Gå til innhold

Hva bør jeg spille ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det er masse spill der ute som er morsomme å spille. Kommer litt ann på hva du er ute etter.

 

RTS

RPG

MMOPRG

FPS

 

For å nevne noen av spillformene som er der :p

 

Selv så digger jeg å spille Starcraft 2 (RTS), League of Legends (RTS), Battlefield 3 (FPS), Call of Duty (FPS), har spilt World of Warcraft siden (MMOPRG) starten (men begynner å bli utspilt og folk slutter å spille det mer og mer) og jeg kommer til å spille Guild Wars 2 (MMORPG) når det kommer ut.

 

Detter er alle online spill (Starcraft 2 kan spilles offline) men det er jo enda fler offline spill som er bra.

Endret av xoura_himori
Lenke til kommentar

Diablo 3 er ein av de gøyeste spillene er har spilt, bra grafikk, spillet har bare fått 6 ere og 9.5 av 10 :p.

Det er da eit MMORPG.

 

Men vist du liker skytespill ville eg anbefalt Counter Strike Source eller det nye som kommer om ein liten stund

 

jeg liker og spille spill som har mye eventyr ;D

 

Da ville eg anbefalt Diablo 3, den har da ein "story" der du skal gå rundt og gjøre quest og drepe forsjellige ting. redde folk og det er ikke likt på wow (Wow gjør du så og si det samme om og om igjen 100 ganger, lite variasjon )

Lenke til kommentar

Diablo 3 er vel et Hack and Slash. Det har også en medicore story (synes jeg), 0 utfordring på Normal difficulty, og dreier seg veldig mye om å farme gear etterhvert som du går opp i vanskelighetsgradene. Det er også best co-op med venner. Vil ikke anbefale det til en Jente som er ute etter eventyr spill, med mindre det jeg beskrev hørest fristende ut.

 

Jeg har ikke så mye erfaring med eventyr spill desverre, men det kommer jo veldig an på hvilke type spill du liker å spille. RPG spill med god story kan kanskje være noe for deg? Mass Effect serien, Dragon Age: Origins eler kanskje Portal 1 og 2?

Lenke til kommentar

Diablo 3 er et hack and slash, dvs du går fremover og banker en endeløs horde av fiender uten mål og mening. Vil du ha eventyr finnes det langt bedre alternativer som f.eks Kingdoms of Amalur: Reckoning, Gothic-serien og Risen (for PC; konsollporten ble gjort i all hast av noen helst andre og er ikke verdt en utdatert femtiøring engang). Risen 2 er også morsomt nok, men ikke akkurat på topplisten min.

 

Dragon Age har sine sider, men DA1 og 2 er svært forskjellige på veldig mange måter. DA1 (dvs Origins) føles mer som et gammeldags rollespill i stil med Baldur's Gate osv, men DA2 er mer et actionspill med rollespillelementer. Begge to er bra spill, men personlig likte jeg ingen av dem. Ellers har vi jo Mass Effect. Personlig elsket jeg det første, men mislikte det andre og har knapt rørt det tredje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beyond Good and Evil kanskje? Ikke helt ny, men så bør den funke på det meste av PCer, laptop'er eller netbooker (med en windows da, helst windows XP antagelig, eller kompatibelt med det). kr 39,- på cdon.com ser jeg :)

Dessuten skal det endelig komme en 2'er, men det tar nok fortsatt en stund (til neste år++?)

 

Kommer ikke på noe mer i farta. Mye som er nevnt i postene over også.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke må ha nye spill med fancy grafikk er det mange gode spill som er en del år gamle.

-Rayman Forever*

-Little Big Adventure 1 og 2*

-Beyond Good and Evil

-The Longest Journey

Alle disse får du billig på GOG.com

 

Et par andre nyere indie spill:

-LIMBO

-Bastion

-Braid

-Amnesia: The Dark Descent

-Trine 1 og 2

-Warp

-Q.U.B.E

 

Valve har også gode spill:

-Half Life 1 og 2*

-Portal 1 og 2*

 

* = Mine favoritter.

 

Alle indie og Valve spillene får du kjøpt på Steam og nesten alle er det gratis demo av der. Steam kan du laste her.

Endret av eleNef
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...