Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kobler til telefonen i pc (win7) så blir den liksom ikke annerkjent av maskina.

Bruk den orginale USB-kabelen som fulgte med i esken (den litt tykke som også brukes til laderen).

 

 

Og trykk på feilsøk i Kies så installerer den driverne på nytt.

 

Det er den orginale kabelen jeg har brukt hele tiden.

Det som skjer når jeg kobler til mobilen er bare at den lader....thats it. Kies finner den heller ikke! Kan bare koble til kies via wifi..

Jeg prøver nå å feilsøke tilkobling i kies, men der står det at jeg må koble ut kabelen, selv om jeg har dratt ut alt av usb kabel i pc -_-

En annen ting, har hatt litt småbugs jeg ikke er særlig happy over;

Lyden forsvinner helt. Altså ingen fra tlf whatsoever. DEN ER IKKE I LYDLØSMODUS, og ALT AV VOLUM ER PÅ FULLT.For å få på lyden igjen så må jeg "bruke" telefonen, trykke litt etc og så slå av og på bluetooth og da funker lyden igjen.. I tilegg til det har en kompis samme telefonen, han fikk en oppdatering for et par dager siden, som jeg ikke får tilgang til når jeg søker om oppdateringer. Får bare lyst å bytte inn hele telefonen..

Prøv med å resette mobilen til ny. Om du sender den inn, så er det nok det en av dem første tingene dem kommer til å gjøre.

Og virker den da, så kan det være noen innstillinger / app`er som gjør dette.

Prøv med en oppdatering og.

Lenke til kommentar

Tror jeg har en bug med nettleseren. Nar jeg starter opp en ny sesjon med nettleseren kommer jeg alltid inn pa en VG artikkel om Moskus Skutt pa Dovrefjell. Jeg har ikke satt denne til noe startside og den kommer opp selv om jeg lukker alle faner og har telefonen inaktiv en stund for jeg starter ny browsersesjon. Det er skikkelig irriterende og jeg har ikke funnet en losning pa problemet enda. Joda kan sikkert stille alt tilbake til fabrikkinstillinger osv, men hadde vaert fint a ha en bra losning pa det.

Lenke til kommentar

Tror jeg har en bug med nettleseren. Nar jeg starter opp en ny sesjon med nettleseren kommer jeg alltid inn pa en VG artikkel om Moskus Skutt pa Dovrefjell. Jeg har ikke satt denne til noe startside og den kommer opp selv om jeg lukker alle faner og har telefonen inaktiv en stund for jeg starter ny browsersesjon. Det er skikkelig irriterende og jeg har ikke funnet en losning pa problemet enda. Joda kan sikkert stille alt tilbake til fabrikkinstillinger osv, men hadde vaert fint a ha en bra losning pa det.

Har samme greie. Bare at min går alltid inn på "How is the weather today" på Google-søk, etter at jeg brukte den voice-funksjonen.
Lenke til kommentar

Bare et innlegg i den evige 'batterikapasitetdebatten':

 

Pleier normalt å legge telefon til lading når jeg legger meg, så jeg har aldri opplevd å gå tom for strøm på min S3. I vitenskapens navn lot jeg derfor være å lade den i går kveld/natt, og har nå følgende status:

 

1d 11h 50m 37s on battery og jeg har fremdeles 18% igjen.

 

Har i løpet av denne tiden hørt et par album på Spotify og flere 30-60 minutters podcasts (begge via bluetooth headset), surfet litt, brukt Flipboard en del, spilt en del (Ski Safari står for 8% av totalforbruket :D ), sjekket e-post og sendt/mottatt noen SMS og tatt et par samtaler. En ganske normal bruk av en smarttelefon i min verden.

 

I tillegg så er wi-fi på nesten alltid når jeg er hjemme og bluetooth nesten alltid på når jeg er ute eller på jobb (nerd som jeg er så har jeg en NFC-tag som skrur av wi-fi, på bt, øker lysstyrken på skjermen og fyrer opp podcast-program når jeg går ut, og når jeg kommer inn switcher den samme NFC-tagen til å skru av bt, skru på wi-fi og dempe lysstyrken noe).

 

På bakgrunn av min egen erfaring så kan jeg ikke fatte at folk hevder å gå tomme for batteri i løpet av 10 timer ved normalt bruk. Har bestandig antatt at disse har 'alt' på hele tiden (wi-fi, bluetooth, gps ++), gjerne med masse apps og widgets som oppdateres mange ganger i timen, mailprogram som sjekker mot serveren hvert 5. minutt døgnet rundt osv. Men samtidig så hevder mange at de har skrudd av 'nesten alt' uten at det hjelper på batteritiden.

 

Kanskje løsningen er at det rett og slett er noen defekte batterier der ute? Min S3 har ihvertfall den beste batterikapasiteten - med god margin - jeg noen gang har hatt på en smarttelefon.

Heldig for deg at du har en telefon som funker som den skal. Godt mulig at jeg har et defekt batteri. Nå noterer jeg 11 timer og 33 prosent gjenværende kapasitet. Ja, WiFi står på auto detect, BT på, ingen spesielle apps som trekker strøm. Elendig lys på skjerm, alt av sparemidler iverksatt, og oppss, da var vi nede i 30 prosent. At denne kassa gruer One X på papiret her og der er greit, men One X funker Big Time i forhold til dette. Oppskrytt, spørsmål du meg, og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..? Er helt latterlig å lese kommentarer fra folk som ikke tåler at noen sier dem litt imot med egne, faktiske erfaringer.
Lenke til kommentar

Virker som du har fått et mandagsprodukt mavpro. Jeg klarer også 2 dager, uten problem. Har ingen sparetiltak på. Og S3 gruser vel ikke One X?

 

og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..? Er helt latterlig å lese kommentarer fra folk som ikke tåler at noen sier dem litt imot med egne, faktiske erfaringer.

Hvor har du sett det da?

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Oppskrytt, spørsmål du meg, og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..?

Selvfølgelig, men når andres erfaringer (blant annet mine og utallige tester på nett) er totalt forskjellige fra dine så må det vel være lov å si det også? For meg ihvertfall så virker jo påstandene dine helt ville - ingen moderne telefoner går tom etter 10-11 timers vanlig bruk; som HellMate skriver så er det nok dessverre noe galt med din :(

 

Det er nok av tester som skriver positivt om S3 sin batterikapasitet - f.eks. denne:

 

We've updated our world-first Samsung Galaxy S3 review with a battery life test, which shows that the Samsung Galaxy S3 has almost twice the battery life of the HTC One X, its top-tier Android rival.

 

We tested each phone simultaneously by setting both screens to 50 per cent brightness with Wi-Fi on, and played a continuous video loop until each phone finally pushed its last pixel.

 

The end result? The Samsung Galaxy S3 lasted an impressive 8h:26m in comparison to the HTC One X which ran out of juice after 4h:51m.

 

http://www.stuff.tv/...msung-galaxy-s3

Endret av Schnapps
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppskrytt, spørsmål du meg, og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..? Er helt latterlig å lese kommentarer fra folk som ikke tåler at noen sier dem litt imot med egne, faktiske erfaringer.

Forumet er her ikke bare for å la folk få utløp for sine frustrasjoner heller. Det er tydeligvis det du er her for, siden du stort sett ignorerer alle spørsmål som kan gjøre at man kan finne ut hvorfor du får et annet resultat enn du mener du burde. I stedet slenger du bare dritt til dem som prøver å hjelpe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oppskrytt, spørsmål du meg, og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..?

Selvfølgelig, men når andres erfaringer (blant annet mine og utallige tester på nett) er totalt forskjellige fra dine så må det vel være lov å si det også? For meg ihvertfall så virker jo påstandene dine helt ville - ingen moderne telefoner går tom etter 10-11 timers vanlig bruk; som HellMate skriver så er det nok dessverre noe galt med din :(

 

Det er nok av tester som skriver positivt om S3 sin batterikapasitet - f.eks. denne:

 

We've updated our world-first Samsung Galaxy S3 review with a battery life test, which shows that the Samsung Galaxy S3 has almost twice the battery life of the HTC One X, its top-tier Android rival.

 

We tested each phone simultaneously by setting both screens to 50 per cent brightness with Wi-Fi on, and played a continuous video loop until each phone finally pushed its last pixel.

 

The end result? The Samsung Galaxy S3 lasted an impressive 8h:26m in comparison to the HTC One X which ran out of juice after 4h:51m.

 

http://www.stuff.tv/...msung-galaxy-s3

 

Døøhh...sett disse to telefonene på 50%, og sammenlign med egne øyne. Ikke rart S3 varer dobbelt så lenge når den i virkeligheten lyser med halve lysstyrken sammenlignet med One X! Var nettopp inne hos sønnen min (han har fått min One X etter at den returnerte fra rep i går), og vi sammenlignet skjermene på en Objektiv måte. Det er dette jeg mener med "på papiret" i forhold til hva øyet ser. Jo, jeg har nok fått en mandagstelefon. Er enig i at noe må være feil.

 

Beklager dersom noen føler at jeg slenger dritt (DET er ikke meningen) Ja, litt frustrert, siden denne telefonen skuffer stort i forhold til hva en skulle forvente. Den er sikkert bra for alle dem som har sverget til forgjengerne, men er det mange av dere som har hatt One X og dens forgjengere? Jeg hadde Galaxy S, og var veldig glad i den, men byttet da HTC lanserte Desire Z (var alltid tilbøyelig til å falle tilbake til tastaturmobiler, men etter at jeg kjøpte LG Optimus 3D, slo jeg meg tl ro med å skrive på skjermen.)

 

For ett døgn siden ga jef S3 ett døgn til. Den har forbedret seg noe etter at jeg har fjernet noen apps jeg ikke bruker, har satt Appkillern til "Aggressive" etc.

 

Status nå er:19% på 15t 52 min.

Cellstandby: 45%

Skjerm: 23%

Taleanrop: 15%

Android system; 10%

Enhet uvirksom: 5%

Exchange-tjenester: 2%

 

Beste notering så langt, men fortsatt ikke mulig å få den til å holde en arbeidsdag.

 

Igjen; beklager min harshe fremtreden:-)

Lenke til kommentar

Bare et innlegg i den evige 'batterikapasitetdebatten':

 

Pleier normalt å legge telefon til lading når jeg legger meg, så jeg har aldri opplevd å gå tom for strøm på min S3. I vitenskapens navn lot jeg derfor være å lade den i går kveld/natt, og har nå følgende status:

 

1d 11h 50m 37s on battery og jeg har fremdeles 18% igjen.

 

Har i løpet av denne tiden hørt et par album på Spotify og flere 30-60 minutters podcasts (begge via bluetooth headset), surfet litt, brukt Flipboard en del, spilt en del (Ski Safari står for 8% av totalforbruket :D ), sjekket e-post og sendt/mottatt noen SMS og tatt et par samtaler. En ganske normal bruk av en smarttelefon i min verden.

 

I tillegg så er wi-fi på nesten alltid når jeg er hjemme og bluetooth nesten alltid på når jeg er ute eller på jobb (nerd som jeg er så har jeg en NFC-tag som skrur av wi-fi, på bt, øker lysstyrken på skjermen og fyrer opp podcast-program når jeg går ut, og når jeg kommer inn switcher den samme NFC-tagen til å skru av bt, skru på wi-fi og dempe lysstyrken noe).

 

På bakgrunn av min egen erfaring så kan jeg ikke fatte at folk hevder å gå tomme for batteri i løpet av 10 timer ved normalt bruk. Har bestandig antatt at disse har 'alt' på hele tiden (wi-fi, bluetooth, gps ++), gjerne med masse apps og widgets som oppdateres mange ganger i timen, mailprogram som sjekker mot serveren hvert 5. minutt døgnet rundt osv. Men samtidig så hevder mange at de har skrudd av 'nesten alt' uten at det hjelper på batteritiden.

 

Kanskje løsningen er at det rett og slett er noen defekte batterier der ute? Min S3 har ihvertfall den beste batterikapasiteten - med god margin - jeg noen gang har hatt på en smarttelefon.

Heldig for deg at du har en telefon som funker som den skal. Godt mulig at jeg har et defekt batteri. Nå noterer jeg 11 timer og 33 prosent gjenværende kapasitet. Ja, WiFi står på auto detect, BT på, ingen spesielle apps som trekker strøm. Elendig lys på skjerm, alt av sparemidler iverksatt, og oppss, da var vi nede i 30 prosent. At denne kassa gruer One X på papiret her og der er greit, men One X funker Big Time i forhold til dette. Oppskrytt, spørsmål du meg, og det må da være lov å si sin mening i en diskusjon som dette..? Er helt latterlig å lese kommentarer fra folk som ikke tåler at noen sier dem litt imot med egne, faktiske erfaringer.

 

Min telefon varer ikke lengre enn din 11-13 timer så er den tom for strøm. Må lade en til to ganger om dagen. Sånn var S2en min, og sånn er denne. Like dårlig batterikapasitet til mitt bruk. Blir brukt en god del i løpet av dagen, wifi står på, tre epostkontoer samt noe fb-bruk. Hvordan man skal få batteriet på denne telefonen til vare i flere dager og samtidig bruke den aktivt er en gåte for meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...