Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

er jeg blind eller? jeg finner ikke google calander appen på min S3

Den heter S Planner. Men angående kalenderen: er det noen som har fått kalenderen 100% synkronisert? Jeg har bare fått noen få kalenderoppføringer synkronisert. Det mangler en hel masse!

 

Dette er virkelig også mitt største problem. Har funnet løsninger på noen av mine problemer, men ikke alle.

 

Synkroniseringsvindu kan stilles under innstillinger i S Planner. Default er 30dager - dvs 30dager frem og tilbake i tid fra dagens dato. Kan økes mye - vet ikke hvor mye, men jeg har satt denne til 100dager i min kalender

Et par frustrerende ting er når man skal sikre at alt synkroniseres:

- når man oppretter ny kalenderoppføring på GS3 får jeg som default Samsung kalender. Dette skulle jeg gjerne ha endret slik at jeg ikke av vanvare la inn avtaler og oppgaver mot denne kalenderen etter som den ikke synkroniseres mot Google. Hvis jeg bommer her - oppdager senere at det ble feil - går inn på oppføringen og endrer til Google kalender; så synkroniseres allikevel ikke oppføringen. Ser ut som det er helt avgjørende at den fra opprinnelsen ble opprettet i riktig kalender......

- "Min kalender" og "Mine oppgaver" står oppført som kalendere. Disse tror jeg ikke synkroniseres mot nett i det hele tatt - dvs er helt lokale på tlf. Da har man ikke backup av disse heller.

 

Ønsker:

- å kunne sette Google konto som default kalender

- ønsker å vite hvordan man legger inn oppgaver/ todo's slik at disse synces mot web

 

Noen som vet hvordan?

 

 

Kameraapp:

Finner ut at noen av innstillingene jeg gjør i kameraapp'en nullstilles når jeg avslutter og starter på nytt - altså at de ikke 'overlever' start/ stopp av applikasjonen.

Noen som har liknende erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk :) Overføring av film osv er ikkeno problem. Problemet er/var å kunne velge hvor telefonen lagrer ting. Så spotify og apper generelt kan ikke lagres på SD kortet nå til dags? Håper det er en bug og ikke en feature...

 

For å endre hvor spotify lagres: Log ut -&--#62; før du logger inn skal det være en eller annen option der du kan endre hvor de skal lagres (mulig du må inn i en settings meny) -&--#62; log in og livet er godt å leve.

Dette er med siste versjon da..

 

Finner ikke denne muligheten i siste Spotify (Spotify beta for ICS - mener jeg har hørt noen rykter om at denne har blitt offisiellt tilgjengelig i Google Play nylig).

 

Kan du forklare litt mer detaljert?

 

 

 

Edit: Etter å ha logget ut klarer jeg faktisk ikke å logge inn igjen - hverken FB eller Spotify ID. Har også husket å fjerne mellomrommet bak brukernavnet....

 

Edit2: Ordnet seg etter jeg avinstallerte betaversjonen og reinstallerte fra Google Play - men fant fortsatt ikke muligheten til å styre hvor nedlastet musikk/ playlists skal lagres...

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Jeg har en S2 og sikler på S3.. Er det noen som har byttet som kan fortelle meg om de synes det er verd pengene? Er det stor forskjell? Da jeg byttet fra S til S3 var jeg ikke i tvil, men S2-en fungerer jo bra, er rask, fin skjerm etc.. Men så er det noe som er nyere da...

Lenke til kommentar

er jeg blind eller? jeg finner ikke google calander appen på min S3

Den heter S Planner. Men angående kalenderen: er det noen som har fått kalenderen 100% synkronisert? Jeg har bare fått noen få kalenderoppføringer synkronisert. Det mangler en hel masse!

 

Dette er virkelig også mitt største problem. Har funnet løsninger på noen av mine problemer, men ikke alle.

 

Synkroniseringsvindu kan stilles under innstillinger i S Planner. Default er 30dager - dvs 30dager frem og tilbake i tid fra dagens dato. Kan økes mye - vet ikke hvor mye, men jeg har satt denne til 100dager i min kalender

Et par frustrerende ting er når man skal sikre at alt synkroniseres:

- når man oppretter ny kalenderoppføring på GS3 får jeg som default Samsung kalender. Dette skulle jeg gjerne ha endret slik at jeg ikke av vanvare la inn avtaler og oppgaver mot denne kalenderen etter som den ikke synkroniseres mot Google. Hvis jeg bommer her - oppdager senere at det ble feil - går inn på oppføringen og endrer til Google kalender; så synkroniseres allikevel ikke oppføringen. Ser ut som det er helt avgjørende at den fra opprinnelsen ble opprettet i riktig kalender......

- "Min kalender" og "Mine oppgaver" står oppført som kalendere. Disse tror jeg ikke synkroniseres mot nett i det hele tatt - dvs er helt lokale på tlf. Da har man ikke backup av disse heller.

 

Ønsker:

- å kunne sette Google konto som default kalender

- ønsker å vite hvordan man legger inn oppgaver/ todo's slik at disse synces mot web

 

Noen som vet hvordan?

 

 

Kameraapp:

Finner ut at noen av innstillingene jeg gjør i kameraapp'en nullstilles når jeg avslutter og starter på nytt - altså at de ikke 'overlever' start/ stopp av applikasjonen.

Noen som har liknende erfaringer?

 

Kan du beskrive stegene for å sette synkroniseringsvinduet, for det finner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Og skulle man ikke få 20GB tilgjengelig i Dropbox? Jeg har fortsatt bare 4...

Sjekk mailen som er knyttet til din eksisterende Dropbox-konto. Vel og merke etter at du har koblet deg opp mot den fra mobilen såklart. Og du får ikke 20, du får 50 :)

Se der ja. Verre var det ikke. ;) Takk skal du ha.

 

Noen som forresten har en anelse hva som skjer etter 2 år? Ifølge Samsung får vi 50 GB lagringsplass hos Dropbox i 2 år. Vil dette bli forlenget? Må man betale for å beholde lagringsplassen? Mister man lagrede data?

 

Tipper du får beskjed i god tid om å oppgradere (betale) for å forlenge. Tipper filene blir beholdt i en viss periode før de blir slettet, slik at du har god tid til å oppgradere.

 

Jeg har ikke fått testet tjenesten enda, men det kan i så fall lønne seg å prøve ut Google Drive, som også i fremtiden sikkert vil bli helt integrert med Android. Der koster 100 GB lagring $4.99 i motsetning til dropbox hvor 100 GB koster $19.99 (priser pr. mnd). For $19.99 hos Google får du 400 GB :p

 

Etter to år så vil kontoen din bli "fryst", du vil ikke lengre kunne laste opp filer til kontoen. Om du kan laste ned vil jeg nok tro. Og jeg regner med du vil få beskjed god tid i forvegen.

Lenke til kommentar

Kalender er kanskje den aller viktigste funksjonen på min smarttelefon, så takk for denne info jorang. Hadde ikke oppdaget at tasks ikke synkes bl.a. Viktig å få dette formidlet til google/samsung. Litt merkelig, da under sync settings i s planner står det "sync event/task". Mulig task syncing fungerer mot samsung kalender, men jeg bruker kun google.

 

Synkroniseringsvindu kan stilles under innstillinger i S Planner. Default er 30dager - dvs 30dager frem og tilbake i tid fra dagens dato. Kan økes mye - vet ikke hvor mye, men jeg har satt denne til 100dager i min kalender

 

Akkurat nå finner jeg ikke denne instillingen. Hvor i settings (sync settings) i s planner kan dette endres?

 

- når man oppretter ny kalenderoppføring på GS3 får jeg som default Samsung kalender. Dette skulle jeg gjerne ha endret slik at jeg ikke av vanvare la inn avtaler og oppgaver mot denne kalenderen etter som den ikke synkroniseres mot Google. Hvis jeg bommer her - oppdager senere at det ble feil - går inn på oppføringen og endrer til Google kalender; så synkroniseres allikevel ikke oppføringen. Ser ut som det er helt avgjørende at den fra opprinnelsen ble opprettet i riktig kalender......

 

Takk, verdt å merke seg. En work around her er å kopiere oppføringen til riktig kalender, for så å slette den opprinnelige. Samsung kalender blir aldri valgt som default for meg, men det er litt tilfeldig hvilke av mine google kalendre som blir valgt.

Lenke til kommentar

Jeg har en S2 og sikler på S3.. Er det noen som har byttet som kan fortelle meg om de synes det er verd pengene? Er det stor forskjell? Da jeg byttet fra S til S3 var jeg ikke i tvil, men S2-en fungerer jo bra, er rask, fin skjerm etc.. Men så er det noe som er nyere da...

 

Jeg har hatt S2 selv og den er også veldig bra. Også sammenligent med dagens nye mobiler til samme pris. Om du er stinn av gryn på konto så da anbefaler jeg å bytte ja. Men om ikke så ville jeg nok ventet.

 

Du kan kanskje få 1000,- for din S2 i dag, det vil si at du må ut med +4000 fra egen lomme til å kunne kjøpe en S3. I mine øyne er den størrste forskjellen på de to skjermen og batteri (veldig bra på S3). Du får jo også med en del artig programvare, men ikke alt er like nyttig.

 

Alt i alt, jeg kan ikke si at jeg ville betalt 4000,- for å gå fra en S2 til S3 nei. Men er du en gadget-freak så tja kanskje! ;)

Lenke til kommentar

 

Edit2: Ordnet seg etter jeg avinstallerte betaversjonen og reinstallerte fra Google Play - men fant fortsatt ikke muligheten til å styre hvor nedlastet musikk/ playlists skal lagres...

 

Gjør som følger:

 

Open Spotify in your mobile

Go to “More”, “Settings” and select “Clear saved data”

Press More and then Log Out

While at the login screen, press the hardware Menu key and select SD Location

Enter the path to a folder on the SD card

 

( http://www.spotify.com/no/help/faq/mobile/android-how-do-i-store-offline-music-on-the-external-sd-card/ )

Lenke til kommentar

Jeg har en S2 og sikler på S3.. Er det noen som har byttet som kan fortelle meg om de synes det er verd pengene? Er det stor forskjell? Da jeg byttet fra S til S3 var jeg ikke i tvil, men S2-en fungerer jo bra, er rask, fin skjerm etc.. Men så er det noe som er nyere da...

 

På en måte, hvis du lurer på om det er noe vits i oppgradere så er det ikke det. Du får egentlig ikke gjort så mye mer med S3 og mange av de nye funksjonene fungerer dårlig eller ikke i det hele tatt. Det andre er innlysende. Liker du designet og vil ha større skjerm, etc.. oppgrader.

 

S2 hadde lett holdt for meg til S4 kommer men er personlig glad i nyeste gadgets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kan kanskje få 1000,- for din S2 i dag, det vil si at du må ut med +4000 fra egen lomme til å kunne kjøpe en S3. I mine øyne er den størrste forskjellen på de to skjermen og batteri (veldig bra på S3). Du får jo også med en del artig programvare, men ikke alt er like nyttig.

 

Alt i alt, jeg kan ikke si at jeg ville betalt 4000,- for å gå fra en S2 til S3 nei. Men er du en gadget-freak så tja kanskje! ;)

 

Vel, man får vel fremdeles nærmere 2000kr for en pent brukt S2. Fikk til og med mer for litt siden. Bare å ta en kikk på finn.no. Så prisdifferansen er ikke så alt for gærn om man handler den billigste S3 til rundt 4900..

Lenke til kommentar

Vil dette minnekortet fungere?

https://www.deal.no/...Y%2D032G%2DU46A

 

Eller denne.

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

De skal funke fint, de

 

Noen som har problemer med at ingenting lagrer seg på SDkortet? Både bilder, videoer og spotify spillelister lagrer seg på telefonminnet. Samt alle apper. Finner heller ingen mulighet for å flytte til SD.

 

Installer App 2 SD https://play.google....t.gphone.app2sd for å flytte programmer til sd-kortet.

Det er opsjon for å velge lagringplass på kamera -> innstillinger (både for bilde og film)

 

Har noen testet dette programmet og kan verifisere det virker?

Lenke til kommentar

Du kan kanskje få 1000,- for din S2 i dag, det vil si at du må ut med +4000 fra egen lomme til å kunne kjøpe en S3. I mine øyne er den størrste forskjellen på de to skjermen og batteri (veldig bra på S3). Du får jo også med en del artig programvare, men ikke alt er like nyttig.

 

Alt i alt, jeg kan ikke si at jeg ville betalt 4000,- for å gå fra en S2 til S3 nei. Men er du en gadget-freak så tja kanskje! ;)

 

Vel, man får vel fremdeles nærmere 2000kr for en pent brukt S2. Fikk til og med mer for litt siden. Bare å ta en kikk på finn.no. Så prisdifferansen er ikke så alt for gærn om man handler den billigste S3 til rundt 4900..

 

Oh, er prisene såpass ja. Legge på liten lapp til så får man jo en helt ny S2. Men jaja, ser flere reklamerer for S2 med abonnoment nå så total prisen blir fort oppmot 6000,- så tydeligvis mye rart folk bruker pengene sine på :)

Lenke til kommentar

Jeg har en S2 og sikler på S3.. Er det noen som har byttet som kan fortelle meg om de synes det er verd pengene? Er det stor forskjell? Da jeg byttet fra S til S3 var jeg ikke i tvil, men S2-en fungerer jo bra, er rask, fin skjerm etc.. Men så er det noe som er nyere da...

 

Jeg har hatt S2 selv og den er også veldig bra. Også sammenligent med dagens nye mobiler til samme pris. Om du er stinn av gryn på konto så da anbefaler jeg å bytte ja. Men om ikke så ville jeg nok ventet.

 

Du kan kanskje få 1000,- for din S2 i dag, det vil si at du må ut med +4000 fra egen lomme til å kunne kjøpe en S3. I mine øyne er den størrste forskjellen på de to skjermen og batteri (veldig bra på S3). Du får jo også med en del artig programvare, men ikke alt er like nyttig.

 

Alt i alt, jeg kan ikke si at jeg ville betalt 4000,- for å gå fra en S2 til S3 nei. Men er du en gadget-freak så tja kanskje! ;)

Jeg hadde ikke byttet, det er ikke store forskjellen. Jeg gikk fra en htc desire HD og synnes ikke s3 er noe særlig bedre, merker ikke noe til at s3 skal være så mye raskere..

Angrer egentlig at jeg kjøpte denne telefonen, da desire HD fungerte bedre, tenker da på at sense og standard widget`ene er mye bedre. På s3 ser de veldig enkle og uproffe ut.

Lenke til kommentar

Bestilte Pebble Blue på Siba for et par dager siden. Den kostet da 5295,-. Når forhåndsbestillingene nå er slutt og telefonene skal sendes ut, har de satt ned prisen på neste bach til 4990,-. Skal det være lov å gjøre ting på denne måten? Har jeg rett til å få telefonen til 4990,-?

Snakk med dem på facebook om du vil eller gå til butikken og gi dem kvittering osv. Det vil nok løse seg, de prøver hardt å slå konkurrenter på gs3 salget ser jeg. Den var på 5200kr så 5100kr så 5200kr så nå 5000kr. Bare å snakke med dem. Jeg har aldri hatt problemer med dem på siba :)

Lenke til kommentar

Problemer med SAMSUNG CALENDAR:

Ser at noen har problemer med at de ikke ønsker Samsung Calendar som default kalender. Det jeg gjorde var at jeg gikk inn på Innstillinger -> Kontoer og synkronisering: Slettet Samsung-kontoen her. Da fikk jeg Gmail-kalendern som default da jeg skulle skrive inn nye kalenderposter. Jeg gikk deretter inn samme sted og la til samsung-kontoen igjen (siden jeg kanskje trenger den en gang), men iallfall foreløpig står fortsatt gmailkalendern som default når jeg skriver inn nye poster hos meg. Jeg har forresten også skrudd av "min kalender" og "min oppgave" eller hva det heter.

 

Synking har jeg ikke hatt problemer med enda, men det tok litt tid fra da jeg overførte kalendergreiene mine fra Outlook til Gmail at det skulle synkes og komme på plass i telefonen. Jeg ville nok sjekket synkeinnstillinger både under instillingene på telefonen (samme sted som over) og i selve kalenderen (trykk på "den fysiske" knappen til venstre for homeknappen - tror det er der innstillingene er - det var noen som lurte på det over, men fant ikke igjen det å kunne velge dager akkurat nå, lurer på om det spm kom da jeg installerte kalenderen eller brukte den første gang - husker ikke).

 

Jeg bruker forresten Simple Calendar 4x2 widget på forsiden og synes den funker bra for meg på "agenda"-view.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...