Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon's Dogma (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte og takke Gamer for rask anmeldelse av et spill jeg har hearts for.

Setter stor pris på anmeldelsen, og sikkert veldig mange andre som setter pris på tidlig anmeldelse.

 

Uansett med korte ord, det har endelig kommet et spill som minner om den gode gamle tiden når Japan var stor i gaming industrien,

 

Ønsker de all lykke med release , håper de selger masse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en grøtete anmeldelse. Står jo omtrent så godt som ingenting om spillet, bare en masse svada om minner fra barndommen, og om at det er en stor verden hvor du kan ha med deg noen irriterende kompanjonger, hvor du selv kan velge mellom bare tre klasser, men senere velge en av seks prestisjeklasser..

 

Dragon's Dogma er ein kompott av alt det eit solid rollespel skal by på.

 

Okay, nå snakker vi. Skal vi se hva anmelder ramser opp:

 

- Ei svær og utfordrande verd med stadig nye utfordringar?

 

Jasså? Ikke akkurat det jeg automatisk forbinder med solid rollespill. Snarere har det vel ingenting med saken å gjøre.

 

- ein tur i skogen byr alltid på noko nytt.

 

Sier du det? Hva da?

 

- Grotter, borger, og massive monster krydrar landskapet og gjev deg kjensla av å vere svært liten.

 

Jøss, grotter, borger og monstre i et åpen verden-rollespill, gitt. Game of the year, da.

 

Andre ting jeg stusser over.

 

I hovudstaden kan du plukke opp eit mylder av oppdrag som lett kan sporast ved hjelp av kartet. Du slit aldri med å finne noko å gjere

 

Hvorfor skriver du ikke med et ord om hva slags oppdrag du får? Er det fordi det er fetch quests, eller kill x av y, eller kanskje rett og slett oppdrag av typen bank z, altså oppdrag som er så langt unna et solid rollespill som overhodet mulig.

 

Jeg klarer ikke å se noe i anmeldelsen som vitner om et solid rollespill i det hele tatt, og det synes jeg er for svakt når karakteren 9 gies, men det kan jo være greit å ikke fortelle så mye når andre stort sett sier dette om spillet:

 

But for the meat of the game, the story, characters and quests are about as interesting as porridge.

Endret av radiohodet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For en grøtete anmeldelse. Står jo omtrent så godt som ingenting om spillet, bare en masse svada om minner fra barndommen, og om at det er en stor verden hvor du kan ha med deg noen irriterende kompanjonger, hvor du selv kan velge mellom bare tre klasser, men senere velge en av seks prestisjeklasser..

 

Dragon's Dogma er ein kompott av alt det eit solid rollespel skal by på.

 

Okay, nå snakker vi. Skal vi se hva anmelder ramser opp:

 

- Ei svær og utfordrande verd med stadig nye utfordringar?

 

Jasså? Ikke akkurat det jeg automatisk forbinder med solid rollespill. Snarere har det vel ingenting med saken å gjøre.

 

- ein tur i skogen byr alltid på noko nytt.

 

Sier du det? Hva da?

 

- Grotter, borger, og massive monster krydrar landskapet og gjev deg kjensla av å vere svært liten.

 

Jøss, grotter, borger og monstre i et åpen verden-rollespill, gitt. Game of the year, da.

 

Andre ting jeg stusser over.

 

I hovudstaden kan du plukke opp eit mylder av oppdrag som lett kan sporast ved hjelp av kartet. Du slit aldri med å finne noko å gjere

 

Hvorfor skriver du ikke med et ord om hva slags oppdrag du får? Er det fordi det er fetch quests, eller kill x av y, eller kanskje rett og slett oppdrag av typen bank z, altså oppdrag som er så langt unna et solid rollespill som overhodet mulig.

 

Jeg klarer ikke å se noe i anmeldelsen som vitner om et solid rollespill i det hele tatt, og det synes jeg er for svakt når karakteren 9 gies, men det kan jo være greit å ikke fortelle så mye når andre stort sett sier dette om spillet:

 

But for the meat of the game, the story, characters and quests are about as interesting as porridge.

 

Du vet jo ingen ting om japanske rollespill, alle favoritt spillene dine er Baldurs Gate Gohtic og Risen, i den duren, hva i pokker kan du om Devil May Cry Resident Evil, Final Fantasy, Shadow of Collosus Ico, Monster Hunter, Street Fighter Dragon Quest, Last story, Tombi ,

 

Visst du liker disse spillene så har man interesse for Dragons Dogma, visst du ikke liker det så er du bare negativ , Gamer er allerede fullt av midt europeiske -amerikanske mørke rollespill fans, det er allt dere tenker på.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, glemte helt å nevne at siden ikke Gamer selv "rekker regner jeg med" å teste begge versjonene av spillet, quoter jeg IGN som et tips:

"Big fights cause slowdown that can freeze the screen for seconds at a time on the Xbox 360 version. Dragon’s Dogma runs much better on the PlayStation 3 than on the 360, with a smoother frame rate and fewer streaming problems; if the 360 version is your only choice, a hard disk install is mandatory to make the game playable."

Dette kan være engangstilfelle da Gamer her gir spillet 9 selv ved å ha testet Xbox versjonen, men fortsatt noe å tenke på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, glemte helt å nevne at siden ikke Gamer selv "rekker regner jeg med" å teste begge versjonene av spillet, quoter jeg IGN som et tips:

"Big fights cause slowdown that can freeze the screen for seconds at a time on the Xbox 360 version. Dragon’s Dogma runs much better on the PlayStation 3 than on the 360, with a smoother frame rate and fewer streaming problems; if the 360 version is your only choice, a hard disk install is mandatory to make the game playable."

Dette kan være engangstilfelle da Gamer her gir spillet 9 selv ved å ha testet Xbox versjonen, men fortsatt noe å tenke på. :)

Jeg har fått beskjed fra Ign om at spill fryser, det er småe detaljer som jeg nesten aldri har lagt merke til, det er fordi IGN må vere forsiktig med anmeldelser ellers rager alle, så de gir mest posetiv respons, men klager alltid til slutt om graffiken og streaming, Fordi visst de ikke nevvner så rager the internett,

Lenke til kommentar

Du vet jo ingen ting om japanske rollespill, alle favoritt spillene dine er Baldurs Gate Gohtic og Risen, i den duren, hva i pokker kan du om Devil May Cry Resident Evil, Final Fantasy, Shadow of Collosus Ico, Monster Hunter, Street Fighter Dragon Quest, Last story, Tombi ,

 

Visst du liker disse spillene så har man interesse for Dragons Dogma, visst du ikke liker det så er du bare negativ , Gamer er allerede fullt av midt europeiske -amerikanske mørke rollespill fans, det er allt dere tenker på.

 

Fint personangrep når man ikke har noen sak å diskutere. :p Hvem som har interesse av spillet fra før er irrelevant så lenge Gamer skal anmelde et spill for dem som også ikke tilhører menigheten. De som heier på JRPG kommer til å kjøpe spillet uansett. Gamer skriver ikke anmeldelser for at fanboys skal kunne styrke egoet sitt (håper jeg). Jeg kunne fint vært interessert i Dragon's Dogma om det hadde vært et bra spill, men det eneste anmeldelsen sier om hvor bra spillet er at det kvalifiserer til 9/10. Anmeldelsen får meg ikke til å bli noe som helst klokere om jeg skal kjøpe dette spillet eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fint personangrep når man ikke har noen sak å diskutere. :p Hvem som har interesse av spillet fra før er irrelevant så lenge Gamer skal anmelde et spill for dem som også ikke tilhører menigheten. De som heier på JRPG kommer til å kjøpe spillet uansett. Gamer skriver ikke anmeldelser for at fanboys skal kunne styrke egoet sitt (håper jeg). Jeg kunne fint vært interessert i Dragon's Dogma om det hadde vært et bra spill, men det eneste anmeldelsen sier om hvor bra spillet er at det kvalifiserer til 9/10. Anmeldelsen får meg ikke til å bli noe som helst klokere om jeg skal kjøpe dette spillet eller ikke.

Hvis du søker på "Dragons Dogma OXM" = "officialxboxmag" på Youtube, ligger det noen videoer av spillet. Jeg har ikke sett disse videoene selv, men leste denne kommentaren:

"After playing the demo and watching Matt Lee of OXM UK's walkthrough videos, I am sold on this game, certainly something I'll be getting sometime. If any RPG fan is still on the fence with this one, don't pay attention to Capcom's horrendous marketing, watch the OXM videos on youtube and play the demo."
Kan være verdt å sjekke ut. :)

 

Edit: Fant ny kommentar: ~ "This game is pretty much monster hunter with an open world taste." - Så får du dømme den selv. :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Du vet jo ingen ting om japanske rollespill, alle favoritt spillene dine er Baldurs Gate Gohtic og Risen, i den duren, hva i pokker kan du om Devil May Cry Resident Evil, Final Fantasy, Shadow of Collosus Ico, Monster Hunter, Street Fighter Dragon Quest, Last story, Tombi ,Visst du liker disse spillene så har man interesse for Dragons Dogma, visst du ikke liker det så er du bare negativ , Gamer er allerede fullt av midt europeiske -amerikanske mørke rollespill fans, det er allt dere tenker på.
Fint personangrep når man ikke har noen sak å diskutere. :p Hvem som har interesse av spillet fra før er irrelevant så lenge Gamer skal anmelde et spill for dem som også ikke tilhører menigheten. De som heier på JRPG kommer til å kjøpe spillet uansett. Gamer skriver ikke anmeldelser for at fanboys skal kunne styrke egoet sitt (håper jeg). Jeg kunne fint vært interessert i Dragon's Dogma om det hadde vært et bra spill, men det eneste anmeldelsen sier om hvor bra spillet er at det kvalifiserer til 9/10. Anmeldelsen får meg ikke til å bli noe som helst klokere om jeg skal kjøpe dette spillet eller ikke.

 

Jeg har respekt for hva du sier,

men Øystein Furevik er den eneste i hele Gamer.no staffet som kan om japanske spill,

 

så når du sier at han gir dårlig anmeldelse så blir jeg skuffet,

Spillet har ikke kommet ut enda

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anmeldelsene til han karen her er ikke til å stole på etter LOTR: War in the North. Han ga det 9/10 også - sammenligne det m. andre reviews på metacritic/gamerankings. Samme dealen her. :p

 

Er det eg eller metacritic som skal bestemme kva eg meiner? WitN er forresten framleis like stas. Hadde nokre heidundrandes netter med co-op for eit par veker sidan. Men det er kjekt du engasjerer deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du vet jo ingen ting om japanske rollespill, alle favoritt spillene dine er Baldurs Gate Gohtic og Risen, i den duren, hva i pokker kan du om Devil May Cry Resident Evil, Final Fantasy, Shadow of Collosus Ico, Monster Hunter, Street Fighter Dragon Quest, Last story, Tombi ,Visst du liker disse spillene så har man interesse for Dragons Dogma, visst du ikke liker det så er du bare negativ , Gamer er allerede fullt av midt europeiske -amerikanske mørke rollespill fans, det er allt dere tenker på.
Fint personangrep når man ikke har noen sak å diskutere. :p Hvem som har interesse av spillet fra før er irrelevant så lenge Gamer skal anmelde et spill for dem som også ikke tilhører menigheten. De som heier på JRPG kommer til å kjøpe spillet uansett. Gamer skriver ikke anmeldelser for at fanboys skal kunne styrke egoet sitt (håper jeg). Jeg kunne fint vært interessert i Dragon's Dogma om det hadde vært et bra spill, men det eneste anmeldelsen sier om hvor bra spillet er at det kvalifiserer til 9/10. Anmeldelsen får meg ikke til å bli noe som helst klokere om jeg skal kjøpe dette spillet eller ikke.
Jeg har respekt for hva du sier,men Øystein Furevik er den eneste i hele Gamer.no staffet som kan om japanske spill,så når du sier at han gir dårlig anmeldelse så blir jeg skuffet,Spillet har ikke kommet ut enda

 

Jeg vil heller si, Øystein er den eneste som gir Japanske RPG spill full pott snart hver gang.

 

Når det gjelder War in the north så holder det bare ikke å gi spillet 9/10 fordi du personlig liker spillet, for folk flest kan ha helt andre meninger så det er viktig å vite hva karakter spillet egentlig fortjener og ikke bare av personlige meninger. Jeg kan nyte et spill og være klar over at spillet egentlig ikke er verdens beste. Da kan ikke jeg gi spillet full pott, for det blir bare feil.

 

Blir mange vrangkjøp om man skal stole fullt og helt på andres personlige meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...