Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Eg fekk også 6. Hadde alle svara rett, men var litt usikker etter å ha sett førehandssensuren, der eg mangla fleire moment som eigentleg skulle ha vore med.

1b) Gløymte +C

3b) Ingen forteiknslinje

4b) Ingen forklaring på aksane.

5d) Skreiv ikkje spesifikt at vinkelen er størst når f(x) er størst

7b) Sa ingen ting om aritmetisk rekkje. Brukte eit geometrisk resonnement i staden (rektangel: 1+1/n * 1)

8b) Klarte ikkje sjå at eg kunne nytta avstandsformelen, og gjorde den etter å ha bestemt D og E i 8d.

Dog kan ikkje desse småfeila ha ført til mykje trekk, og i følgje læraren min har eg svært gode forklaringar til det eg gjer. Det var derfor ganske forventa, og kjennnest fortent å ha fått 6.

 

 

Alle som ynskjer å klage / er usikre på kvifor de har fått den karakteren de har fått:

Ta kontakt med skulen, og be om kopi av besvarelsen. De har rett på det, så det er berre å seie frå. Skulene fekk alle i retur etter fellessensuren, og skal oppbevare dei ei viss tid (i alle fall til etter klagefristen har gått ut).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå må dere huske på at som det står i sensorveiledningen så skal

sekseren være tildelt elever med framifrå kompetanse i faget. Altså elever som viser ferdigheter utover det som kan forventes av en gjennomsnittlig R2 elev. Ligger man på grensen, og ikke viser at en har noe spesiel kompetanse i faget så skal man strengt talt ikke ha toppkarakter.

At en sensor bedømmer besvarelsen som helhet og ikke går etter poengene syntes jeg er bra.

En sensor skal tross alt rpøve å dømme hvilke ferdigheter og hvilken kompetanse du har, ikke om du har 55 eller 54 poeng... (Og poenggrensene er veilende) mine to cent.

Men bare klag =)

Jeg tipper jeg lå på grensen, og jeg klarte heller ikke induksjonsbeviset(som jo skiller klinten fra hveten), men da må jeg ha ført bra /vært kreativ ellers da eller?

Lenke til kommentar

Kreativ er eksempelvis å legge merke til at Oppgave 7 egentlig er det samme som å finne arealet

under funksjonen f(x) = x, ved å bruke Riemansummer (rektangler).

 

http://www.geogebrat.../student/m12715

 

Framifrå kompetanse er eksempelvis å gjøre mer enn det som er forventet, løse oppgaver på flere ulike måter og begrunne svarene sine skikkelig.

Utifra min erfraring er det å begrunne svarene sine som skiller de fleste fra 5 til 6. Alle svar skal begrunnes, og forklare hvordan en kom frem til svaret sitt.. Selv om ikke dette står eksplisitt uttrykt i oppgaveteksten. Selv konstruksjonsoppgaver , grafer, og oppgaver sm løses via IKT.

 

Men ja, uten å ha sett på eksamen dn aner jeg ikke hva du mangler. Jeg bare har tillit til at to sensorer som bedømmer innleveringen din som en del av sin jobb, klarer å gjøre dette på en korrekt måte.

 

Dog skal det sises at jeg hadde klaget om jeg hadde fått 5 og ;)

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Vitnemålet mitt ligger der, ja, men ikke eksamenskarakteren :)

 

Tok eksamen som privatist, og karakteren skal da komme i posten og på privatistweb.no.

 

Det hadde jo vært fint å fått den før 1. Juli så jeg faktisk kommer inn på studieønskene mine, så jeg har sendt epost til eksamenskontoret og purret litt ...

 

Edit: Kompetansebevisene dukket opp i posten i dag.

Endret av Mister Ost
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...