Gå til innhold

Diablo 3: Witch Doctor tråden


Anbefalte innlegg

Tenkte oss som har starta en WD kunne ha egen tråd for å diskutere spec, runes og strategier.

 

Køyrer sjøl en summoner spec ala http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acYdTQ!dZ!aaaZa per no. Alt kan såklart ikkje velgast då eg ikkje er meir enn lvl 25 eller dermokring.

 

Blitt forelska i blåserøret mitt, då det tar seg skikkelig godt av store farer på lang avstand. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, det du mente med summoner spec i den andre tråden.

 

Synd zombie doggene er like useless som en gjeng mygg da. :p Tror jeg er lvl 25 jeg også og hundene mine er som regel døde før jeg rekker å summone de.

 

Det jeg bruker for øyeblikket er soul harvest med den runen som gir deg liv, haunt med den runen som gir deg liv og den passiven som gir 10% ekstra intelligence per health globe. Har noen andre ting som komplementerer dette sånn halvveis også, men i alle fall de 3 første skillsene gir meg 1100 intelligence og tilnærmet uendelig liv. Til damage bruker jeg firebats med den big bat greia. Onehittet alt hittil som ikke er boss eller rare mob hittil. :p

Lenke til kommentar

Er det noen som bruker noe annet enn Poison Dart > Splinters som hovedskill for direkte skade? Den er jo grei men begynner å bli litt lei av den, håper det finnes flere alternativer etterhvert.

 

Bruker Firebats > Dire Bats og Locust Swarm i tillegg men de koster jo endel mana og er mer situasjonsbetinget.

 

Ellers prøver jeg meg på en zombie dog build med sacrifice nå, veldig artig å spille og fungerer veldig bra egentlig.

Lenke til kommentar

Bruker dere off hand eller shield? Så langt vet jeg ikke om jeg ser det posivite i off-hands, da et godt shield kan stå for 1/4 av total armor...

 

I de fleste WD-offhands er det som regel "2-4 damage" uten noe mer info. Gjelder dette all damage? Altså, +2,3 eller 4 damage på alle attacks?

Lenke til kommentar

Her er mitt skill-oppsett pr. nå, lvl 31: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#heidkT!ZbW!ZaaZ.Z

 

Bruker lignende taktikk som en over, springer inn i en gruppe, tar soul harvest og spammer acid cloud til de er døde, stort sett innen et par sekunder. Firebomb med roll the bones fungerer faktisk veldig bra som primary skill. Har ikke brukt dart siden lvl 10 eller no, og sluttet med toads så fort jeg fikk firebomb på lvl 21.

 

Synes i alt at WD virker som en veldig god char, glad jeg startet med den. Kompisen min jeg har spillt med bruker barb og han har dødd utallige ganger hittil, mens jeg har ikke dødd en eneste en :p

Lenke til kommentar

Opplever at spells er forferdelig avhengig av kem eg speler med. Gargantuan er omtrent påkrevd på nightmare i solo play. Nei, den er jo ikkje det, men med min spelestill har eg blitt ekstremt avhengig av den. Men kaster du inn en monk eller barbar, or even better both i gruppa, så kan en jo gå apeshit på dmgspells.

 

Foretrekker heilt klart å spele i gruppe. Problemet er berre at no havna eg midt i mellom kompiser som er meir hardcore og 10 level over meg, og dei som er meir casual og 10 level under meg. ^^

Lenke til kommentar

Spilte mot The Butcher i går, og jeg slet litt. Antagelivis mest pga jeg er n00b, men hva er beste måte å sloss mot en fiende som det? Jeg tok han ved å kite mest mulig rundt og sprenge Zombie Dogs, men når jeg har sett på youtube, så står jo Barbarians og bare slår på han! Som ranged dør man jo rimelig fort mot han. Er lvl 15 forresten.

Lenke til kommentar

Andre WD som holder på i inferno mode? Gud _hjelpe_ meg til texas.

 

Har no endra fullstendig spec ifra summoner mode til petless build omtrent. Teorien går ut på å holde 4 ting på cd for vision quest passive (300% mana regen), og spamme då zombie charger (bear rune). Problemet ligger i range. det er rett og slett for lite range i dette, og en klarer som regel ikkje å ta meir enn en eller to slag. trash går stort sett fint, men champion packs..hoff. Må få bygd opp meir resist gear. Det her går jo ikkje. ^^

Lenke til kommentar

Spilte mot The Butcher i går, og jeg slet litt. Antagelivis mest pga jeg er n00b, men hva er beste måte å sloss mot en fiende som det? Jeg tok han ved å kite mest mulig rundt og sprenge Zombie Dogs, men når jeg har sett på youtube, så står jo Barbarians og bare slår på han! Som ranged dør man jo rimelig fort mot han. Er lvl 15 forresten.

 

Det viktigste å tenke på er hvilken klasse du spiller, ikke hvilken klasse alle andre spiller. En Barbarian er helt forskjellig fra Witch Doctor. En Barbarian tåler ekstremt mye og gjør bra med skade, men han har lite avstandsangrep og litt tvilsom CC. Har bare spilt en opp til lvl 20, så har ikke testet høyere selv. Men har sett andre som spiller dem på lvl 30+, og det virker ikke altfor overbevisende. En og en er de svært bra, men i grupper blir det noe annet. Tenker da ikke på en klynge fiender, men fiender som er spredt utover.

 

En Witch Doctor tåler mye mindre, men har mye bedre CC og angriper i hovedsak fra avstand. Han kan bruke pets for å gjøre jobben for seg, har en del DPS, kan svekke fiendene og så videre. Så mot Butcher ville jeg kitet så mye som mulig og prøvd å unngå å bli truffet. Vet ikke helt om jeg ville brukt pet her da jeg ikke er en fan av dem, og de dør som regel for kjapt i bosskamper uansett. Jeg bruker blåserøret, Haunt, Soul Harvest og så videre for å få opp skaden, angripe ham fra avstand og sørge for at han mister liv selv når jeg ikke angriper han direkte via Haunt. ;)

Lenke til kommentar

Spilte mot The Butcher i går, og jeg slet litt. Antagelivis mest pga jeg er n00b, men hva er beste måte å sloss mot en fiende som det? Jeg tok han ved å kite mest mulig rundt og sprenge Zombie Dogs, men når jeg har sett på youtube, så står jo Barbarians og bare slår på han! Som ranged dør man jo rimelig fort mot han. Er lvl 15 forresten.

 

Det er bare tre ting du trenger å bekymre deg for på Butcher:

 

1) Flammer. Ikke stå i dem.

2) Charge. Det er en veldig åpenbar varsel før han charger og gjør massiv skade. Ikke så foran ham.

3) "Ekstra hardt slag". Varselen er at han hopper og tripper litt, før han til slutt slår og gjør skade. Ikke stå foran ham.

 

Annet enn det er det bare å spamme poison dart (splinters) med haunt hvert 12. sekund. Bruk healing wells og pots når du trenger. Det er en rimelig simpel fight så lenge du ikke feiler de tre punktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...