Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som klarte induksjonsbeviset på del 1, var det primært fordi dere hadde gjort liknende før og gjorde oppgaven på null komma niks, eller fordi dere er "smarte" og ser hva man skal gjøre med en gang?

 

Klarte ikke oppgaven, har aldri vært borti sånn induksjonsbevis, men er jævlig forbanna på meg selv at jeg ikke klarte det for det. Prøvde å finne en generell formel for en n'te deriverte, men det var jo helt umulig.

 

Hadde selv heldigvis vært borti et liknende bevis, og det gikk derfor ganske så greit. Har tidligere gjort et bevis, der jeg skulle bevise at (x-1)'=-nx-n-1. Skjønner godt at induksjonsbeviset kan ha vært vrient om man kun har vært borti induksjonsbevis av typen:

 

Vis ved induksjon at 1+3+5+....+(2n-1)=n^2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skrev noen kloke ord lengre bak i tråden, induksjonsbevis er typisk noe en legger inn for å skille klinten fra hveten. Er egentlig bare å slavisk gjøre det samme som en pleier å gjøre. teste n=1, anta k=n. Vise at det stemmer for n=k+1

 

Har en følelse av at poengsummen ikke blir fullt så viktig for sekseren når man har klart de vanskeligste oppgavene. Tror jeg gjorde en del feil mer enn man strengt talt kan for en sekser da jeg tok opp 1T i fjor, men jeg endte likevel opp med en sekser. Fikk til de vanskeligste oppgavene, men jeg tror ikke jeg fikk 56 poeng eller mer(er ikke helt sikker). Står jo også i sensorveiledningen at det er helheten som teller, så virker som at de også gjør det i praksis. :)

Endret av hoyre
Skrevet

Problemet mitt er at jeg skriver som en hest... Lurer på om jeg bare må gi opp å skrive ting for hånd, og heller bli en kløpper på data. Innfører det meste, så blir noen kryss i besvarelsen. Ellers føler jeg at jeg har over middels føring/notasjon.

Skrevet

Dere som klarte induksjonsbeviset på del 1, var det primært fordi dere hadde gjort liknende før og gjorde oppgaven på null komma niks, eller fordi dere er "smarte" og ser hva man skal gjøre med en gang?

 

Klarte ikke oppgaven, har aldri vært borti sånn induksjonsbevis, men er jævlig forbanna på meg selv at jeg ikke klarte det for det. Prøvde å finne en generell formel for en n'te deriverte, men det var jo helt umulig.

Jeg hadde heller aldri vært borte i noe liknende induksjonsbevis, men jeg tenkte bare logisk og fulgte 'oppskriften', og så kom jeg omsider fram til mål.

Skrevet
Karakteren 6 viser at eleven har ”framifrå” kompetanse i faget. Når elever viser spesiell

modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen, skal dette kunne veie opp for mindre feil

og mangler i andre deler, slik at resultatet likevel kan bli en toppkarakter.

http://bit.ly/LJpCKM (PDF)

 

Gjelder dette kun ved karakter 6? Så hvis jeg sikter på karakter 4, så vil det ikke ha noe å si om jeg viser "spesiell modenhet eller kunnskap i deler av besvarelsen".

Skrevet

Haha, gjorde akkurat samme feilen selv.

 

yeah, då er vi vertfall to! Men som tidligare nevnt her i tråden så er det kanskje meininga at man ikkje skal ha så god tid at man kan sjekke over oppgaver/svar for feil.

Skrevet

Ja, oppgave 4 gjorde jeg på PC og jeg ble så oppslukt i noe annet at jeg gjorde den meget raskt på slutten. Da gikk tiden plutselig litt fort, og året ble innskrenket med én måned.

Skrevet

sikkert blitt spurt om før, men når kommer sensuren? frist for ettersending er vel 1 juli, så regner med det er før den tid :p men ingen som har en mer eksakt dato?

Skrevet

sikkert blitt spurt om før, men når kommer sensuren? frist for ettersending er vel 1 juli, så regner med det er før den tid :p men ingen som har en mer eksakt dato?

 

trur det er 21. og 22. juni :)

Skrevet (endret)

Hvorfor i h*** får man ingen uttelling på 5a om man ikke har delt med cosu*cosv i teller og nevner? Jeg løste den ved å bytte ut cosu og cosv med henholdsvis sinu/tanu og sinv/tanv. Jeg ser ikke hvorfor det ikke er en fullgod løsning?

Endret av Sagan
Skrevet

"Kandidatene må vise en eksaktverdi av k før de tilnærmer til -0,02" ... Skal d være -0,02 eller 0,02?

Skrevet (endret)

k var vel -0.02, men stod minustegn foran allerede slik at det ble positivt.

 

Hehe, lol, blanda sammen oppgavene der -.- . tenkte at d va oppgave 7 der me skulle regne ut arealet, men kom på at d isje va någen k, eller någe med 0.02 (men 0.6) i oppgaven :p

Endret av VSPZ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...