Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva jeg gikk tilbake i streamen til der det var snakk om release, de har satt et vindu på ei uka, de hadde tenkt å release i 50k key waves men tar alt på en gang i stedet så de skal forsikre seg om at arkitekturen er klar.

Han ga ikke en eksakt dato pga det men innen ei uka var nå det jeg hørte.

Lenke til kommentar

Bare måten man skal holde styr på om man er sulten eller drikke, flere som forstod logikken i det ? Når det var minuspoeng så var man ikke sulten, men + poeng så var du sulten ............. Så her har du et 5 sifra tall du må holde styr på som samtidig påvirker helsen din som igjen er et 5 sifra tall igjen sikkert. Bare whyyyy ...... hvorfor må dem gjøre sånt ? Bare legg et ikon som blir grønt og rødt som dem har hatt det.

 

Og selv om syncen ikke er på plass enda så oppfører seg zombiene helt tullete enda. Hvorfor skal dem hoppe som dem gjør også ? Skal vi med den fantastiske syncen som kommer på plass greie å treffe dem i luften ?

 

Hadde forventet meg noe mer i retning som man ser i DayZ modden til Arma 3 som ser rett og slett herlig ut. Ikke bare grafikken men animasjonene er nydelig. Blæhhhh....håper dem seriøst klarer å gjøre dette bra men jeg klarer ikke å la være å bli negativ etter å ha sett mer og mer av standalone. Sikkert ikke eneste.

Lenke til kommentar

Hva jeg gikk tilbake i streamen til der det var snakk om release, de har satt et vindu på ei uka, de hadde tenkt å release i 50k key waves men tar alt på en gang i stedet så de skal forsikre seg om at arkitekturen er klar.

Han ga ikke en eksakt dato pga det men innen ei uka var nå det jeg hørte.

 

Det var det som ble sagt, ja. Så da får vi bare vente å se om det faktisk blir slik.

Lenke til kommentar

Hadde forventet meg noe mer i retning som man ser i DayZ modden til Arma 3 som ser rett og slett herlig ut. Ikke bare grafikken men animasjonene er nydelig. Blæhhhh....håper dem seriøst klarer å gjøre dette bra men jeg klarer ikke å la være å bli negativ etter å ha sett mer og mer av standalone. Sikkert ikke eneste.

 

Du er et godt eksempel på dem som har forventinger til en alpha som ikke henger på greip med en rasjonell virkelighetsoppfatning (om du vet hva en alpha er).

 

Det er også åpenbart å se rundtom på forskjellige forum at det ikke er spillet som skuffer folk, det er forventningene og den nerdete hypingen (som de sløveste ungene påfører seg selv) som gjør dem skuffet. Håper i grunn spillet er verre enn dette på release, så vi slipper de verste infantilske barna som ønsker seg et BF3 med store maps.

 

Med tanke på hvor mye informasjon som ligger ute, og hvor åpen Rocket er om både utviklingen, tilstanden i spillet, og visjonen rundt hele konseptet, så er det for meg helt utrolig at en superhypet ungdom som deg selv klager over ting som burde vært en total selvfølge også før vi fikk se første screenshot av SA.

 

Det er snart leggetid!

Lenke til kommentar

Bare måten man skal holde styr på om man er sulten eller drikke, flere som forstod logikken i det ? Når det var minuspoeng så var man ikke sulten, men + poeng så var du sulten ............. Så her har du et 5 sifra tall du må holde styr på som samtidig påvirker helsen din som igjen er et 5 sifra tall igjen sikkert. Bare whyyyy ...... hvorfor må dem gjøre sånt ? Bare legg et ikon som blir grønt og rødt som dem har hatt det.

 

Og selv om syncen ikke er på plass enda så oppfører seg zombiene helt tullete enda. Hvorfor skal dem hoppe som dem gjør også ? Skal vi med den fantastiske syncen som kommer på plass greie å treffe dem i luften ?

 

Hadde forventet meg noe mer i retning som man ser i DayZ modden til Arma 3 som ser rett og slett herlig ut. Ikke bare grafikken men animasjonene er nydelig. Blæhhhh....håper dem seriøst klarer å gjøre dette bra men jeg klarer ikke å la være å bli negativ etter å ha sett mer og mer av standalone. Sikkert ikke eneste.

Å igjen det er tidlig alpha så ta deg en bolle, som han sa ikke kjøp standalone alpha om du ikke vil være med å teste å finne bugs osv, men da kan du gjøre noe annet til spillet kommer mot beta osv.

 

Den debug monitoren der skal nå bort siden det skal gå på audio/visuelle effekter men du skal inntill videre få beskjed om sult å det via tekst i chatten.

 

Og gameplay over grafikk hvilken som helst dag! men seriøst gi dem til til å forbedre arkitekturen å det så kommer grafikk forbedringer for dere grafikk horer.

Lenke til kommentar

Å igjen det er tidlig alpha så ta deg en bolle, som han sa ikke kjøp standalone alpha om du ikke vil være med å teste å finne bugs osv, men da kan du gjøre noe annet til spillet kommer mot beta osv.

 

Den debug monitoren der skal nå bort siden det skal gå på audio/visuelle effekter men du skal inntill videre få beskjed om sult å det via tekst i chatten.

 

Og gameplay over grafikk hvilken som helst dag! men seriøst gi dem til til å forbedre arkitekturen å det så kommer grafikk forbedringer for dere grafikk horer.

Du kan ta deg en bolle med ekstra melis på! Jeg sier bare at jeg hadde mer forventinger enn det vi fikk servert nå. Dette er ikke nok til å få meg til å spille DayZ igjen selv om dem fikser sync. Og du spekulerer også egentlig, du vet ikke med 100% sikkerhet at de faktisk kommer til å fikse opp i alt dette.

 

Håper for all del at dem klarer å gjøre dette bra men jeg og flere blir bare mer og mer skeptisk desto mer vi får se av spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Geezes, jeg er 31år. Har vært med i en god del alpha og betaer gjennom tidene så ja, jeg vet hva det er. Dette er et diskusjonsforum og jeg sier med min egen erfaring at jeg er skeptisk på om dette blir bra.

Det må du bare godta og ikke ta av helt og unnskylde alle svakhetene for at det bare er alpha. Det er det teiteste folk kan gjøre. Har ikke tall på hvor mange alphaer som faktisk har gått over til retail med fleste av svakhetene vi poengterte i alphaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

alle svakhetene?, jeg ser bare at du henger deg opp i stats fra debug monitoren som ikke kommer til å være der, du snakker om zombiene som enda er uferdige forde de ikke har implementert event handleren som skal synce angrepene, å hvorfor skulle ikke zombiene ha et angrep der de slenger seg mot deg? selv om at jeg håper at det ikke er noe de blir til å ty til hele tiden.

Animasjonene er ikke ferdig enda som du sikkert hørte om du så på streamen.

 

Jeg unnskylder ikke svakhetene men jeg ser potensialet i SA, nå er jo også bohemia et decent nok spillstudio så de tar jo utviklingen av standalone seriøst så det som det er problemer med blir fikset, om du følger med på rocket sin twitter/reddit så ser du at han følger med på communitiet og tar tips om forbedringer fra oss, svarer på spørsmål osv.

 

Kan gjerne nevne noen av de alphaene du har spilt som kommer med samme svakhetene fra alpha til retail med et seriøst spillstudio bak seg.

Lenke til kommentar

Vi så jo potensialet i en stand-alone for et år siden ved release av alphautgaven av modden.

Så et år med jobbing, og vi sitter igjen med.. noe som potensielt er verre enn det de begynte med, men som har masse fine ord om arkitektur og twitterhelter som roper alpha.

 

Vi får se.. Kan ikke gjøre noe annet.

 

Av hva jeg har hørt, virker det som det er mye av det jeg finner underholdene ved modden som ikke lenger vil være tilstede.

Og heller ikke støtte for andre kart enn Chernarus.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Vi så jo potensialet i en stand-alone for et år siden ved release av alphautgaven av modden.

Så et år med jobbing, og vi sitter igjen med.. noe som potensielt er verre enn det de begynte med, men som har masse fine ord om arkitektur og twitterhelter som roper alpha.

 

Vi får se.. Kan ikke gjøre noe annet.

 

Twitterhelter som roper alpha er det tydeligvis langt i fra nok av, da det åpenbart er godt voksne folk her inne som roper "fail!" om en PRE-alpha, og samtidig sier han vet hva alpha/beta er. Alpha er alpha, og som jeg allerede har nevnt, så har vi så hinsides mye info og gjentakelser fra Dean Hall angående "småplukket" folk syter over, og at dette blir fikset etterhvert. Twitterhelt eller ikke, det er langt ifra nok folk som påpeker og driter ut folk som hyler om barnesykdommer og bugs i en Alpha. Mindre intelligente og kunnskapsløse boller med uten melis finner man desverre over alt, så om du skal være sarkastisk over noe, så er ikke de som hyler Alpha de beste å mynte det på.

Det er en bitteliten klisjé å unnskylde mye med at det er alpha, men det er jo kun pga én ting; det er jo i alpha. Det jobbes med, man skal forvente at det blir bedre, fordi; det er alpha. Det er alpha. Det er alpha. Det er jo faktisk alpha, enten du liker det eller ei. Det er alpha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jo mye snakk om arkitekturen nettopp fordi det er det de har jobbet med i flere måneder å gjøre arma om til et mmo, nå starter jo den største jobben for dem som blir å forbedre arkitekturen, utvikle features til standalone å fortsette å jobbe med map og bygninger.

 

Ja mod maps blir ikke tilgjengelig med det første men det kommer etter hvert, så må du se på det sånn: for øyeblikket så ofrer de litt grafikk for å få bedre ytelse, når serveren starter opp så er all loot å zombies spawnet inn over hele mappet som definitivt krever en del, å det er jo en god ting, å se zombies i en by betyr ikke nødvendigvis at det er spillere der.

Lenke til kommentar

Twitterhelter som roper alpha er det tydeligvis langt i fra nok av, da det åpenbart er godt voksne folk her inne som roper "fail!" om en PRE-alpha, og samtidig sier han vet hva alpha/beta er. Alpha er alpha, og som jeg allerede har nevnt, så har vi så hinsides mye info og gjentakelser fra Dean Hall angående "småplukket" folk syter over, og at dette blir fikset etterhvert. Twitterhelt eller ikke, det er langt ifra nok folk som påpeker og driter ut folk som hyler om barnesykdommer og bugs i en Alpha. Mindre intelligente og kunnskapsløse boller med uten melis finner man desverre over alt, så om du skal være sarkastisk over noe, så er ikke de som hyler Alpha de beste å mynte det på.

Det er en bitteliten klisjé å unnskylde mye med at det er alpha, men det er jo kun pga én ting; det er jo i alpha. Det jobbes med, man skal forvente at det blir bedre, fordi; det er alpha. Det er alpha. Det er alpha. Det er jo faktisk alpha, enten du liker det eller ei. Det er alpha.

 

Vel, se det på denne måten: Det er "fail" om spillet er ferdigutviklet også (BF3 til eksempel) - og da utviklerne ikke vil forandre på et ferdiglaget spill. Tror det er vanskelig å se at ved å være med tidlig så kan man påvirke hvordan spillet blir :)

 

Edit: Arma 2 ble ikke ferdig før Arma 3 kom ut. Sånn er det med noen indie spill. Noen elsker det, andre hater det, og noen hater bare alt - samme hvordan det er.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Det må du bare godta og ikke ta av helt og unnskylde alle svakhetene for at det bare er alpha. Det er det teiteste folk kan gjøre. Har ikke tall på hvor mange alphaer som faktisk har gått over til retail med fleste av svakhetene vi poengterte i alphaen.

 

Det er slike innlegg som får den røde troll-alarmen min til å både skrike og lyse i enorme mengder!

 

Du sier hva Alpha er, du prøver å gjøre deg mer troverdig med å bruke alder-kortet til og med, og samtidig sier at det er er helt teit å unnskylde "alle (som er en vanvittig og irrasjonell overdrivelse fra din side) svakhetene". Det er flere ting du selv har nevnt, som er rene personlige preferanser, og ikke nødvendigvis noe som er "feil/bug", resten, som faktisk er feiler og bugs må man anta er fordi det er tidlig i utviklingen. Det er jo alpha, enten det er klisjé eller ikke. Uansett hva DU måtte påstå og mene er feil, dumt, gale og jævlig basert på en pre-alpha video, så er faktum at det er i alpha, og så lenge det ikke en gang er utgitt en alpha-versjon av det vi selv har hatt muligheten til å teste ut, så er det eneste riktige å unnskylde SAMTLIGE bugs/feil på at det er i alpha, og vi som forbrukere SKAL anta at feil og bugs generelt skal fikses. At det er mekanikk og elementer i spillets gameplay vi er misfornøyd med kan derimot ikke unnskyldes med "alpha", da dette er en subjektiv mening om akkurat det; gameplay. Bugs = Alpha. Når det faktisk ER utgitt, og alpha/beta stempelet er fjernet, ja da kan slike som deg begynne å sutre, klage og leke at Alpha bare er tull, og ikke har noen som helst mening. Til nå fremstår du som et troll, og for alt jeg vet, så er jeg blitt trolla. I så fall, fy.

Lenke til kommentar

Vel, se det på denne måten: Det er "fail" om spillet er ferdigutviklet også (BF3 til eksempel) - og da utviklerne ikke vil forandre på et ferdiglaget spill. Tror det er vanskelig å se at ved å være med tidlig så kan man påvirke hvordan spillet blir :)

 

Edit: Arma 2 ble ikke ferdig før Arma 3 kom ut. Sånn er det med noen indie spill. Noen elsker det, andre hater det, og noen hater bare alt - samme hvordan det er.

 

Jeg tror det aller viktigste med hele denne tørre "det er mye bugs - det er alpha"-gnålet som går frem -og tilbake er at folk burde lære seg hva alpha/beta er, og i DayZ SA sitt ståsted, lese/høre om hva tanken bak utgivelsen til SA vil være. Det er jo som Dean Hall har sagt flere ganger: De vil bruke Minecraft-modellen, for de som kjenner til den, og da burde ting være relativt åpenbart. Nei, her sutrer vi, før Alphaen er utgitt :p Kan det blir tåpeligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...