Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bare dager etter 1.Januar er ikke godt nok? Synes det er ganske teit.

 

Enig med deg der. I oppgavene spør de "når på året?", da burde d være godt nok å si vinter, sommer, vår eller høst. Syns ihvertfall når de krever dato burde de skrive "hvilken dato" ... menmen, tipper om man gjør den feilen trekker de ikke 1p per oppgave, d hadde blitt for teit.

... NB: gjorde samme feilen selv :p

Endret av VSPZ
Lenke til kommentar

Så bare dager etter 1.Januar er ikke godt nok? Synes det er ganske teit.

 

Enig med deg der. I oppgavene spør de "når på året?", da burde d være godt nok å si vinter, sommer, vår eller høst. Syns ihvertfall når de krever dato burde de skrive "hvilken dato" ... menmen, tipper om man gjør den feilen trekker de ikke 1p per oppgave, d hadde blitt for teit.

... NB: gjorde samme feilen selv :p

 

For ikke å nevne at dette er R2, ikke 1P. Jeg ser ikke helt hva å regne om fra dager etter Januar til en dato har med R2 pensum å gjøre. Jeg hadde dårlig nok tid som det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete skal "fullverdige svar" ha med masse som ikke står i oppgaveteksten. F.eks. på oppgave 3b må et fullverdig svar ha med fortegnslinjer, noe som ikke nevnes i oppgaven. Datoer, selv om det ikke står det.Hvorfor skal vi hvise en tilnæring i 6a, det er ikke det oppgaven ber om

 

Virker som de ønsker å få ned snittet på denne prøven ved å finne opp feil

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kalles å normalfordele karakterene det. Og selv om det ikke står eksplisitt uttrykkt i oppgaveteksten, skal du vise ferdigheter. Ikke velge minste motstandsvei. På konstruksjonsoppgaver skal du skrive forklaring, på topp og bunnpunkt skal du drøfte for å vise hva som er topp og bunn. Uansett, slutt å være butthurt. Er bare èn karakter. Og nå er det sommer og sol, og minner som aldri vil dø osv =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kalles å normalfordele karakterene det. Og selv om det ikke står eksplisitt uttrykkt i oppgaveteksten, skal du vise ferdigheter. Ikke velge minste motstandsvei. På konstruksjonsoppgaver skal du skrive forklaring, på topp og bunnpunkt skal du drøfte for å vise hva som er topp og bunn. Uansett, slutt å være butthurt. Er bare èn karakter. Og nå er det sommer og sol, og minner som aldri vil dø osv =)

 

Man har ikke tid til å tegne og fargelegge alle oppgavene. Man kan ikke forvente at man skal tegne en likevektslinje når det står i oppgaven at man skal finne topppunkt/bunnpunkt.

Lenke til kommentar

Kalles å normalfordele karakterene det. Og selv om det ikke står eksplisitt uttrykkt i oppgaveteksten, skal du vise ferdigheter. Ikke velge minste motstandsvei. På konstruksjonsoppgaver skal du skrive forklaring, på topp og bunnpunkt skal du drøfte for å vise hva som er topp og bunn. Uansett, slutt å være butthurt. Er bare èn karakter. Og nå er det sommer og sol, og minner som aldri vil dø osv =)

 

Man har ikke tid til å tegne og fargelegge alle oppgavene. Man kan ikke forvente at man skal tegne en likevektslinje når det står i oppgaven at man skal finne topppunkt/bunnpunkt.

Man skunne vel finne bunnpunkt. Og som Yumekui skriver så gir det jo mening at man da i samme slengen bør vise hvorfor det er nettopp ett bunn- og ikke toppunkt.

Lenke til kommentar

Det gir menging, og dette er bare ett av mange eksempler, men oppgaven lyder: "Bestem kordinatene.." Jeg synes de kunne skrevet: Forklar eller vis.

 

eg har rett svar på alle oppgavene, og jeg blir forbanna hvis ting som dette skal kunne trekke meg ned en karakter. Stort sett har jeg gjort det som står i den nye veiledningsrapporten, men uansett.

Endret av St€rk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kalles å normalfordele karakterene det. Og selv om det ikke står eksplisitt uttrykkt i oppgaveteksten, skal du vise ferdigheter. Ikke velge minste motstandsvei. På konstruksjonsoppgaver skal du skrive forklaring, på topp og bunnpunkt skal du drøfte for å vise hva som er topp og bunn. Uansett, slutt å være butthurt. Er bare èn karakter. Og nå er det sommer og sol, og minner som aldri vil dø osv =)

 

Man har ikke tid til å tegne og fargelegge alle oppgavene. Man kan ikke forvente at man skal tegne en likevektslinje når det står i oppgaven at man skal finne topppunkt/bunnpunkt.

Man skunne vel finne bunnpunkt. Og som Yumekui skriver så gir det jo mening at man da i samme slengen bør vise hvorfor det er nettopp ett bunn- og ikke toppunkt.

Hadde vært enig hvis det sto "finn eventuelle ekstremalpunkter", eller noe i den duren. f'(x)=0 har i dette tilfellet kun én løsning, og når de ber spesifikt om bunnpunkt burde jo dette være ganske innlysende. Irriterer meg når de lager sånne oppgaver med en implisitt baktanke om hva som må være med. Spør du meg burde de enten presisere hva de er ute etter, eller i det minste skrive f. eks "eventuelle ekstremalpunkter", for da er det jo mer innlysende at man må begrunne om det er topp- eller bunnpunkt. Har selv alle svar riktig, og kommer til å irritere meg grønn hvis sånne ting skal trekke ned i særlig grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er egentlig sensuren for noe? Likner det på forhåndssensuren?

 

Sensuren, eller fellessensuren, er når karakterene blir publisert. I følge udir skal det skje i dag eller i morgen (http://www.udir.no/Kalender/Eksamen-og-prover/Fellessensur-i-videregaende-opplaring/)

 

Forhåndssensuren er en rapport der det står om resultatet etter x antall prøver er rettet for å kunne gi en bedre oversikt over hvordan sensorene skal evaluere besvarelsene

 

D er ihvertfall slik jeg oppfatter det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...