Gå til innhold

Nytt kort til BF3. har gtx570. velger jeg 670 eller 680 ?


Anbefalte innlegg

Vet du ca når GK110 ventes på markedet..?muligens bra julegave til meg sjøl kansje ?

 

Det er ikke offentliggjort noen laseringsdato men de fleste rykter henviser til at den mest sannsynlig vil bli lansert rundt Q4 2012 - altså mot slutten av året.

Da overlever jeg nok med 570 kortet mitt ei stund til tror jeg :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kjøpt enda ett 570 og kjørt SLI :)

Det ville ikke jeg ha gjort. Ville solgt det jeg hadde og brukt de pengene jeg fikk + mellomlegget for enda et 570 og kjøpt det beste singel-gpu kortet jeg hadde hatt råd til.

Disse Sli/cfx oppsettene er mer styr enn det er gøy, spesielt for oss som ikke har så veldig peiling/interesse av å fikse, mikse og justere i alle mulige vinkler og kroker.

Lenke til kommentar

Er det vanlig å lansere nye generasjoner med grafikkort to ganger i året?

 

GTX 480 ble lansert i løpet av 2010 i likhet med GTX 580. Det er fult mulig at dette også blir tilfellet med GTX 680 og GTX 780 - altså i løpet av 2012.

 

Forsåvidt så er fortsatt GTX 780 kun spekulasjoner per dags dato (slik jeg oppfatter det).

Det "bygges" muligens basert på Kepler , men flott om du kommer med litt grundig informasjon om det finnes?

 

Jeg henviser til GTX 780 som GK110 fram til det blir offentliggjort noe annet. Det er veldig sannsynlig at Nvidia offentliggjør en ny GTX X80 senere i år spesielt på bakgrunn av den korte tiden mellom GTX 480 og GTX 580. Fram til da så er alt rykter slik som det alltid har vært før en offentliggjøring.

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjører ca samme oppsett som deg med et gtx570 kort og spiller bare bf3... Jeg har alt på low ( 1920x1080 ) for å kunne ha rundt 100fps stabilt har en 120hz skjerm og merker stor forskjell når jeg setter opp grafikken på high, da forsvinner den gode flyten.... Har du 120hz skjerm og kan bruke litt peng... Gå for et Gtx 680 :) gjerne fabrikk OC - jeg venter selv på Asus sitt gtx 680 TOP kort... Gogogo

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt enda ett 570 og kjørt SLI :)

Det ville ikke jeg ha gjort. Ville solgt det jeg hadde og brukt de pengene jeg fikk + mellomlegget for enda et 570 og kjøpt det beste singel-gpu kortet jeg hadde hatt råd til.

Disse Sli/cfx oppsettene er mer styr enn det er gøy, spesielt for oss som ikke har så veldig peiling/interesse av å fikse, mikse og justere i alle mulige vinkler og kroker.

 

Mhm, hadde selv SLI GTX 570 og solgte begge disse 2 til fordel for GTX 680.

Selv om benchmarker tyder på at det burde vere lik ytelse så yter GTX 680 bedre for min del. Er mindre problem med framedrops og microstuttering.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt enda ett 570 og kjørt SLI :)

Det ville ikke jeg ha gjort. Ville solgt det jeg hadde og brukt de pengene jeg fikk + mellomlegget for enda et 570 og kjøpt det beste singel-gpu kortet jeg hadde hatt råd til.

Disse Sli/cfx oppsettene er mer styr enn det er gøy, spesielt for oss som ikke har så veldig peiling/interesse av å fikse, mikse og justere i alle mulige vinkler og kroker.

 

Mhm, hadde selv SLI GTX 570 og solgte begge disse 2 til fordel for GTX 680.

Selv om benchmarker tyder på at det burde vere lik ytelse så yter GTX 680 bedre for min del. Er mindre problem med framedrops og microstuttering.

 

Microstuttering er grunn nok til å holde seg unna SLI. Bedre å kjøpe midend kort å oppgradere oftere imo.

Lenke til kommentar

Microstuttering er grunn nok til å holde seg unna SLI. Bedre å kjøpe midend kort å oppgradere oftere imo.

 

Du mener vel at det er bedre å kjøpe high-end kort for å oppgradere med større mellomrom? En GTX 580 varer lenger enn en GTX 570 - osv.

 

Se benchmarks på 670 vs 680. F.eks her http://www.anandtech.com/bench/Product/598?vs=555

Det er også minimal forskjell mellom 570 og 580. Hvis man skal ha high end går man for faktisk high end å kjøper tokjerners kortene 690 eller ATI sin tilsvarende.

Lenke til kommentar

Se benchmarks på 670 vs 680. F.eks her http://www.anandtech...duct/598?vs=555

Det er også minimal forskjell mellom 570 og 580. Hvis man skal ha high end går man for faktisk high end å kjøper tokjerners kortene 690 eller ATI sin tilsvarende.

 

Det er mye større forskjeller mellom GTX 580 - GTX 570 enn GTX 680 - GTX 670. Hvis man virkelig vil ha en god spillopplevelse så holder man seg langt unna SLI / CF og dual GPUs da de har microstutter og andre unødvendigheter - også mangelen på SLI / CF støtte i enkelte spill.

 

GTX X80 og HD X970 (minus dual GPUs) er som regel alltid det beste high-end valget med unntaket av dette ene tilfellet mellom GTX 680 og GTX 670.

 

Faktisk High-end? GTX 670 og oppover er faktisk high-end.

Lenke til kommentar

Microstuttering er grunn nok til å holde seg unna SLI. Bedre å kjøpe midend kort å oppgradere oftere imo.

 

Du mener vel at det er bedre å kjøpe high-end kort for å oppgradere med større mellomrom? En GTX 580 varer lenger enn en GTX 570 - osv.

Forskjellen mellom et 580 og et 570 er under 15%, her er vi vel enige?

 

Scenarie 1, du kjøper de kraftigste single-GPUene ute:

GTX 580 kjøpes i 2010, du spiller spill bra inntil BF4 kommer ut og ditt en gang ypperlige GTX 580 klarer bare 35 fps på laveste innstillinger, du må altså kjøpe nytt kort til 4000 kr eller mer.

 

Scenarie 2, du kjøper de nest-kraftigste single-GPUene ute:

GTX 570 kjøpes i 2010, du spiller spill bra inntil BF4 kommer ut og ditt en gang ypperlige GTX 570 klarer bare 31 fps på laveste innstillinger, du må altså kjøpe nytt kort til 2500 kr eller mer.

 

At det dyrere kortet er kraftigere enn det mindre dyre kortet betyr ikke at det er mer fremtidssikkert, det er logikk for tolvåringer.

 

EDIT:

Sånn rent teknisk sett er vel alt fra GTX 670 og HD 7870 og oppover cutting edge, GTX 680 og HD 7970 kan klassifiseres som bleeding edge.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke sagt at det var bedre å kjøpe 7870 i år og oppgradere oftere enn å kjøpe 680 og oppgradere sjeldnere. Det blir det samme.

Det er foreløpig ingen grunn til å tro at det beste kortet i 2012 vil være ubrukelig i 2014. Med tanke på at produsenter er helt avhengig av å nå de store massene med gamere, så må ethvert spill som lanseres også ha muligheten for å kjøre på "dårlig" hardware.

Kanskje 680 er direkte dårlig om 4 år, men aldri i verden om det er det om 2 år. 7870 derimot vil jo ha mindre marginer.

 

Så lenge det finnes konsoller som også skal ha majoriteten av spillene vil det jo tilnærmet aldri skje at dagens beste grafikkort ikke klarer å kjøre morgendagens spill på lavere innstillinger, innenfor rimelighetens grenser mtp tidsperspektiv.

 

Jeg synes disse evinnelige diskusjonene om det er bedre å kjøpe high-end enn mid-range er fullstendig latterlige. Det er bedre hvis man har råd til det og/eller hvis man har en mistanke at man ikke er sikker på å bli fornøyd med mid-range.

Det er flere faktorer enn bare innkjøpsprisen å ta høyde for; pris ved videresalg, mindre tidsbruk på justering av innstillinger for å bli fornøyd, ro i sinnet om kortet holder de neste spillene som kommer osv.

 

Hva som er bra for meg er nødvendigvis ikke bra for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...