Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Armor hinder jo skade i første omgang, så hvordan kan det være ubrukelig?

 

Ikke ubrukelig, men nå er vel målet med DH strengt tatt å drepe mobs før de rekker frem til deg eller unngå alt som heter nærkontakt med sinte demoner :)

Lenke til kommentar

Det er ikke ubrukelig, men det er ikke en nødvendighet. En DH trenger aldri å konsekvent øke Str, for mengden survivability fra Str kontra Vit er latterlig. Str er en tom stat med en liten protection-bonus, Vit er en stat dedikert for survivability. Dex og Vit er det eneste du trenger å fokusere på som DH.

Lenke til kommentar

Takk, skal tenke på det. Tankegangen min var bare at om jeg løper som en tulling for å unngå å bli truffet. Når noe faktisk treffer meg vil jeg heller at armor absorberer det enn at jeg tar liten skade, siden jeg har lite helse uansett. 30 sekunder cooldown på health potions er vanvittig mye når du har 10% helse igjen og ikke har sett en health orb på flere minutter i en bosskamp. :p

Lenke til kommentar

Du får helt latterlig mye igjen for f.eks +40 vita ovenfor +40 strength. Bare prøv og du vil merke forskjellen. Min kompis prioriterte nesten kun strength på sin barb, og ikke vita. Endte opp med at i a1 nightmare hadde han 2500 HP og døde konstant, mens jeg hadde 4900 HP og fortsatt gjorde større skade og har enda ikke dødd en eneste gang (jeg spiller witch doctor).

 

Tankegangen din er god, men desverre langt fra den mest effektive. Det er samme opplegg her som i D2, vita er uhyre mye mer viktig enn armor. For the record tok vi Diablo på andre forsøk, på lvl 30.

Lenke til kommentar

Begynte å spille med monken min (hun var lvl 11 da jeg startet), og jeg begynte å tenke over dette med vitality osv. Nå da jeg er i Act 3 (har spilt co-op hele veien med en eller to andre) har jeg stort sett hele tiden vært den som overlevde. En idiot forsto ikke helt det mer healing potions og at dette ikke er WoW, så han ignorerer vi lett. :p Men han andre på laget var flink nok til å holde seg i live, men selv han døde en god del mer enn meg. Vet ikke helt om det har mye med klassen å gjøre da jeg mener alle er like flinke til å overleve i utgangspunktet bare man tenker litt og bruker taktikk, men monken min var en ren krigsmaskin. Her snakker vi frivillig bli omringet av fiender for å banke så mange som mulig, så sparke dem unna. Jeg blir svært sjelden alvorlig skadet, og jeg bruker nesten aldri healing potions eller healing-skillet mitt. (det gjør jeg kun for å berge en viss fjott uten healing potions.) :p Alt i alt tror jeg å øke vitality har en del for seg. :)

Lenke til kommentar

Det har ikke en del for seg, det er essensielt for å overleve. Jeg skulle skriv en lang avhandling om hvorfor det er viktigere enn de andre statsene, men jeg tar et kort eksempel istedet:

 

Jeg og komisen er begge lvl 35. Han har fokusert på damage og armor, jeg har fokusert på damage og vitality.

 

Han har sikkert dødd 30 ganger til nå. Jeg har aldri dødd.

Lenke til kommentar

"When you're in the forest with a buddy and are attacked by a bear, you don't have to run faster than the bear. You just have to run faster than your buddy." :p

 

Men seriøst, jeg mener fortsatt det er veldig mye som spiller inn. Om en boss prøver å denge deg, er det viktigst med armor eller vitality? Egentlig ingen av delene. Det viktigste er å komme seg unna, så du ikke blir truffet i første omgang. Det har mye mer med hvordan man spiller enn stats. Det er nok mye annet som også teller inn. Selvsagt er vitality svært viktig, men jeg nekter å tro folk er eksperter på et spill som har vært ute i noen dager. Fortsatt er det mye diskusjon om wizard er bra nok til å klare seg solo i Inferno, for eksempel. Når folk ikke blir enige om en så enkelt detalj er det nok mye mer som også teller inn enn bare vitality.

Lenke til kommentar

Jeg baserer det på erfaring fra D2, og det jeg har erfart hittil i spillet. Selvsalgt kommer det an på spillestil, men du skal være særdeles årvåken og "på" for å overleve med lite vitality. Det eneste andre fornuftige å prioritere er damage. Enten må du ha nok liv til å overleve mens du blir slått på, eller så må du ha høy dmg og kite som en gud for å ikke bli truffet mens du dreper. Videre så har monstre utover fra nm gode ranged og AoE skills som gjør at selv om du står langt unna, kan du bli drept. Samme for bosser helt fra normal og ut gjennom spillet

 

Jeg foretrekker heller å tåle mye og kunne spille avslappet, enn å måtte løpe rundt som en stukket gris hele tiden. Jeg kiter bare om jeg absolutt må. Uansett så er det fullt mulig å kombinere dmg og vita. Dodge og armor er marginale skills som ikke har like stor innvirkning og er en balanseting. Har du så mye vita at du aldri er i nærheten av å dø kan du selvsagt ofre litt for å buffe de andre statsene, men det er noe du gjør sekundært.

Lenke til kommentar

Kiting er jo morsomt. :) Jeg foretrekker Demon Hunter og Wizard nettopp fordi de ikke tåler så mye. De kan fint ta seg av store grupper med mye AoE, og begge to har fine måter å unngå å bli skadet på. Wizard kan for eksempel bruke Slow Time for å unngå å bli skutt, og han kan bruke Frost Nova for å fryse ned fiendene lenge nok til å komme seg unna. Det er bare to triks, og det finnes mange flere. Det fungerer delvis på bosser også, spesielt om man bruker Teleport. Da er det ikke så vanskelig å unngå å bli truffet likevel, spesielt i grupper. ;)

 

Btw jeg liker å ikke tåle så mye, fordi det blir en del vanskeligere, og man må være mer våken for å overleve. Men da blir til gjengjeld mestringsfølelsen når man klarer det mye bedre. "Alle" kan spille avslappet og tåle veldig mye, men færre kan overleve med mye kiting. Nettopp derfor er det meget morsomt når man er en av de som kan. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kiting er jo morsomt. :) Jeg foretrekker Demon Hunter og Wizard nettopp fordi de ikke tåler så mye. De kan fint ta seg av store grupper med mye AoE, og begge to har fine måter å unngå å bli skadet på. Wizard kan for eksempel bruke Slow Time for å unngå å bli skutt, og han kan bruke Frost Nova for å fryse ned fiendene lenge nok til å komme seg unna. Det er bare to triks, og det finnes mange flere. Det fungerer delvis på bosser også, spesielt om man bruker Teleport. Da er det ikke så vanskelig å unngå å bli truffet likevel, spesielt i grupper. ;)

 

Btw jeg liker å ikke tåle så mye, fordi det blir en del vanskeligere, og man må være mer våken for å overleve. Men da blir til gjengjeld mestringsfølelsen når man klarer det mye bedre. "Alle" kan spille avslappet og tåle veldig mye, men færre kan overleve med mye kiting. Nettopp derfor er det meget morsomt når man er en av de som kan. ;)

 

Hehe. Deg om det :p Om du liker dette så kjør på. Svaret mitt var mer ment som en forlengelse til inleggene mine der jeg prøvde å gi tips om hvordan du skulle kunne ta Diablo uten å dø. Om du foretrekker å leve særdeles tynt mellom å leve å dø så for all del spec builden din ræva slik at det blir vanskeligere, men jeg kan ikke helt se grunnen. Spillet blir vanskelig nok etter hvert og hvis du stadig speccer charen din ueffektivt vil du jo ende opp med å komme til et punkt der det blir så vanskelig at du ikke har nubbesjans og istedet må spille i områder med lavere vanskelighetsgrad enn char lvl og progresjonen din tilsier.

Lenke til kommentar

Hehe, tror vi misforstår hverandre litt. Jeg har ikke lyst til å specce meg ræva med vilje for å gjøre spillet vanskeligere. Jeg har bare ikke lyst til å spille casual og tåle det meste, som du gjør. Om et spill mangler følelsen av fare blir det ikke lengre interessant for meg. Det er nok derfor spill som Demon's Soul og Dark Soul er så populære. De er vanvittig vanskelige, men rettferdige. Når du dør er det (som regel) din feil. Jeg har lyst til å specce meg så jeg får samme følelse i Diablo 3.

 

Btw for å pirke litt sier du at du har mye erfaring fra Diablo 2, men strengt tatt er det ubrukelig kunnskap da Diablo 3 er et helt annet spill. Det grunnleggende (klikk som faen i noen timer) er det samme, men da kan vi jo si Torchlight, Path of Exile, Grim Dawn, Sacred 2 og alle andre spill i denne sjangeren er akkurat det samme som Diablo. Tror noen fanboys ville ha klaget en del. :p Poenget er at du kan overføre mye kunnskap fra Diablo 2 over til Diablo 3, men det er likevel veldig mye nytt å lære. Jeg mener det er for tidlig til å si man "kan alt" etter noen få dager. Etter så kort tid er det ennå veldig mange strategier igjen å teste, skill-kombinasjoner å prøve ut og så videre. Ta Monk, for eksempel. Vi har en morsom skill hvor vi drar alle fiendene mot oss og gir dem et kraftig spark der man ikke bør sparke. Det i seg selv er jo bra nok. Vi har et annet kalt Way of Seven Fists, eller noe sånt jeg ikke husker i farten. Kort sagt hopper vi rundt og slår fiendene syv ganger og gjør 777 skade opprinnelig fordelt over de syv slagene (kan moddes til å gjøre 1007 skade). Dvs slår vi syv fiender gjør vi 111 skade på hver (sånn jeg forstår det), men slår vi en fiende gjør vi 777 skade på ham. Det i seg selv er interessant. Men tenk så: Hva om man først drar alle fiendene til seg og slår dem litt, og så bruker den syv-kombo-greien mens fiendene er rundt oss? Da blir det fort litt lettere å gjøre litt ekstra skade. ;) Eller hva med å dra fiende mot oss og fryse de ned, så Demon Hunter kan fyre løs med den Arcane-greia som fyrer av en hel rekke missiles som skader alle fiendene i nærheten? Gjerne mens Wizard fyrer av litt Electrocute (gjerne med modden der den hopper til flere fiender.) At de står i en klynge er jo kjekt... ;) For den saks skyld kan monken dra de mot seg, ta den syv-spark greia og så den roundhouse-greia der fiendene flyr unna. Enkel måte å gjøre mye skade og komme seg unna fort. :)

 

Kort sagt er det ennå vanvittig mange kombinasjoner av skills og skill & klasse som gjenstår å prøves ut.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Helt klart, påberoper meg på ingen måter noen eksperthatt i et under et uke gammelt spill. Jeg har jo ikke en gang fått testet mer enn ca. halvparten av skillene til én klasse (og ca. 10%? av resten i beta) men skill comboer er jo selvsagt en effektiv taktikk og comboen vil mest sansynlig variere stort ut fra hva slags build du har - offense eller defense.

 

Hvorvidt man vil lage en glasskanon eller ei er jo opp til hver enkelt, men for den generelle spiller vil det å buffe vita over "secondary stats" (de 2 som ikke er primary for din klasse) være den enkleste og mest effektive løsningen på problemet. For noen vil det til og med være en fordel å buffe vita over primary stat, hvis de sliter med survivability, men fra ganske tidlig i spillet er det mulig å kombinere minimum +2 stas fra et item, senere 3-4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...