Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funnet en artig bug;

 

bilder jeg tar med filter med den nye kameraappen blir lastet opp uten filter til icloud-bildemappen. Snakker da om synkroniseringen til icloud-mappe i Windows.

 

Samme hos dere?

 

Det er meininga at det skal vere sånn, slik at det skal vere lettare å bearbeide seinare. Deler du bileta fra telefonen derimot, vil ha filtera/redigeringa ;)

Lenke til kommentar

Hei. Skal til London neste uke og lurer på å kjøpe meg iPhone 5S der nede. Hvor mye vil jeg omtrent spare når jeg kjøper i England kontra visst jeg kjøper i Norge? Får man kjøpt telefon uten abonnement på hvilken som helst butikk i England? Får jeg muligheten til å velge norsk språk på en telefon som er kjøpt der?

Lenke til kommentar

 

Det er meininga at det skal vere sånn, slik at det skal vere lettare å bearbeide seinare. Deler du bileta fra telefonen derimot, vil ha filtera/redigeringa ;)

"It's not a bug, it's a feature" :)

 

Synes det er langt ifra logisk at jeg bilde jeg tar skal få endret innstillinger når det overføres til PC, men men. Mye av poenget med filtere er da å ikke skulle drive med redigeringsarbeid i ettertid.

Lenke til kommentar

De siste dagene har jeg fått problemer med iMessage to ganger. Den vil ikke sende, og den ene gangen ville den hverken sende eller motta. Omstart løste problemet begge ganger.

 

Tips, erfaringer?

 

Dette er visst utbredt i iOS7, og blir fikset:

 

http://arstechnica.com/apple/2013/10/apple-imessage-problems-to-be-fixed-in-upcoming-ios-7-update/

 

 

“We are aware of an issue that affects a fraction of a percent of our iMessage users, and we will have a fix available in an upcoming software update,” Apple said.

Typisk at det rammer meg :)

Lenke til kommentar

Hei. Skal til London neste uke og lurer på å kjøpe meg iPhone 5S der nede. Hvor mye vil jeg omtrent spare når jeg kjøper i England kontra visst jeg kjøper i Norge? Får man kjøpt telefon uten abonnement på hvilken som helst butikk i England? Får jeg muligheten til å velge norsk språk på en telefon som er kjøpt der?

Kjøp på en Apple Store, der selger de alle modeller også ulåst. Det er flere Apple Store i London, blant annet en fin i Regent Street, og en i nordenden av Covent Garden. Priser finner du på www.apple.co.uk. Ta med passet ditt når du handler, og si at du skal ha skjema for moms-refusjon ("tax free"), så ordner du dette på flyplassen på veien hjem. Du får tilbake sånn ca 13% av kjøpesum etter noen dager.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har egentlig hatt trøbbel med telefonen min siden jeg fikk den (den skrur seg av på 15% som oftest). Ringte Apple i går og de kjørte en diagnose og så at batteriet feilet på testen, så de sender meg swap enhet. Og reserverer beløpet til jeg har sendt den gamle i retur.

 

Her kommer problemet, jeg har tidligere åpnet telefonen. Er ingen merker på skruer (sjekket nøye), med unntak av at jeg tidligere har testet batteriet i en annen iPhone 5. Derfor er det på stickeren (den du drar ut batteriet med) mulig å se at jeg har tatt det ut.

 

Kommer de til å åpne og merke dette tro?

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget lyslekkasje mellom glass og aluminiumslisten oppe i høyre hjørne av telefonen. Har en garantisak på gang hos apple kundeservice.

 

De foreslo at de sender en swap-enhet mot reservering av et beløp på konto samt 200 - 300 kr betalt. Er det noen som har erfaring med dette og vet hvor langt tid prosessen tar?

 

  • Hvor fort kommer swapenheten i posten?
  • Hvor lang tid tar det før reservasjonen av pengene opphører?

Noen som vet noe om dette?

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

200-300kr betalt? Hvorfor skal de ha betaling? Feil med enhet som faller inn under garanti/reklamasjon skal foregå uten kostnader for kunde.

Reservasjon av beløp er greit, for da slipper du å være uten telefon så lenge (litt håpløst å måtte levere telefon på Posten, vente 2-3 dager før Apple får den, de skal godkjenne mottak, sende deg ny telefon, POsten noen dager osv). Etter hva jeg har fått med meg overfører de pengene tilbake så fort mobilen er registrert mottatt. Dersom du ikke stoler på at Apple refunderer beløpet kan du bruke et kredittkort istedetfor et debetkort. Da er du meget godt beskyttet iht. norske kredittlover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne lyslekkasjen er vel en forholdsvis vanlig "feil" på iPhone 5. Det florerte med meldinger om det i starten. De fleste som dekker til skjermen i et mørkt rom vil kunne se det.

 

Jo, du har godt mulig rett. Jeg har sett samme feilen på en del andre telefoner også. Men det er ikke en grunn til å godta det. I tillegg til dette tyter det lys ut mellom høytaler i overkant av skjermen og lyssensoren. Det mangler litt hvit underlag under glasset akkurat der. Ellers har jo samtalekvaliteten vært tidvis helt elendig, så det er mulig ny telefon kan fikse dette også.

 

Men apple skal ikke skryte på seg sinnsykt bra kundeservice. 815 - takst og 35 minutter samtale med flerfoldige venteperioder underveis. I tillegg sa kundebehandleren at de kom til å reservere rundt 3300 kr fra min konto, men dette stemte ikke. De reserverte summen for en helt ny telefon - nærmere 6000 kr. Glad jeg brukte kredittkortet egentlig.

 

Håper hele prosessen går smertefritt og fort!

Lenke til kommentar

Helt enig, men mye av årsaken til dårlig kundeservice her til lands er at vi ikke har noen Apple Store. Hadde man hatt en av disse i hver av de store byene hadde det løftet dette inntrykket betraktelig. Har selv hatt flere frustrerende opplevelser med postsale hos Apple.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt enig, men mye av årsaken til dårlig kundeservice her til lands er at vi ikke har noen Apple Store. Hadde man hatt en av disse i hver av de store byene hadde det løftet dette inntrykket betraktelig. Har selv hatt flere frustrerende opplevelser med postsale hos Apple.

 

Jeg tror nok dette blir siste gang jeg kommer til å kjøre garantisak overfor apple direkte. Men utrolig nok har de klart å sende fra seg nyttig informasjon om prosessen på min e-post, så jeg er ikke helt uopplyst per nå.

 

Jeg har kommet til trinn 2 av 3, dvs. at jeg venter på produktutskiftning. Men jeg har ikke fått noe sporingsnummer på erstatningstelefonen, så det er vanskelig å vite når den kommer.

 

Videre var apple ganske så ivrig på å vite om telefonen var uten skrammer og fuktskade. Heldigvis for meg så er telefonen strøken, men hvem har ikke en eller annen ripe etter ett års bruk? Det bør de ta høyde for.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...