Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet nok ikke newton om alle telefoner i verden, og tok for seg de det ble lagt ut påstand om. Men OPPO Find 3 er tynnere enn iPhone 5 etter det jeg kan se. Nå er ikke tykkelsen og vekten til iPhone 5 det mest imponerende, men hvordan de har klart å pakke inn hw som slår det som er av telefoner på markedet nå, inn i ett så lite skal.

 

Komponentene blir bare mindre og mindre for hver måned som går. Så det er ikke akkurat noen nyhet at man får mere elektronikk i et mindre skall.

Lenke til kommentar
Ehh. . Prøv en gang til.. men Google deg fram til oppo finder 3.. den mobilen har vært på markedet i snart ett år og er fortsatt verdens tynneste:-)

 

http://www.gizchina....3-vs-iphone-4s/

Hvor tynn er den på det tjukkeste punktet, som på bildet see ut til å være kameraet, mon tro?

 

Jeg ble nysgjerrig, så hentet ut bildet fra artikkelen DroidOle linket til som sammenlikner iPhone 5 mot Oppo Finder 3, klippet ut det tykkeste punktet fra begge telefonene og roterte utsnittet slik at begge lå vannrett for å kunne sammenlikne tykkelsen.

 

Ser ut til at Oppo Finder 3 er tykkere enn iPhone 5 pga kameraklumpen sin:

 

post-52269-0-79133800-1348122980_thumb.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Ehh. . Prøv en gang til.. men Google deg fram til oppo finder 3.. den mobilen har vært på markedet i snart ett år og er fortsatt verdens tynneste:-)

 

http://www.gizchina....3-vs-iphone-4s/

Hvor tynn er den på det tjukkeste punktet, som på bildet see ut til å være kameraet, mon tro?

 

Jeg ble nysgjerrig, så hentet ut bildet fra artikkelen DroidOle linket til som sammenlikner iPhone 5 mot Oppo Finder 3, klippet ut det tykkeste punktet fra begge telefonene og roterte utsnittet slik at begge lå vannrett for å kunne sammenlikne tykkelsen.

 

Ser ut til at Oppo Finder 3 er tykkere enn iPhone 5 pga kameraklumpen sin:

 

post-52269-0-79133800-1348122980_thumb.jpg

 

Du tar nok feil igjen:

 

http://techpp.com/20...est-smartphone/

 

Den er 7.1 mm på det tykkeste :)

 

 

"about humps and bumps in these phones, Oppo Finder is just 7.1mm thick even at its thickest point."

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Jaja dette blir bare verre og verre :p greit å lage en tynn mobil om man bare lar de komponentene som er vanskelig å få inn under skallet heller stikke ut, og så påberope seg å være tynnest.

Mulig dette ikke gjelder for telefonen over, men mange produsenter gjør dette.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

I såfall blir det interessant å måle høyden på pyramidene i Egypt ;)

 

Edit: Svaret er til han over :)

 

Hvorfor skulle det bli interessant å måle høyden på pyramidene i egypt ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm

Det sies i dag fra Apple Norge at det ikke blir forhåndsbestilling av iPhone 5. Enkelte rapporterer dog at salget åpnes fem dager før 28. september.

Endret av Slettet-x8Ugjm
Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg skal ha 16 eller 32 gb?

 

Har ingen musikk eller filmer (en sjelden gang kanskje, men filmene sletter jeg evt etter jeg har sett dem) på telefonen, men bruker spotify (synker egentlig maks 200 sanger derfra og har fri bruk av nett, så behovet for offlinelister er ikke så stort), og tar en del bilder. Når det gjelder apps er jeg sånn midt på treet. Er flink til å slette unna når jeg ikke bruker dem/blir lei. Tror egentlig det skal holde med 16, men fint om noen har noen innspill :)

Endret av whistle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

I såfall blir det interessant å måle høyden på pyramidene i Egypt ;)

 

Edit: Svaret er til han over :)

 

Hvorfor skulle det bli interessant å måle høyden på pyramidene i egypt ?

Fordi de ulike mobilprodusentene hadde kommet frem til mye forskjellige målinger.

 

Hadde man sagt mål av bredden hadde jeg sett humoren.

 

Ser ikke helt ironien i mål av høyde-

Lenke til kommentar

En (stor) håndfull innlegg har blitt slettet og én bruker har blitt utestengt. Dette er ikke en tråd for å sammenligne iPhone 5 med ymse andre telefoner. Det er heller ikke en tråd for å klage over hvilke funksjoner som mangler i iOS 6 eller på iPhone 5. Og det er ihvertfall ikke en tråd hvor det er greit å snakke nedlatende til andre brukere.

Enkelte står i fare for å få forumtilbudet trukket tilbake hvis de fortsetter på samme måte. Det er helt opp til dere. :)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...