Gå til innhold

Hva spiser du til frokost og lunsj?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip* og lunsj er alt fra brødskiver med pålegg til skikkelig midagsmat (fisk, pasta, supper, chilli....)

Pasta supper og chilli er "skikkelig middagsmat"? :green:

 

At kornprodukter må tilsettes væske for at de skal kunne tas opp i kroppen klarer jeg ikke å forstå. Har man ikke magesyre lengre?

Lenke til kommentar

I dag blir det tunfisk (fra First price, 20 g protein pr. 100 g!) med salat av ruccola, paprika, purreløk, cherrytomater med en stor dæsj cottage cheese på! Naaaaaam.... :)

 

Lager alltid lunsjen dagen før og putter det i kjøleskapet. Det burde du også å gjøre dersom du liker å ta deg god tid på morgenen. Tunfisken venter jeg med å åpne til jeg skal spise den, da tunfisk på boks må spises samme dagen den åpnes.

Lenke til kommentar

Frokost; Enten 300g fisk eller 300g hvitt kjøtt med masse brokkoli. Annenhver dag fisk/kjøtt. Smoothie av en halv frossenpose blåbær, en ss kokosmasse og en banan.

Lunsj; 1 dl havregrøt kokt på vann med opphakkede jordbær, en stor neve mandler, en oppskjært kiwi og to spiseskjeer med eple/pære-syltetøy uten tilsatt sukker. Det hele toppes med kanel. Ekte kanel, ofc.

 

Nå skal det sies at frokosten min er i lunsjtider og lunsjen i middagstider. Og jeg varierer sånn omtrent ingenting. Avvikene skjer i så fall i smoothie-miksen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

*snip* og lunsj er alt fra brødskiver med pålegg til skikkelig midagsmat (fisk, pasta, supper, chilli....)

At kornprodukter må tilsettes væske for at de skal kunne tas opp i kroppen klarer jeg ikke å forstå. Har man ikke magesyre lengre?

Forstår at du kan lite, om næringsopptak i kroppen og fordøylighet! Korn er tørket. Og uten oppbløting/trekking på forhånd, er korn tungt fordøylig og få klarer å utnytte energien i kornet fult ut. Tross "magesyre"! Samme skjer, med dårlig kokte erter. Og det fører også normalt til mye gass/promping. Men du spiser vel pastan (tørket drum hvete, produkter), uten å tilføre vann og så et "oppkok" også du!

Endret av geco5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En slurk jus til tranen om morran, samt en stor kopp der jeg kjører half'n half med KRUTTSTERK kaffe (kanskje tilsvarende tre kopper) og helmelk. Tran er sunt, juice fjerner ballesmaken, kaffen vekker meg, melken kjøler ned kaffen så den kan bælmes, og melken gir meg noe proteiner som jeg kan starte dagen med. Tenker det er kjekkt, siden jeg pleier å trene hardt og sent. Og selvfølgelig en schvær bakesnus som jeg kan kose meg med mens jeg sitter for meg selv på toget.

 

Nøye gjennomtenkt frokost :D

Lenke til kommentar

Jeg har pleid å faste deler av dagen. Første måltid i ett-tiden og ett til rundt klokken seks. Nå i sommer har jeg gjort det "motsatt". Siden jeg er fattig student med sommerjobb utenbys, spiser jeg meg god og mett på gratis hotellfrokost og gratis lunsj på jobb ... :shrug: Frokost kl7: Røkt laks, bacon, speilegg, kylling Lunsj kl 11:30: Stor salat med rundt 200 g kjøtt (kylling/svin), cottage cheese, masse tomater ... Sparer en 5-6 000 i matutgifter i løpet av sommeren, som er en ferietur utenlands!

Endret av The mighty Quinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...