Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte eg kunne lage ein tråd for oss som har komt opp i R2 no i vår. Eg har som mål å få 6. Vi kan dele korleis vi forbereder oss og så kan vi diskutere etter eksamen har vert.

 

Sida vi har så god tid har eg tenkt å først ta for meg kapittel for kapittel, sjekke at alt er under kontroll, for så å kjøre løs på eksamensoppg.

 

Dei fleste veit sikkert om det, men her finn en tidligare gitte eksamensoppg. i R1 og R2, kjekt å sjå på. løysingsforslag finn ein om ein googlar R2 + årstal + høst/vår

http://www.udir.no/V...Matematikk-R1-/

 

Edit:

 

i tillegg fins det ei eksempeloppg. som blei laga i 2008 for kunnskapsløftet:

 

http://www.ulven.biz/r2/eksamen/r2_eksempel.pdf

Endret av sanddyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, går utvilsomt for sekser her også, selv om det ble med 5+ på tentamen, og følgelig 5 i standpunkt. Øvde på mange av eksamensoppgavene til tentamen, og følte mye gikk igjen, og kan sikkert supplere med å legge ut min R2-tentamen her, når den blir lagt ut av læreren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har planlagt å sette meg ned med hver eksamen over de neste dagene og gå igjennom de med samme tidsbegrensninger som på eksamen.

 

Burde sikkert se over hver eksamen og sjekke om jeg bommet på noe, for så å lese opp om det før jeg fortsetter med neste eksamen.

 

Hvor mange tidligere eksamener er det? vår+vinter for 2008-2012?

Lenke til kommentar

Har planlagt å sette meg ned med hver eksamen over de neste dagene og gå igjennom de med samme tidsbegrensninger som på eksamen.

 

Burde sikkert se over hver eksamen og sjekke om jeg bommet på noe, for så å lese opp om det før jeg fortsetter med neste eksamen.

 

Hvor mange tidligere eksamener er det? vår+vinter for 2008-2012?

 

Det er eksempeloppg. fra 2008, for det var siste året med den forrige reformen. Fra 2009 har det vert kunnskapsløftet-eksamen, med del 1 og del 2. Altså finn du eksamen fra så seint som 2009, i tillegg til ei eksempeloppg udir lada i 2008 for at 2009-"folka" skulle ha noke å øve på.

 

Ja, det er kanskje ambisiøst å gå for 6. Men eg har hatt rein 6er på nesten alle prøver inkl. heildagsprøve, i tillegg en 5+ og 6- pga slurvefeil.. så eg går for 6! men det er jo fort gjort å bli stressa på en eksamen og dermed begå sluvrefeil.

 

Skal sjå å få scanna inn heildagsprøva mi, kanskje andre og kan gjer det? :)

Lenke til kommentar

Går opp som privatist ettersom jeg ikke fikk hatt dette faget på vgs (gikk idrett). Rimelig nervøs må jeg si, da jeg søker meg inn på ingeniør og MÅ stå på eksamen. Vil tro det skal gå greit ettersom jeg fikk 5 på R1, men fortsatt, frykter alltid det verste når det kommer til eksamener x)

 

Noen som har noen gode tips under forberedelsene?

Lenke til kommentar

Går opp som privatist ettersom jeg ikke fikk hatt dette faget på vgs (gikk idrett). Rimelig nervøs må jeg si, da jeg søker meg inn på ingeniør og MÅ stå på eksamen. Vil tro det skal gå greit ettersom jeg fikk 5 på R1, men fortsatt, frykter alltid det verste når det kommer til eksamener x)

 

Noen som har noen gode tips under forberedelsene?

 

R2 burde gå greit om du har 5 i R1. Personlig synes jeg faktisk R2 er lettere, men det er mest fordi jeg hater geometri og sannsynlighet. :p

 

Det lureste er nok bare å gjøre alle eksamensoppgavene som ligger ute, og hvis man kommer over noe man føler at man ikke har god nok kontroll på, så blar man opp i boken og jobber ekstra med det.

Lenke til kommentar

Filene blei lagra som jpg-bilde-filer, og orka ikkje finne ut korleis man laga pdf. Men her er vertfall linkar til bildefilene om noken skulle ønske å kikke på heildagsprøva mi.

 

post-114313-0-53445400-1337706558_thumb.jpg

 

post-114313-0-93111900-1337706578_thumb.jpg

 

post-114313-0-55100300-1337706584_thumb.jpg

 

Beklager om dette tar for stor plass, men gjorde det så enkelt som mulig for meg sjølv :-) Eg var heldig/flink og fikk full pott, så kan evt scanne inn besvarelsen viss det er ønskelig.

 

Edit: Vi hadde kun kap 1-6 i boka fra cappelen, altså uten "heavy" integrasjon og diff.likninger.

Endret av sanddyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra!

 

Holder på å regne gjennom nå, men har litt vanskeligheter med å tolke 1f) og hva som står på g(x). Antok først at det sto 1/2, men da skjærer bare f og g hverandre én gang. Kan det være 7/2?

 

EDIT: Eller kanskje 3/2? Da blir det i alle fall fine tall. :)

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...