Gå til innhold

Lg Optimus 4x HD


Anbefalte innlegg

http://tv.nrk.no/innstillinger/

Gå dit og skift til HTML5 eller Link til avspilling HLS

Ellers har ikke Chrome browser støtte for flash, muligens du kan bruke Dolphin

 

Fikk ikke dette til å funke.. Får bare beskjed om at jeg trenger flash for å se video'en.. Gjelder "oppskriften" for Chrome eller stock android nettleser?

 

Hvordan ser "batteribruken" ut hos dere andre som har denne tlf? Batteriet mitt tømmes raskere på denne (med tilsvarende bruk) enn det som var tilfelle på min galaxy S2.. Ser ut som at det er android system som bruker mest - merkelig da jeg antok at skjermen var den som skulle "stå" overst på batteribruks listen..

 

link til mitt " batteribruk" http://0o2471.net/48517 fikk ikke til å laste opp bilde / noen som kan forklare hvordan man gjør dette?

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nrk i Dolphin fungerer med visse begrensninger. Kan ikke gå ut av en video for så og starte en ny, da kutter nettleseren.

Er vel mulig og laste ned flashstøtte utenom playstore?

 

Umulig og si noe om batteribruk ut fra det bildet du linker til uten info om tid på batteri, tid på skjerm, dekning, sync osv.

Jeg har bedre batteritid nå enn på min gamle htc sensation. Ved normal/moderat bruk holder den greit 2 dager (ca 2,5t på skjerm, litt meldinger, spotify og korte samtaler)

 

Kom forresten nok en ny oppdatering i dag (V10h), LG har tydeligvis lært noe fra fiaskoen optimus 2x, så gjenstår det og se om JB kommer i løpet av Q1 neste år.

Lenke til kommentar

Etter 2 knuster skjermer gir jeg opp denne telefonen. Den er rask og god og har god batterilevetid men skjermen tåler fryktelig lite. Dette pga for stor klaring mellom touchdelen og selve skjermen. Ny touch-skjerm var relativt billig og er kjempeenkel å bytte, dette er et stort pluss da den har en slik vesentlig mangel. Den første gangen knuste den fra knehøyde og ned i parketten. Den andre gangen knuste den da jeg satte meg i en sofa og dulta lomma borti bordet.

 

I forhold er 2x (som jeg også slet med) en tanks. Jeg hadde 3dversjonen og den tålte alt jeg kasta på den av bruk. Nå ka det være brukern (meg) som er for brå med telefonene mine men denne skjermen er dårligere enn samtlige smarttelefoner jeg har hatt og eid. Om noen vil ha en LG Optrimus 4x og bytte skjermen selv så kan du kontakte meg her på forumet.

 

 

Den har samme problemet med 3,5mm kontakten som 2x, denne er for dårlig festet i mobilen og vil løsne etterhvert(bruker 3,5mm veeeeldig mye). Får først lyd i bare en kanal, så ingen. Det er byggekvalitet som feller denne for meg, og dette ble siste LG jeg har i mitt eie.

Lenke til kommentar

Kom forresten nok en ny oppdatering i dag (V10h), LG har tydeligvis lært noe fra fiaskoen optimus 2x, så gjenstår det og se om JB kommer i løpet av Q1 neste år.

 

Major changes are: http://www.smartphen...updated-to.html

  • Alert when using a headset and the volume is too high
  • Enhanced autofocus in camera mode
  • Fixed some bugs that caused Google Maps and Navigation to restart

Utførte en "hard reset" ladet tlf opp og etter 21 timer siden lading og med ca 30 min samtale + 30 min på nett (wifi) så har jeg 79 % igjen på batteriet. Alt ok :-)

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne for ca. 2 uker siden på elkjøp, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. Har kun hatt et problem hittils:

 

Opplevde sporadisk hakking i diverse musikk og videoavspillere (Soundcloud, spotify, wimp, youtube), men dette ordnet seg etter at jeg deaktiverte en systemapp som het "MusicFX". Tror det kom av at denne appen gjorde frekvensene ut for høye eller noe sånt, det løste seg hvertfall med en gang jeg fjernet denne :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan svare på om kameraet har blitt bedre etter de siste oppdateringene? Det er egentlig det eneste som holdt meg litt på gjerdet da mobilen var på tilbud til rundt 2300 for noen uker siden, og angrer nå da prisene er flere hundre kroner høyere :p

 

Har nå knipset noen bilder med optimus 4X og sammenlignet disse med bilder tatt under like omstendigheter/lysforhold med guttungen sin S2, og synes bildene ser akkurat like "gode" ut. Leste et par norske tester av optimus'n før kjøp og i disse framkom det at kameraet ikke var noe å skryte av. I noen tester utført i utlandet, så får kameraet meget gode skussmål mens i andre er konklusjonen bob bob. Fanden vet hva man egentlig skal tro på.. Fikk ikke testen tlf før oppdatering v10h men denne skulle vel blant annet forbedre/fikse problemer med autofokus.

 

Kanon bra tlf som jeg ikke har noen betenkeligheter med å anbefale! Ser at enkelte anbefaler kjøp av S2 før denne men det må bero på at de ikke har testen 4X'n + at LG vel ikke akkurat er kjent for å levere oppdateringer til sine tlf. Ryktebørsen sier at denne blir oppdatert til JB i løpet av første kvartal 2013 - time will show :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan svare på om kameraet har blitt bedre etter de siste oppdateringene? Det er egentlig det eneste som holdt meg litt på gjerdet da mobilen var på tilbud til rundt 2300 for noen uker siden, og angrer nå da prisene er flere hundre kroner høyere :p

 

Kan ikke svare direkte på om det har blitt bedre eller ei, men det fungerer hvertfall helt OK for mitt bruk. At folk klager veldig på dette ser jeg ikke helt altså, så fremst man ikke forventer for mye. Uansett er det et helt ok kamera :)

Lenke til kommentar

Vil gi en tilbakemelding på denne telefonen etter å ha hatt ulike android telefoner. Denne telefonen er sålangt (ca 2 mnd) den beste android telefonen jeg har hatt. I motsetning til mange små og irriterende problemer på ulike HTC og Samsung-modeller tidligere, er denne telefonen meget stabil. Jeg kjøpte telefonen som en reserve telefon mens jeg kranglet med å få hevet kjøpet for min Samsung Note. Jeg var særdeles skeptisk til LG og var redd det var noe møkk. Neida denne telefonen er et funn som burde fått mye større oppmerksomhet enn S3. Ser noen sammenligner med S2, men det er feil. Dette er også en 4 kjerners prosessor og vel så bra skjerm. Det som er bra er at LG har droppet "stæsjet" som Samsung har lagt ved (les Touchwiz). Når det er sagt har P880 bl.a. NFC og meget bra media støtte og ellers hva man forlanger i dag.

 

+ Meget rask å bla i menyer

+ Den mest strømgjerrige android i denne klassen tror jeg, ingen lekkasjer fra app'er som går. Jeg har 125 app'er installert.

+ Som mediahub er den glimrende. Filmer/musikk via telefonen funker meget bra mot TV/BlueRay

+ Nesten aldri restart av telefonen. Hverken tvungen manuelt eller at telefonen restarter seg selv. Trodde ikke det var mulig med en android i forhold til den bruk jeg har. Jeg bruker mye av telefonens funksjoner og mange ulike app'er så dette er meget bra LG!

+ Svært kompakt, godt grep og liten i forhold til S3

+ Firmware oppdateringer. Har vel hatt 4 hittil og sist for noen uker siden. Uvanlig bra av LG.

 

- Kamera er under pari, spesielt i dårlig lys, men her er de fleste mobilkamera dårlig. Tidligere problem med at tiden fra du trykker på bildeknapp til bildet blir tatt var lang, er nå så godt som eliminert.

- Bare android versjon 4.03 nå, venter på 4.1/4.2 men er usikker om det er en ulempe at jeg ikke har det.

- Noe unøyaktig micro-usb port, pirkete å få inn ladekabel.

- Lett å trykk menytast/tilbake isteden for at du skal trykke space når du registrerer meldinger. Avstanden er litt for kort

- Ikke noe punch i lyden ved musikkavspilling. For meg er ikke dette et problem.

 

Anbefaler telefonen til de av dere som først om fremst vil ha en stabil og rask telefon med menygrensesnitt som er tett opp til stock android. Dette er min beste android telefon så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

+ Meget rask å bla i menyer

+ Den mest strømgjerrige android i denne klassen tror jeg, ingen lekkasjer fra app'er som går. Jeg har 125 app'er installert.

+ Nesten aldri restart av telefonen. Hverken tvungen manuelt eller at telefonen restarter seg selv. Trodde ikke det var mulig med en android i forhold til den bruk jeg har. Jeg bruker mye av telefonens funksjoner og mange ulike app'er så dette er meget bra LG!

+ Svært kompakt, godt grep og liten i forhold til S3

+ Firmware oppdateringer. Har vel hatt 4 hittil og sist for noen uker siden. Uvanlig bra av LG.

 

- Kamera er under pari, spesielt i dårlig lys, men her er de fleste mobilkamera dårlig. Tidligere problem med at tiden fra du trykker på bildeknapp til bildet blir tatt var lang, er nå så godt som eliminert.

- Bare android versjon 4.03 nå, venter på 4.1/4.2 men er usikker om det er en ulempe at jeg ikke har det.

- Noe unøyaktig micro-usb port, pirkete å få inn ladekabel.

- Lett å trykk menytast/tilbake isteden for at du skal trykke space når du registrerer meldinger. Avstanden er litt for kort

- Ikke noe punch i lyden ved musikkavspilling. For meg er ikke dette et problem.

 

Anbefaler telefonen til de av dere som først om fremst vil ha en stabil og rask telefon med menygrensesnitt som er tett opp til stock android. Dette er min beste android telefon så langt.

 

Quoted for truth! De punktene du har nevnt er det samme som jeg har opplevd med telefonen.

 

Men et par ting: Det er nok av punch, så fremst man har riktige hodetelefoner. Jays er veldig anbefalt, ihvertfall hvis du er glad i bass-basert musikk.

 

Det problemet med ladekabelen er lett løst ved at du vinkler kabelen opp mot telefonen og så litt inn før du retter den opp. Uansett ikke noe problem, men da slipper du følelsen av at du "presser" den inn.

 

Det med hjem-knappen og sms er vel det største issuet jeg har, men begynner å venne meg til det.

 

Takk for observasjonene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå hatt denna tlfnen i 1mnd.. Noe av det værste e har vært borti. Valgte å kjøpe denna da den kostet bare 2700kr isteden for å vente på nexus 4.. Værste feilen e har gjort. Jeg som liker å ha CM og custom roms+++ på tlfnen-.. så var dette en stor feil. Den har locked bootloader, den har 0 support på xda.. er ikke noe positivt når det kommer til dette.

 

For det andre.. Dette er en mobil som har vært ute i lang tid! Den har forsatt bare Android 4.0.3... Noe som er idioti! Denne mobilen trenger garantert en 4.1 update.. jeg har spilt spill som GTA VC, Dead Trigger, Subway Surfers og fler.. Det hakker og er fps drops i alle spilla! Til og med Subway surfers xD noe som er latterlig!

 

For det tredje blir den ubehagelig varm under spill/bruk, den er så varm at skjermen dimmer seg ned for at den ikke skal bli enda varmere! Helt idiotiskt!, og er den så varm.. får du heller ikke skrudd opp lys-styrken på en GOD stund etter.

LG Nexus 4 er nå bestilt og skal selge denna møkka telefonen :) Designet er fint, men hjelper fint lite når hardwaren faenke henger med!

 

For det fjerde, Under musikkavspilling i stock spiller.. Kan musikken plutselig hakke uten at e rører tlfnen :/ Hva er det for noe fjas?

 

For det femte, Live wallpapers.. virker utrolig dårlig på denna tlfnen som lissom har 4 kjerners cpu og tegra 3 gpu.

 

+ HD skjerm

+ Uttagbart batteri

+ Billig

+ NFC (har enda ikke brukt det..)

 

- Varme problem, så ille at skjermen dimmes! og kan ikke stilles opp pga "overoppheting".

- Kamera

- Video opptak

- Hakker og har fps drops under spill, gjelder krevende og ikke krevende spill.

- Locked Bootloader, og har 0 støtte på xda (minus for åss som liker den slaks)

- Knirker av og til fra plastikken, og klikker av og till og føles veldig jalla ut

- Dårlig oppdateringer, Jelly bean er enda ikke kommet.. og mobilen har vært ute i et halvt år

- Utrolig treg til den hardwaren

- Veldig fort gjort å trykke på en av knappene under en app pga de er for nerme skjermen

- USB kontakten, når en skal plugge usb in i kontakten føles den veldig jalla ut og "knirker/knekker noe j.."

-Kamera blitzen

-Høytaleren.. HELT FORFERDELIG lyd

-Små lagger i launcheren..

-Lagger/fps drops mer en andre telefoner med quad-core cpu osv.

 

Dette var min første og siste 100% LG mobil. Håper virkelig Nexus 4 er bedre, ettersom den skal ha bedre hardware, den har finere design, mer ppi, åpen for roms/kernels/themes osv. Og at det er Google selv som pusher updates! Takk gud for det! LG Telefon.. aldri mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...