Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hei

Dette har blitt en såpass stor tråd at jeg har letet, men finner ikke om spørsmålet mitt er tidligere besvart eller ikke.

Når jeg er hjemme og koblet til wifi, og tlf ligger i dvale så får jeg etter en stund ikke epost varsler, fb varsler osv osv. Men så fort jeg går hjemmefra feks på morningen, og telefonen går over til data på mobilnett hagler det på med alle varsler som har kommet gjennom natten.

Jeg har også letet i alle innstillinger, men finner ikkeno sted hvor dvalemodus etter noen timer = de-aktivering av varsler / wifi.

Noen som vet løsningen på dette? :)

 

Er det virkelig nødvendig med alle disse "tlf min er i posten" innleggene? Denne tråden har 114sider, og 100 av dem er om hvor vedkommendes tlf befinner seg.

 

For oss som virkelig har spørsmål / kommentarer som er nyttige så drukner de og blir borte i alle disse tulleinnleggene.

 

Dette er jo også nevnt i trådstarter sitt første innlegg:

 

Har tatt meg rettigheter på å lage en ny tråd der en IKKE tar med når den kommer i nettbutikken, posten / postmannen tar for lang tid for levering, diverse nettbutikk lurte meg, satt opp prisen / utsatt salgs dato osv kan tas i den andre tråden som er allerede laget her.

Dette for å holde en viss orden, og tråden liten og lett som mulig.

 

Kan ikke dere moderatorer gjøre noe med dette?

 

Så tilbake til mitt "problem", jeg har søkt så godt jeg kan på nett, men ikke funnet no konkret svar. Eneste løsning jeg har funnet hittil er å innstallere app som heter "Wifi Fix". Ser ut som at dette må bli løsningen, så sant ingen andre har noen gode forslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjekt om moderator kunne ryddet bort alt om forsendelser fra denne tråden, evt lagt det inn i en annen tråd. Denne tråden er full av nyttige tips, mens alt om forsendelser er utdatert om en uke og blir liggende å gjøre alt av teknisk karakter umulig å finne frem i.

 

Hjelper lite når moderatorene selv skriver innlegg om hvor tlf er bestilt fra, når den kommer osv osv.... Kanskje på tide å finne seg et annet sted for god info om tlf?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som det har vært tatt opp i tråden tidligere, så forsvinner etterhvert alt gnål om leveranse og liknende så fort "alle" har fått telefonen sin. Det skjer alltid med disse trådene til populære telefoner. Om noen uker er det kun teknisk prat og tilbehørsprat i tråden.

 

Dessuten er dette "Den offisielle" tråden og ikke den "Begrenset til det offisielle snakket rundt teknisk karakter"-tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som det har vært tatt opp i tråden tidligere, så forsvinner etterhvert alt gnål om leveranse og liknende så fort "alle" har fått telefonen sin. Det skjer alltid med disse trådene til populære telefoner. Om noen uker er det kun teknisk prat og tilbehørsprat i tråden.

 

Dessuten er dette "Den offisielle" tråden og ikke den "Begrenset til det offisielle snakket rundt teknisk karakter"-tråden.

 

Har du lest det første innlegget i denne tråden, helt øverst, i rød skrift?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag når jeg koblet headsettet til telefonen og skulle besvare en samtale så slet han som ringte med å høre meg tydelig, han klaget også på ekko. Jeg hørte også innringeren ganske dårlig, var også mye hakking. Byttet til originalproppene, like dårlig der...

 

Noen flere som har hatt samme problem?

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg nå fått store problemer med batteritid.

Siden jeg fikk telefonen så har batteriet holdt seg ganske bra, men fra mandag av så har batteriet stupt fra det øyeblikket jeg tar den ut av laderen.

 

Den har nå vært på batteri i 4 timer, og batteriet er på 70%.

Det eneste jeg har brukt den til er å lese en mail.

 

På forbruket er det følgende syndere:

 

Cell standby 54%
Android System 22%
Android OS 10%
Device idle 7%
Screen 5%

 

Cell standby indikerer 0% time without signal.

 

Her jeg sitter (og har vært hele dagen) er det fullt signal.

 

Jeg har sett flere på nettet som har hatt problemer med Cell standby, men er det et offisielt problem som jeg forvente at Samsung løser?

 

Sånn det er nå er jo helt håpløst.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet på en rekke forskjellige Android 4.X ROM'er, det virker som det er vilkårlig når det dukker opp, men synderen er nesten utelukkende exchange epostklienten. Eneste som har hjulpet er å fjerne kontoen og legge den inn på nytt.

 

Hvis ikke dette hjelper ville jeg begynt med å avinstallere de seneste applikasjonene du har lagt inn og sett om det hjelper.

Lenke til kommentar

 

Haha. Dette må være for de særdeles spesielt interessert og de som ikke har pengeproblemer..... Hvem i huleste begir seg ut på å demontere sin splitter nye mobiltelefon..... :)

 

Noen som vet når trådløs lading er klar?

 

Netshop har Samsung flipcover inne. er vel 4 igjen i hvit.

Det ser veldig bra ut, men er nok litt upraktisk når det kommer til å ta bilder. Da må flippen være ut fra telefonen for å frigjøre både kameralinse og skjerm (gjelder ikke frontkamera).

Endret av oyvindpe
Lenke til kommentar

Noen som vet om Elkjøp har muligheten til å klippe ut et mirco sim fra et simkort?

 

 

Haha. Dette må være for de særdeles spesielt interessert og de som ikke har pengeproblemer..... Hvem i huleste begir seg ut på å demontere sin splitter nye mobiltelefon..... :)

 

Noen som vet når trådløs lading er klar?

 

Netshop har Samsung flipcover inne. er vel 4 igjen i hvit.

Det ser veldig bra ut, men er nok litt upraktisk når det kommer til å ta bilder. Da må flippen være ut fra telefonen for å frigjøre både kameralinse og skjerm (gjelder ikke frontkamera).

Det var vel meningen og vise hvordan man kan bytte ut skjermen på telefonen..

Lenke til kommentar

Haha. Dette må være for de særdeles spesielt interessert og de som ikke har pengeproblemer..... Hvem i huleste begir seg ut på å demontere sin splitter nye mobiltelefon..... :)

 

Ganske mange. Ta en titt på hva folk gjør på f.eks XDA og du vil kanskje oppdage at det er mye værre ting som blir gjort med telefonene en litt demontering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...