Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Snakker om ? Allerede idag blir zombier gjort smartere, respawn blir fjernet og det blir bare vanskeligere og vanskeligere i spillet.

smartere og meir forutsigbar, hørt utrykket pilgrim zombie? det va spennende greier det.

 

Vet ikke hva du prater om, men du kan jo i det minste komme med noen få punkter i ditt utsagn og gjerne forklare for oss som ikke har observert dette enda :)

 

Tror du uansett du er litt ekstrem. DayZ er i ganske motsatt skala av dagens standard så det du prøver deg på er bare teit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At DayZ har blitt "dummet ned" skjønner jeg ikke noe av. Ett mer cruel & unforgiving spill skal man lete lenge etter... :)

 

Men som ett ferdig produkt hadde det jo fått slakt, er jo pr nå uendelig mange bugs og mangler, men det godtas jo seff pga for det første er en mod og for det andre er modden i Alpha.

 

Den ene stakkarn som sitter og jobber med dette (fulltid nå riktignok), har en formidabel jobb å gjøre med UI`en som jeg føler er det mest kronglete og uferdige av det hele. Gi det 6 mnd så tipper jeg mye er gjort!

det at spillet er cruel og unforgiving skal jeg lett si meg enig i, men det har jo bare blitt enklere siden release.

Lenke til kommentar

Har nå spilt ett par runder, og jeg liker det jeg ser så langt. Har ikke funnet våpen enda, men med innstillingene på max er dette den virkelighetstro zombie apokalypse-simulatoren jeg har letet etter.

 

At folk begynte å skyte andre for funzies var vel bare å forvente. Det hadde vel skjedd i virkeligheten også.

Bare irriterende at det mest sannsynlig er en overkompenserende fjortiss som ødelegger for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker om ? Allerede idag blir zombier gjort smartere, respawn blir fjernet og det blir bare vanskeligere og vanskeligere i spillet.

smartere og meir forutsigbar, hørt utrykket pilgrim zombie? det va spennende greier det.

 

Vet ikke hva du prater om, men du kan jo i det minste komme med noen få punkter i ditt utsagn og gjerne forklare for oss som ikke har observert dette enda :)

 

Tror du uansett du er litt ekstrem. DayZ er i ganske motsatt skala av dagens standard så det du prøver deg på er bare teit.

enkelt å greit, zombienes AI blir bare mer utviklet for å hindre bugs, dette vil også gjøre zombiene mer forutsigbare og mindre zombie alike.

 

et lite eksempel: jeg sitter på et tak med en stige for å komme opp, jeg skyter et par kuler... hva skjer?

i dag: alle zombier som kan kommer klatrende opp stigen og jeg skyter dem, de som ikke kan klatre blir igjen i bunnen av stigen der jeg bare kan skyte dem.

 

tidligere: noen zombier klatrer opp som jeg skyter, resten bare sprer seg rundt huset å venter på at jeg skal komme ned.

 

en pilgrim zombie: en enkelt zombie et stykke unna som tydligvis har sett deg som drar med seg flere zombier for å drepe deg.

 

dette er den uforutsigbarheten jeg syntes gjorde spillet vanskelig, den holder på å bli patchet bort som bugs..

Lenke til kommentar

Endelig komt igang skikkelig, finner mye forskjellig, fant en m14 aim og en gps igår men sliter veldig på blood'et som normalt svinger rundt 5000 :p

Edit: Fikk også akkurat mitt første kill men fant dessverre ikke looten.

Endret av ImJoacim4Life
Lenke til kommentar

epic win, mista barret nwg og rangefinder i dag. så begynte jeg på nytt i sta og spilte ca 45min og nå har jeg to dmr, en m14, tre bizon sd, to fn fal, en m24 og as 50 tws ellernoesånt. i tilleg har jeg nwg,rangefinder gps og en UAZ som jeg fant i en camp på norway 13 i nærheten av olsha, de var en cross ett telt og en uaz der, til du/dere som eide campen..gjøm tingene deres bedre ;) oi shit leste just at as50 tws er hack!?

Endret av Thuesen207
Lenke til kommentar

Er på jobb, titter litt rundt på tråden så ser jeg samtalen Supermats, Per 17 og han andre To-something something hadde.

 

Folk som dreper for funzies er latterlige hvis noen spørr meg, hvertfall i survival spill som dette. MEN jeg skjønner det og på en måte så passer det helt fint, siden jeg ser på dem som mongolide psykotpater in game som har rett og slett mista alt og har klikka. (Jeg er en kar som lever meg litt inn i spill. ) Noe som må også sies er vel at hvis jeg noen gang møter på deg Supermats..skal jeg drepe deg med et smil. xD ( I spillet )

 

Jeg tar det med ett smil, jeg må jo tåle steken når jeg er med på leken. Eneste minuset for din del er at du også mest sannsynelig dør, for vi går ofte flere ilag (4-5stk) :)

Endret av SuprMats
Lenke til kommentar

Ifølge veldig mange er det mulig å bli bannet for å bruke hax0rvåpen, selvom du ikke hacket de inn selv..

 

Tviler på at det blir praktisert, hvordan kan man vite det?? Ikke alle som vet alt om spillet. Veldig mange folk som finner ut av alt på egenhånd uten å lete opp wikidayz og forum rundt forbi.

Lenke til kommentar

Holy shit, bilder fra reddit om en kar som prøvde å leie servere fra Defcon Servers:

 

atNq4.jpg

 

Så fikk han denne e-posten noen dager senere:

 

xwYoF.png

 

Ifølge veldig mange er det mulig å bli bannet for å bruke hax0rvåpen, selvom du ikke hacket de inn selv..

Tviler på at det blir praktisert, hvordan kan man vite det?? Ikke alle som vet alt om spillet. Veldig mange folk som finner ut av alt på egenhånd uten å lete opp wikidayz og forum rundt forbi.

 

Du blir nødvendig vis ikke global bannet, men at du blir bannet fra serveren om en admin ser deg med et hacked våpen kan du banne på!

Endret av N1ko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...