Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows feiler under booting, men bare på ny maskin...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er lettere irritert her. Den forrige maskinen min feila tidligere i uka. Gammel, gammel sak, så jeg orket ikke prøve å feilsøke engang. Handlet like så greit en ny og oppdatert maskin med det samme.

 

Nå har jeg endelig fått den, og har brukt mesteparten av dagen på å sette den sammen. Omsider fikk jeg installert Windows og bootet opp... og Windows klarer ikke boote.

 

Maskinen kommer til "Windows is starting up" eller hva det nå står, men restarter et kort sekund etter og gir meg et valg mellom Startup Repair og vanlig boot. Repair fikser ingenting, og boot, vel... Samme historien om igjen.

 

Når jeg derimot prøver SSD-en i en annen maskin booter Windows opp uten problemer. Det er det som forvirrer meg. Jeg er ingen nybegynner når det kommer til PC-er (heller uoppdatert), men akkurat det har jeg aldri vært borti før. Jeg tenkte meg at hovedkortet kan ha feil. Hele maskinen er splitter ny, så det kan vel ha fabrikkfeil? Dog er det jo rart at det kommer så langt som til et sekund inn i startup-screenen.

 

 

 

Noen som har noen idéer å tilby meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forøvrig flere harddisker tilkoblet. Prøvde nettopp å boote en eldre versjon av Windows fra en av de (Vista). Tok ikke et sekund engang før en rask bluescreen og dermed automatisk restart der og. Virker som maskinen har problemer med noe som Windows loader under startup.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Ser ut som han har gjort en ny innstallasjon allerede b-real.

 

Lurt å prøve å komme seg inn i fail-safe oppstart via F8 da dette kun laster inn det helt nødvendige, om det da er skjermkortdriveren som lager krøll kan man få lagt inn en ny derifra eller fjerne den gamle.