror. Det finnes andre måter å få fram poenget sitt på også. Hack deg inn på VG, DB og diverse andre steder, og gjør alle sakene som kommer på framsiden til en sak du vil ha fram. Klarer du å holde kontrollen i noen timer, vil budskapet komme rimelig klart fram, og det vil bli skrevet om i massevis. Spesielt hvis det er et kontroversielt budskap.

Jeg skjønner ikke hvorfor du må ødelegge OL i London eller et kjernekraftverk for å få fram poenget ditt, spesielt siden de to overhodet ikke er i nærheten av å stemme overens med det antiislamske budskapet du snakker om.

Hvordan forklarer du at det ikke har vært noen antiislamske terroraksjoner i London enda, da? Det er jo langt lettere i andre land, og Breivik har jo allerede dyttet snøballen. Hvorfor triller den ingen plass?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Abigor:

Hva skjer med overbevisningen din dersom det ikke skjer noe iløpet av ti år?

Nå kommer jeg ikke til å sitte og vente i ti år på at noe skal skje. Om noe ikke skjer, så har man vel tatt noen riktige veivalg samt at mer overvåking på forum osv har huket tak i de neste potensielle. Hovedpoenget mitt er at mange av de veivalg man gjorde underbygger de politisk ukorrektes påstander og derfor har man helt bensin på bålet når man kanskje burde slukket det med vann. Man skapte også en slags mal for hva som skal til for politisk ukorrekte for å bli hørt. Andre vil følge samme mal.

 

Terrorister trenger vel et klima mellom -30 til 40 grader celsius og nok oksigen i lufta til ikke å bli kvalt. Ellers spiller det ikke stor rolle hvor eller når. Mennesker som har lyst til å drepe mennesker finnes alltid. Politisk ukorrekte ytringer kan man heldigvis alltid dele helt uten videre. Det er bare et døgn siden jeg sa at sigøynere burde steriliseres. Ingenting pk ved det.

Malen går ved å snitte folk nå:

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/etterforsker-romfolkhets-paa-facebook-3847612.html

Er du en kjent politiker og skriver at sigøynere burde snittes opp i småbiter, så skal du se at du får omtale også :-)

 

Leifen18:

Jeg skjønner ikke hvorfor du må ødelegge OL i London eller et kjernekraftverk for å få fram poenget ditt, spesielt siden de to overhodet ikke er i nærheten av å stemme overens med det antiislamske budskapet du snakker om.

Hvordan forklarer du at det ikke har vært noen antiislamske terroraksjoner i London enda, da? Det er jo langt lettere i andre land, og Breivik har jo allerede dyttet snøballen. Hvorfor triller den ingen plass?

Med ABB`s handlinger så plasserte man ansvaret for islamiseringen hos myndighetene og det største partiet og man flyttet fokuset vekk fra den enkelte muslim som ansvarlig. Har null interresse av OL, men ser jo at det ville hatt en oppmerksomhetseffekt om noen hadde utført en terroraksjon under f.eks åpningsseremonien. Samtidig så var det rimelig høyt sikkerhetsnivå, så det var neppe enkleste mål. Angrep mot kjernekraftverk er omtalt av ABB selv, og et opplagt mål om man er på jakt etter mest mulig effekt for å få frem sitt budskap.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.8215061

http://www.estatenyheter.no/component/content/article/1678.html

http://islamgbg.wordpress.com/

Jeg synes ikke det er helt usannsynlig at kombinasjonen med dårlig sikkerhet, muligheten til å få inn en bombebil, og et islamsk miljø er en helt usannsynlig kilde til terror. En svensk ABB`er kan lage en bombebil og ta kjernekraftverket med de skader det kan medføre.

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/fant-sprengstoff-ved-atomkraftverk-i-sverige-3814698.html

 

Terrorismens grunnprinsipp er vel å gjøre maksimal skade med minimal innsats, dvs maksimere effektiviteten. Tror også generelt at aksjoner mot islamiseringen er lagt på is fremover, siden ABB`s handlinger har fått det fokus det har mot antiislamske miljøer.

Lenke til kommentar

Vi har allerede gått igjennom dette svært mange ganger. Hvorfor fortsetter du med at ABB har én sak, og det er antiislamisme? Det ér, og blir, feil.

 

Og jeg er 85% sikker på at dersom noen faktisk hadde et mål om terrorisme, hadde ingen av de tiltakene som er blitt gjort nå stoppet dem. Det er for eksempel ikke noe problem i det hele tatt å gjøre alle nødvendige forberedelser i et annet land, ta med det du skal ha (om det så krever en gigantisk semi-trailer) og kjøre over grensa, eller bare ta båten. I tillegg tror jeg heller ikke det er noe som helst problem å faktisk gjøre akkurat de samme forberedelsene her i Norge heller.

Det er ikke akkurat som om Norge forventer et nytt angrep i spesielt større grad enn før. Litt, ja, men det er ikke slik at det forventes til enhver tid. Vi har for eksempel overhodet ikke økt sikkerheten på fotballkamper, selv om en og annen politisk samling har hevet nivået litt, i form av å ha kontakt med politi, og en eller åtte ekstra vakter, type foreldre eller noe.

 

Og det er nok ikke mange som er enige med deg i at myndighetene plutselig har fått et større ansvar ovenfor islamiseringen av Norge, det er nok langt flere som mener nå at myndighetene har fått et større ansvar i opplæring av politiet, så de kan være bedre forberedt om det skulle skje en gang til.

 

Vi er nok i langt større grad bedre rustet til å takle en eventuell terroraksjon i etterkant, enn vi er til å forebygge den. Det vises blant annet med tiltakene som er blitt gjort på disse leirene. Det er ikke at de har noen ekstra bombehund med seg, eller noe slikt, men at politiet er mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Abigor:

Hva skjer med overbevisningen din dersom det ikke skjer noe iløpet av ti år?

Nå kommer jeg ikke til å sitte og vente i ti år på at noe skal skje. Om noe ikke skjer, så har man vel tatt noen riktige veivalg samt at mer overvåking på forum osv har huket tak i de neste potensielle. Hovedpoenget mitt er at mange av de veivalg man gjorde underbygger de politisk ukorrektes påstander og derfor har man helt bensin på bålet når man kanskje burde slukket det med vann. Man skapte også en slags mal for hva som skal til for politisk ukorrekte for å bli hørt. Andre vil følge samme mal.

Dersom ingenting skjer så hadde du fortsatt rett i at nye terrorister ville trå frem, men at politiet fikk stoppet dem i tide? Det er med andre ord umulig at du tar feil i at det skapes flere terrorister etter 22. juli?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...